Az Alfa Romeo újraálmodta az 1967-es 33 Stradalét! A márka szentélyében, az aresei Alfa Romeo Múzeumban leplezték le az ikonikus modell újraértelmezését, egy szupersportautót, amelyből mindössze 33 darab készül, és már mindegyiket eladták…
Kevés autógyártó lép meg manapság olyat, mint amit az Alfa Romeo csinált. Egyedi építésű autót mutatott be, amelynek mindegyik példánya kézzel készül majd. Még tavaly nyáron, a monzai versenypályára hívta meg az Alfa Romeo kiemelt ügyfeleit, hogy bemutassa számukra a 33 Stradale elnevezésű szupersportkocsijának terveit. Két héten belül az összeset eladták, úgy, hogy a legelső vevői példányt majd 2024-ben kezdik csak gyártani. Az Alfa Romeo augusztus 30-án a nagyközönség előtt is leleplezte végül a modernkori történelmének csúcsmodelljét. Az autó egy nagyon látványos történelmi visszatekintés után gördült elő, a fotók és a videók pedig azonnal elárasztották az internetet.
A 33 Stradale formája hűen követi elődjéét, az ajtók ugyanúgy felfelé nyílnak, a levegőbeömlők, a lámpák és a szellőzők formája is az 1967-es modell formáját idézik. A belső tér is igyekszik leképezni a klasszikus elődöt, brutálisan sportos a műszerfal, sok fém kezelőszervvel.
Ezt az autót is teljesen kézzel készítik majd a Touring Superleggera karosszériaépítő cégnél. Az Alfa Romeo egy olyan, különleges programot hívott életre ehhez, amelynek keretében az ügyfelek az Alfa Romeo fejlesztőivel együttműködve a funkcionális szereppel bíró elemek - így légbeömlők, keréktárcsák vagy a karakteres első pajzs - kialakításába is beleszólhattak. Ez szavatolja, hogy nem lesz két egyforma 33 Stradale a világon: az autó minden egyes példánya teljességgel egyedi, guruló műalkotás lesz, amely méltó helyre kerül az Alfa Romeo történetében.
Ezt az autót is teljesen kézzel készítik majd a Touring Superleggera karosszériaépítő cégnél. Az Alfa Romeo egy olyan, különleges programot hívott életre ehhez, amelynek keretében az ügyfelek az Alfa Romeo fejlesztőivel együttműködve a funkcionális szereppel bíró elemek - így légbeömlők, keréktárcsák vagy a karakteres első pajzs - kialakításába is beleszólhattak. Ez szavatolja, hogy nem lesz két egyforma 33 Stradale a világon: az autó minden egyes példánya teljességgel egyedi, guruló műalkotás lesz, amely méltó helyre kerül az Alfa Romeo történetében.
Az autó felépítése is igazi izgalom: vázszerkezete egy szénszálas monocoque karosszériából és alumínium segédnyúlványokból áll. Az autó teteje részben karbon és alumínium, az ablakkeretei szénszálasak, a hátsó szélvédő pedig polikarbonát. A motorházfedél és a kerékdob is egyetlen idomból áll, csakúgy, mint az 1967-es Stradalén.
Az autó finomhangolását Valtteri Bottas Forma-1-es pilóta végzi el a legendás Balocco-i tesztpályán, Forma-1-es tapasztalatait átültetve a mindennapi vezetésbe, és megvalósítva az Alfa Rómeóra jellemző, összetéveszthetetlen vezethetőséget.
A kevesebb mint 1500 kg súlyú sportautó hátsókerék-hajtásos, motorja pedig egy 3,0 literes, ikerturbós V6-os, amelynek alapja vélhetően a Maserati MC20-as erőforrása. Ez a motor 620 lóerős, amely 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót. Kéziváltót nem lehet választani, nyolcsebességes automata váltóval szerelik.
Az autó további menettulajdonságait is a 3-as szám bűvöletében határozták meg. Végsebessége 333 km/óra, 100-ról 0-ra pedig kevesebb mint 33 méter alatt áll meg.
A kevesebb mint 1500 kg súlyú sportautó hátsókerék-hajtásos, motorja pedig egy 3,0 literes, ikerturbós V6-os, amelynek alapja vélhetően a Maserati MC20-as erőforrása. Ez a motor 620 lóerős, amely 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót. Kéziváltót nem lehet választani, nyolcsebességes automata váltóval szerelik.
Az autó további menettulajdonságait is a 3-as szám bűvöletében határozták meg. Végsebessége 333 km/óra, 100-ról 0-ra pedig kevesebb mint 33 méter alatt áll meg.
A vásárlók között olyanok is vannak, akik éltek a lehetőséggel és már elektromos hajtással rendelték meg Stradaléjukat. Az autót ebben az esetben egy 102 kWh-s akkumulátorral szerelik, villanymotorja pedig 750 lóerős. Ez ugyancsak 3 másodperc alatti gyorsulást ígér, de tegyük hozzá, hogy ebben az esetben az autó önsúlya 2100 kilogramm. A gyár 450 kilométeres hatótávolságot ígér ehhez a hajtáshoz.
Extra apróság, hogy a modell alvázszáma is személyre szabható: a ZAR előtagot a 33STR követi, és a következő nyolc számjegyet az ügyfelek választhatják ki.
Extra apróság, hogy a modell alvázszáma is személyre szabható: a ZAR előtagot a 33STR követi, és a következő nyolc számjegyet az ügyfelek választhatják ki.
A középkonzolon található kapcsolókkal a vezető szabadon választhat a két rendelkezésre álló üzemmód (Strada vagy Pista) között. Az előbbi a közútra szánt beállításokat hívja elő. Az autó beindításakor ez az alapértelmezett üzemmód, amely kényelmes, élvezetes utazást ígér. Pista (versenypálya) üzemmódban ezzel szemben adrenalinban gazdag vezetési élmény vár a pilótára: csúcsteljesítményre hangolt motor, kiemelkedően érzékeny gázreakciók, feszes futómű segíti a dinamikus vezetést. Ebben az üzemmódban a kipörgésgátló teljesen kikapcsolható lesz.
Az autó futóműve állítható: a rendszer lehetővé teszi, hogy akadályokon áthaladva, vagy parkolóba/garázsba behajtva megemeljük az autó orrát, ezzel megóvva a karosszériát a sérüléstől. A vezető a középkonzoli Assetto kezelőfelületről aktiválhatja ezt a funkciót, legfeljebb 40 km/óra sebességig. A hidraulikus rendszer mintegy 50 mm-rel emeli meg az autót az első tengelynél. Ha áthaladt az akadályon, a futóművet a vezető ugyanígy visszaállíthatja alaphelyzetébe, illetve 40 km/óra felett magától is kikapcsol a funkció.
Az autó futóműve állítható: a rendszer lehetővé teszi, hogy akadályokon áthaladva, vagy parkolóba/garázsba behajtva megemeljük az autó orrát, ezzel megóvva a karosszériát a sérüléstől. A vezető a középkonzoli Assetto kezelőfelületről aktiválhatja ezt a funkciót, legfeljebb 40 km/óra sebességig. A hidraulikus rendszer mintegy 50 mm-rel emeli meg az autót az első tengelynél. Ha áthaladt az akadályon, a futóművet a vezető ugyanígy visszaállíthatja alaphelyzetébe, illetve 40 km/óra felett magától is kikapcsol a funkció.
Az új 33 Stradale az Alfa Romeo integrált elektronikus (Brake-By-Wire) fékrendszerét alkalmazza. Ez jól adagolható féknyomást, valamint tartós és kiszámítható pedálérzetet biztosít, függően az éppen választott üzemmódtól. A Brembotól származó karbon-kerámia fékek maximális fékhatást biztosítanak, közvetlen fékérzettel, és magas hőmérsékleten sem csökkenő fékhatással. A féktárcsák elől és hátul egyaránt belső hűtésű, lyuggatott darabok; elöl hatdugattyús alumínium monoblokk féknyereggel, hátul négydugattyús konfigurációval.
Alapértelmezésben az ügyfelek három olyan, exkluzív fényezés közül választhatnak, amelyek szorosan kapcsolódnak a 33 Stradale történetéhez. A klasszikus Rosso Alfa pasztellszín, a királykék újraértelmezése, vagy a kifinomultabb árnyalatú, színtelen lakkozású piros fényezés: a „Villa d’Este.” Ezeken túlmenően az autó fehér-piros kivitelben is kérhető, tisztelgésként a legendás Tipo 33 versenyautó előtt.
Az ügyfelek rendelhetnek különböző szabadon hagyott szénszálas felületeket, eltérő konfigurációjú légbevezető nyílások között válogathatnak, meghatározhatják, hogy az autó oldalára a Quadrifoglio embléma vagy az Autodelta logója kerüljön, és természetesen eldönthetik, hogy a hűtőmaszkot hagyományos vagy háromdimenziós Alfa Romeo logó díszítse.
Az autó farán látható „Alfa Romeo” felirat fekete, arany vagy ezüst színben kérhető. Ugyanezek a színek köszönnek vissza a 20 colos „Tributo” könnyűfém keréktárcsákon, amelyek egy elegáns kéttónusú kivitelben is elérhetők. A féknyergek fekete, piros vagy sárga színben kérhetők, míg a dupla kipufogóvég csiszolt króm vagy fekete kidolgozásban választható.
Ami a belső teret illeti, az új 33 Stradale két alapvető változatban: Tributo, illetve Alfa Corse kivitelben elérhető. Az előbbiben bőr és alumínium uralja a belső teret, az 1967-es 33 Stradale azon példánya előtt tisztelegve, amely az aresei múzeumban látható. Ennek a kidolgozásnak a fénypontja a púderbarna/szürke kéttónusú bőrkárpitozás, amely az üléseket, a műszerfalat, az ajtópaneleket és a középkonzolt borítja. A kétszínű kárpitozás más színkombinációkban (pl. piros/fekete vagy kék/szürke) is elérhető.
Ami a belső teret illeti, az új 33 Stradale két alapvető változatban: Tributo, illetve Alfa Corse kivitelben elérhető. Az előbbiben bőr és alumínium uralja a belső teret, az 1967-es 33 Stradale azon példánya előtt tisztelegve, amely az aresei múzeumban látható. Ennek a kidolgozásnak a fénypontja a púderbarna/szürke kéttónusú bőrkárpitozás, amely az üléseket, a műszerfalat, az ajtópaneleket és a középkonzolt borítja. A kétszínű kárpitozás más színkombinációkban (pl. piros/fekete vagy kék/szürke) is elérhető.
Ezzel szemben az „Alfa Corse” kivitel a sportosságot emeli zászlajára, ezért szénszálas elemeket és Alcantara kárpitozást alkalmaz. Az üléseken, a műszerfalon, az ajtópaneleken és a középkonzolon Alcantara/bőr kombinációt találunk fekete, piros/fekete vagy kék/fekete színekben.
Az Alfa Romeo 33 Stradale első példánya már megjárta a monzai versenypályát is, az ottani Forma-1-es futamon fotózták a versenyautókkal együtt, majd visszakerült a múzeumba, hogy a nagyközönség is megtekinthesse. A következő hónapokban pedig biztos feltűnik majd a világ nagy autós eseményein is, hogy a márka rajongói találkozhassanak vele.
Az Alfa Romeo 33 Stradale első példánya már megjárta a monzai versenypályát is, az ottani Forma-1-es futamon fotózták a versenyautókkal együtt, majd visszakerült a múzeumba, hogy a nagyközönség is megtekinthesse. A következő hónapokban pedig biztos feltűnik majd a világ nagy autós eseményein is, hogy a márka rajongói találkozhassanak vele.