Az Alfa Romeo Stradale 33 a Comói-tó partján is bizonyította szépségét

Az Alfa Romeo Stradale 33 a Comói-tó partján is bizonyította szépségét

hirdetés
Az Alfa Romeo szupersportautója, a Stradale 33 nyerte el a Design Concept díjat a Comói-tó partján megrendezett Concorso d’Eleganzán, Európa talán legfontosabb autós rendezvényén.
A festői szépségű tó partján fekvő Villa Este és Villa Erba parkjában rendezett esemény a világ legszebb és legizgalmasabb autóit sorakoztatja fel évről-éve. Vannak köztük oldtimerek és természetesen vadonatúj szépségek is, csakúgy, mint az Alfa szupersportautója. A Stradale 33 a Design Concept kategóriában győzedelmeskedett. Ez már az ötödik ilyen díja az Alfa Romeónak ezen az eseményen. Korábban a Brera, a 8C Competizione, a 8C Spider, a TZ3 és a 4C Concept is megkapta ezt az elismerést.

Az Alfa Romeo 2023 őszén mutatta be egyedi építésű autóját, amelynek mindegyik példánya kézzel készül majd. Még 2022-ben, a monzai versenypályára hívta meg az Alfa Romeo kiemelt ügyfeleit, hogy bemutassa számukra a 33 Stradale elnevezésű szupersportkocsijának terveit, amely az 1967-es elődmodell újraértelmezése. Két héten belül az összeset eladták…
A 33 Stradale formája hűen követi elődjéét, az ajtók ugyanúgy felfelé nyílnak, a levegőbeömlők, a lámpák és a szellőzők formája is az 1967-es modell formáját idézik. A belső tér is igyekszik leképezni a klasszikus elődöt, brutálisan sportos a műszerfal, sok fém kezelőszervvel.
Ezt az autót is teljesen kézzel készítik majd a Touring Superleggera karosszériaépítő cégnél. Az Alfa Romeo egy olyan, különleges programot hívott életre ehhez, amelynek keretében az ügyfelek az Alfa Romeo fejlesztőivel együttműködve a funkcionális szereppel bíró elemek - így légbeömlők, keréktárcsák vagy a karakteres első pajzs - kialakításába is beleszólhattak.
Ez szavatolja, hogy nem lesz két egyforma 33 Stradale a világon: az autó minden egyes példánya teljességgel egyedi, guruló műalkotás lesz, amely méltó helyre kerül az Alfa Romeo történetében.

Az autó felépítése is igazi izgalom: vázszerkezete egy szénszálas monocoque karosszériából és alumínium segédnyúlványokból áll. Az autó teteje részben karbon és alumínium, az ablakkeretei szénszálasak, a hátsó szélvédő pedig polikarbonát. A motorházfedél és a kerékdob is egyetlen idomból áll, csakúgy, mint az 1967-es Stradalén. A kevesebb mint 1500 kg súlyú sportautó hátsókerék-hajtásos, motorja pedig egy 3,0 literes, ikerturbós V6-os, amelynek alapja vélhetően a Maserati MC20-as erőforrása. Ez a motor 620 lóerős, amely 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót. Kéziváltót nem lehet választani, nyolcsebességes automata váltóval szerelik. Végsebességét 333 km/órában korlátozták.
A vásárlók között olyanok is vannak, akik éltek a lehetőséggel és már elektromos hajtással rendelték meg Stradaléjukat. Az autót ebben az esetben egy 102 kWh-s akkumulátorral szerelik, villanymotorja pedig 750 lóerős.
Ez ugyancsak 3 másodperc alatti gyorsulást ígér, de tegyük hozzá, hogy ebben az esetben az autó önsúlya 2100 kilogramm. A gyár 450 kilométeres hatótávolságot ígér ehhez a hajtáshoz.