Image

Alfa Romeo Forma-1 2021

hirdetés

Itt van Räikkönen és Giovinazzi idei versenyautója!

Új év, új Alfa Romeo. Bár idén műszakilag nem túl sokat változott Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi autója, a csapat sokat remél a C41-es modelltől.
A Varsói Nagyszínházban mutatták be az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat új versenyautóját, Kimi, Antonio és a tesztpilóta, Robert Kubica jelenlétében. Hogy hogyan került a csapat Lengyelországba? Úgy, hogy névadó szponzoruk, a PKN Orlen olajipari vállalat lengyel székhelyű, Robert Kubica pedig az első lengyeországi Forma-1-es versenyző.

Nem véletlen, hogy a tavalyi C39 jelzésű autót nem a C40, hanem a C41 követi. A 2022-re készülő autót ugyanis hamarabb kezdték el fejleszteni a 2021-esnél, mert a koronavírus-járvány kitörése előtt még úgy volt, hogy már 2021-ben új technikai szabálymódosításokat vezetnek be. Ezeket tavaly márciusban 2022-re halasztották, ezért a C40-es versenyautót majd jövőre mutatják be, azt most a C41-es megelőzte.
Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott autó a már megszokott színeket viseli, a tavalyihoz képest kicsit inverzben. Idén is hangsúlyos szerepet kapott a designban a kígyó és a kereszt, amely a legnagyobb felületet foglalja el az autón. Odakerült a kígyó “mögé” a négylevelű lóhere is, amely már 1923 óta jelen van az Alfa Romeo történetében. A nagy múltú Targa Florio versenyen Ugo Sivocci, a tapasztalt, de sokszor balszerencsés, örök másodikként emlegetett pilóta a versenyre készülve felfestett autójára egy fehér négyzetben elhelyezett négylevelű lóherét, hogy szerencsét hozzon. A terv bejött, megnyerte a futamot. Azóta az Alfa Romeo minden versenyautójára felkerül a négylevelű lóhere, és hosszú idő óta a gyártó legsportosabb, utcai modelljeit díszíti. A jelenlegi modellek közül a Stelvio és a Giulia 510 lóerős változatán láthatod, de a Giulia GTA/GTAm változatain is rajta van.
A márka legendás versenycsapatának, az Autodeltának az emblémája is a karosszériát díszíti, ezzel is a múltra utalnak.

Az Alfa Romeo és a Sauber-csoport közötti kapcsolat nemcsak a motorsportról szól. A műszaki és kereskedelmi együttműködés lehetővé teszi, hogy az Alfa Romeo közúti típusainak fejlesztésében és gyártásában közvetlenül hasznosítsa a Sauber Engineering műszaki tudását és tapasztalatát, a csapat pilótái pedig az utcai autókat reklámozzák.
Az együttműködésnek jelenleg a GTA-projekt élvezi az előnyeit, ugyanis az Alfa Romeo a Sauber Engineering gondjaira bízta a GTA és GTAm modellek csaknem összes szénszálas alkatrészének a gyártását, különös tekintettel az aerodinamikai jelentőséggel bíró komponensekre. Nem véletlen hát az sem, hogy a versenyautóra is felkerült a GTA és a GTAm felirat.
A C41-et Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával tervezték, a C39 evolúciójaként. A műszaki szabályzatban foglalt előírásokhoz igazodva számos alkatrész változatlan formában került át az elődből, ugyanakkor megjelenésük látványosan átalakult. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat fejlesztési tokenjeit fordította. A karosszéria alatt egy új Ferrari motor várja, hogy nekivághasson az új szezonnak.
"A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye” - mondta Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat, amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk. Ilyen a padló, illetve az orrkúp is. Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat" - mondta Jan Monchaux.
Az Alfa Romeo két pilótája 2019-ben összesen 57 pontot, 2020-ban viszont csak 4-4 pontot gyűjtött. Mindkét évben a 8. helyen végzett a csapat. Idei tervük, hogy ennél jobban szerepeljenek.

Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója azt mondta: „a csapat alapvető filozófiája nem változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél jobb eredményre kell törekednünk.
Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait.”
Räikkönen az autó bemutatóján úgy fogalmazott: “jelenleg még sok az ismeretlen, voltak szabályváltozások, amelyekről nem tudjuk, hogy milyen hatással lesznek a mezőnyre és ezáltal hol leszünk. Remélhetőleg előrébb, mint tavaly. Néhány héten belül, a teszten már többet fogunk tudni, majd az első futamon meglátjuk, hogy pontosan hol tartunk. A legjobbunkat fogjuk nyújtani, legyünk bárhol is - hangsúlyozta.

„Minden szezonban nagyon izgalmas először látni az új kocsit - mondta Antonio Giovinazzi. “Ez a leggyönyörűbb az elmúlt három év autói közül, remélhetőleg a leggyorsabb is. Várom az első teszet, ahol majd először vezethetjük, remélhetőleg azonnal gyors lesz és nagyszerű eredményeket érhetünk el vele a szezon során.” - fogalmazott.