500 lóerő alatt nincs elektromos Alfa Romeo
Bár az első plugin-hibrid Alfa Romeóra, a Tonaléra még az év második feléig várnunk kell, léteznek már teljesen elektromos Alfa Romeók is, igaz még csak 1-1 példányban. Az egy történelmi modell, modern köntösben, a másikkal pedig idén már versenyezni fognak.
Az Alfa Romeo teljesen elektromos modelljét a gyártót beelőzve egy kis olasz autóépítő cég, a Totem Automobili készítette el 2020-ban. Egy történelmi modellt, egy igazi klasszikust, a Bertone-féle Giulia GT Juniort alakítottak át teljesen és készítették el elektromos formában.
A klasszikus autók elektromossá való átépítése már egy ideje divat és sikeres vállalkozás a restaurációval foglalkozó cégeknél, a Totem Automobili ebben nem mutatott újat, viszont az általuk elkészített autó kinézete és menettulajdonságai is zseniálisak.
A Totem GT electric elnevezésű modell 518 lóerőt, 940 Nm-es nyomatékot ígér, és 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Normál használat mellett több mint 300 kilométeres hatótávolságot ígérnek.
Az autó akkupakkja mindössze 350 kilogramm, amely nagyon könnyűnek számít, és nyilván ahol tudtak, ott igyekeztek könnyű anyagokat használni.
A Totem GT electric elnevezésű modell 518 lóerőt, 940 Nm-es nyomatékot ígér, és 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Normál használat mellett több mint 300 kilométeres hatótávolságot ígérnek.
Az autó akkupakkja mindössze 350 kilogramm, amely nagyon könnyűnek számít, és nyilván ahol tudtak, ott igyekeztek könnyű anyagokat használni.
Az autó alapja az 1970 és 1975 között készült Giulia GT Junior, de az eredeti váznak mindössze 10 százaléka maradt csak meg, azt egy teljesen új, alumínium platformra hegesztették rá. A karosszéria szénszálas műanyag, az utastérbe pedig bukókeretet raktak merevítésként.
A menetdinamikát az Alfákon megszokott DNA-kapcsolóval tudja szabályozni a sofőr, három állásban.
Az utastér igazán korhű maradt, a részletek gyönyörűek, a modern átépítés ellenére sok visszautalás történt az eredeti autóra, például a műszerek formájával, vagy a kapcsolók kinézetével. De a modern autóépítés minden fontos eleme is ott van belül: karbolvázasak a bőrülések, a műszerek digitálisak, az ablakok elektromosak, az autó pedig természetesen kulcs nélkül nyitható és indítható. A hangrendszert egy vintage stílusú fedélzeti rendszer egészíti ki, amely Bluetooth-csatlakozást is kínál.
Az utastér igazán korhű maradt, a részletek gyönyörűek, a modern átépítés ellenére sok visszautalás történt az eredeti autóra, például a műszerek formájával, vagy a kapcsolók kinézetével. De a modern autóépítés minden fontos eleme is ott van belül: karbolvázasak a bőrülések, a műszerek digitálisak, az ablakok elektromosak, az autó pedig természetesen kulcs nélkül nyitható és indítható. A hangrendszert egy vintage stílusú fedélzeti rendszer egészíti ki, amely Bluetooth-csatlakozást is kínál.
A Totem Automobili 20 példány építését tervezi a Totem GT Electricből, az ár 430 000 euró, azaz több mint 150 millió forint.
Az idén már autóversenyeken is láthatunk elektromos Alfa Romeót. A Romeo Ferraris versenycsapat a Giuliából készített egy teljesen elektromos túraautót, amelyet indít a Pure ETCR versenysorozatban. Az elektromos túraautók bajnokságán a Cupra, a Hyundai és az MG modelljei versenyeznek majd az Alfa Romeóval.
Az Alfa Romeo Giuliából épített Furia Rossa fantázianevű versenyautó pont olyan, ahogy egy igazi túraautónak ki kell néznie, megidézi az Alfa Romeo túraautós múltját és közben egyes részleteivel - például a pajzzsal vagy a látványos matricázásával pedig arra is utal, hogy itt bizony egy teljesen elektromos autóról van szó.
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait.
A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
A szezon júniusban indul majd az olaszországi Vallelunga versenypályán, ezt három másik európai futam követi, az utolsó verseny pedig Dél-Koreában lesz.
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait.
A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
A szezon júniusban indul majd az olaszországi Vallelunga versenypályán, ezt három másik európai futam követi, az utolsó verseny pedig Dél-Koreában lesz.