Azt a hét meg a nyolcát!

Azt a hét meg a nyolcát!

Kettős premierrel indítja magyarországi jelenlétét a Chery márka, a Tiggo 7 és a Tiggo 8 értékeit megismerve nem meglepő, ha néhány vetélytársnál szitkozódni kezdenek majd.
Augusztus általában uborkaszezon az autóiparban, és így az autókereskedelemben is. idén mégis izgalmasan zárult a nyár utolsó hónapja: ekkor érkezett meg Magyarországra a Chery márka, amely nem egy, hanem rögtön két szabadidőjárművel kezd hozzá a piac meghódításához.

A Chery Tiggo 7 és a Chery Tiggo 8 rokonmodellek, mégis két markánsan eltérő ügyfélkör igényeit elégítik ki. A 4553 mm-es Tiggo 7 a nagykönyvben megírt alsó-középkategóriás SUV, míg a Tiggo 8 bő fél arasszal hosszabb, 4725 mm-es karosszériája hét utas vagy rengeteg csomag szállítását teszi lehetővé. A két modell karaktere hasonló, mert bár a hangsúlyok máshol vannak, az orr és a far kialakítása, a jellegzetes, sokszögletű hűtőmaszk, a kecses fényszórók és a faltól falig húzódó hátsó lámpatest ugyanazt a modern, egyszerre erőteljes és elegáns arculatot közvetíti.
Nem csak kiállásában, hajtásláncában is rokon lélek a két SUV. A belépőopció 147 lóerős, 1,6 literes turbós benzinmotor, amelyhez hétfokozatú dupla kuplungos sebességváltó csatlakozik – manuális sebességváltó nincs a kínálatban. A másik lehetőség a Chery Super Hybrid, amelyet megelőzött a jó híre: a világszenzációnak számító 44,5%-os termikus hatásfokon működő belső égésű motor és a 150 kW-os villanymotor kombinációja 279 lóerős csúcsteljesítményt tesz lehetővé. A váltó itt fokozatmentes, az erőt mindkét hajtáslánc esetében az első kerekek viszik át az aszfaltra.
A Tiggo 7 kisebb, ezért valamivel dinamikusabb és takarékosabb, mint a Tiggo 8 – ez nem meglepő. Az viszont igen, milyen kevéssel beéri, és milyen sokat ad cserébe a plug-in hibrid hajtáslánc. Az előbbi 4,9, az utóbbi 5,2 liter/100 km üzemanyag-fogyasztáshoz társít 8,2, illetve 8,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást – megbabonázóan kedvező értékek ezek.
A tisztán elektromos hatótávolság mindkét modellnél meghaladja a 90 kilométert, ami az átlagos felhasználók számára több mint elegendő az egész napon át tartó emissziómentes közlekedésre. A benzinmotoros típusok 10,3, illetve 10,8 másodperc alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/órára, átlagfogyasztásuk 7,0, illetve 7,8 l/100 km – abszolút versenyképes értékek ebben a méretosztályban. A végsebesség minden típusnál, minden motorral egységesen 180 km/óra.
Ha csak tágas és takarékos volna a Tiggo modellcsalád, akkor is érdemes lenne a megfontolásra, ám a felszereltség is bőséges. A Tiggo 7-ből létezik csak benzinmotorral rendelhető belépőváltozat 11,5 millió forint alatti indulóáron, ám fapadosnak ez sem nevezhető: két 12,3 colos kijelző, vezeték nélküli okostelefon-integráció, hangvezérlés, automata kétzónás klímaberendezés, motorosan állítható vezetőülés, 18 colos könnyűfém keréktárcsa, és több mint két tucat fejlett vezetőtámogató funkció szolgálja az utasok kényelmét és biztonságát.

A következő felszereltségi szinten sok minden egyéb mellett a jármű alatti területet is megjelenítő panoráma-kamerarendszert, nagy teljesítményű audiorendszert és vezeték nélküli telefontöltőt kapunk 12,3 millió forint alatt; a plug-in hibrid hajtáslánc felára 2,2 millió forint.
Tiggo 7 Luxury csúcskivitele rászolgál a nevére, head-up kijelző, panoráma-napfénytető, szellőztetett első ülések, motoros csomagtérajtó-mozgatás, hangulatvilágítás és számos további funkció jár alapáron. A legdrágább plug-in hibrid verzióért 10 ezer forint híján 15,5 millió forintot kell fizetni.
A Tiggo 8, amelynek csomagtartója 500 helyett 889 literes (vagy 193, ha mindhárom üléssor foglalt), többek között 15,6” méretű érintőképernyővel, LED-es fényszórókkal, 19 colos keréktárcsákkal és fűthető első ülésekkel indít 12,99 (benzines) vagy 15,49 (hibrid) millió forintért. A Luxury verzió olyan tételekkel fejeli ezt meg, mint a 12 hangszórós hifi, a hátul is fűthető ülések, vagy a masszázsfunkciós első utasülés; felára a benzinmotor esetében 1 millió, a hibridnél 1,2 millió forint.
Mit lehet ehhez hozzátenni? Nos, egy kiváló garanciális konstrukciót mindenképpen: a Chery Tiggo modellek egységesen hét évre vagy 150 ezer kilométerre érvényes általános garanciával kerülnek forgalomba Magyarországon. Az autókra, a milliós árkedvezményekre, valamint a kedvezményes THM-ű hitelekre vonatkozó további információkért forduljon a CarNet Auto-Fort csepeli márkakereskedéséhez!