2013-ban mutatták be az Alfa Romeo kétüléses, középmotoros sportautóját, a 4C-t. Az autó kupé változatát 2019-ig, míg a spidert 2020-ig gyártották. A sportkocsi szériaváltozatának 10. évfordulójára Alessandro Maccolini formatervező elkészített három egyedi digitális tervet, amelyből a rajongók kiválaszthatják, melyik készüljön el a valóságban is.
Alessandro Maccolini csaknem 26 éve dolgozik az Alfa Romeónál. Formatervezőként dolgozott a 4C szériaváltozatán is, de emellett a 2010-es Giulietta és a 2017-es Giulia formaterve is részben neki köszönhető. Jelenleg ő a formatervezési feladatokért felelős vezető az Alfa Romeónál.
A három terv három különböző szín és felnivariációt jelent. A 4C Tributo vörös színével a márka történelme előtt tiszteleg. A fotón meg is idézik a formai elődöt, a 33 Stradalét.
A 4C Corsa mattezüst színével a versenysportot idézi meg, a 4C Leggenda pedig az Alfa Romeo aranykorára próbál utalni pasztellkék fényezésével és fehér felnijeivel.
A szavazás után kiválasztott 4C-t megépítik, majd gyűjtői példányként egy zárt aukción belül fogják értékesíteni. Ennek részleteiről még nem árultak el többet.
Az Alfa Romeo igazi ínyencségnek számított a 2010-es évek közepén. Bár sokan kritizálták, amiért nem volt benne szervokormány, és nem volt annyira kényelmes, mint mondjuk egy Porsche Cayman, mára igazi kultikus darab lett, az ára nem csökken, sőt, jelenleg 25 millió forint alatt nem nagyon találni belőle eladó példányt Európában. Igazi “instant klasszikusnak” számít, azaz olyan autónak, amelyről már gyártása közben lehet tudni, hogy évek, évtizedek múltán is rajongani fognak érte.
Az Alfa Romeo igazi ínyencségnek számított a 2010-es évek közepén. Bár sokan kritizálták, amiért nem volt benne szervokormány, és nem volt annyira kényelmes, mint mondjuk egy Porsche Cayman, mára igazi kultikus darab lett, az ára nem csökken, sőt, jelenleg 25 millió forint alatt nem nagyon találni belőle eladó példányt Európában. Igazi “instant klasszikusnak” számít, azaz olyan autónak, amelyről már gyártása közben lehet tudni, hogy évek, évtizedek múltán is rajongani fognak érte.
És hogy miért is lett ilyen izgalmas? A 4C összsúlya 895 kilogramm, így egy lóerőnek nagyjából 4 kilogrammot kell mozgatnia. Az utascellája szénszálból készült, összsúlya mindössze 65 kilogramm, ennek köszönhetően gyorsulása mindössze 4,5 másodperc 100-ra.
Az autót egy 1750 köbcentis, turbófeltöltős soros négyhengeres motor mozgatja, amelyet a hátsó tengelyek elé építettek be. A motor 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékra képes. Az erőt a hátsó tengelyekhez duplakuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja. A vezetési élmény direkt, hangos, közvetlen, egy igazi gokart.
Magyarországon is van néhány 4C, többek között Tálos Péter, a Foxconn magyarországi alelnöke is birtokol egyet. Az autómániás cégvezetővel nemrégiben készítettünk egy interjút: https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek/ilyen-amikor-egy-autoorult-a-fonokod
Az autót egy 1750 köbcentis, turbófeltöltős soros négyhengeres motor mozgatja, amelyet a hátsó tengelyek elé építettek be. A motor 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékra képes. Az erőt a hátsó tengelyekhez duplakuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja. A vezetési élmény direkt, hangos, közvetlen, egy igazi gokart.
Magyarországon is van néhány 4C, többek között Tálos Péter, a Foxconn magyarországi alelnöke is birtokol egyet. Az autómániás cégvezetővel nemrégiben készítettünk egy interjút: https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek/ilyen-amikor-egy-autoorult-a-fonokod