suzuki-vitara-full-hybrid-allgrip

Világszerte szárnyal a Suzuki

hirdetés
A Suzuki számtalan újdonságot vezetett be 2022-ben. Ez meg is hozta a gyümölcsét, a jelenlétét mindenütt tudatosan kezelő márka a nehézségek dacára szinte minden piacon növelni tudta eladásait.
A Suzuki stabilitása részben az átgondolt termékstratégiának, részben pedig sajátos globalizációs elveinek köszönhető. Viszonylag kevés piacon van jelen (Japán, India és Európa jelenti a márka három fő pillérét), ám ott annál koncentráltabban, és rendkívül pontosan kialakított modellkínálattal biztosít magának meghatározó szerepet ezekben a térségekben. Ennek is köszönhető, hogy az egyes régiókban nem egyszerre jelentkeztek az egész világ autóiparát sújtó nehézségek. A gyártás, illetve az értékesítés számainak alakulása jól mutatja, hogy amíg az év első felében Európa tartotta a lendületet a Suzukiban, mostanra Japánban is megerősítette tevékenységeit a cég – mindeközben India, ahol a Maruti Suzuki 40% fölötti piaci részesedéssel vezeti az eladásokat, mindvégig stabil pontnak számított a cég életében.
Az év legfontosabb újdonsága kétségtelenül a saját fejlesztésű full hibrid hajtáslánc bevezetése volt. Európában a Vitara, majd az S-Cross szabadidőjárművek kapták meg a modern hajtási rendszert. Indiában a vadonatúj Grand Vitara alkalmazza elsőként a benzin-elektromos egységet – ez a típus nem véletlenül emlékeztet az európai S-Cross modellre, hiszen ahhoz hasonlóan az előző SX4 S-Cross közvetlen utódjaként jelent meg a piacon.
Ugyanezek a típusok tartják az abszolút élmezőnyben a Suzukit Magyarországon is. Az S-Cross nem csak megőrizte, de meg is erősítette vezető szerepét az alsó-középkategória hazai eladási rangsorában: az év első három negyedévében a szegmens forgalmának 24%-át tette ki a Suzuki sokoldalú modellje. Kisebb testvére, a Vitara szintén vezeti saját kategóriáján belül az eladásokat: a városi crossoverek teljes piacának 17,5 százalékát tudhatja magáénak a népszerű modell. Hogy mekkora erőt képvisel a Suzuki, jól mutatja, hogy jelenleg az S-Cross Magyarország legkeresettebb új autója, a Vitara pedig a második helyről hajszállal lemaradva áll a dobogón. A maga területén szintén vezet a Jimny: a személygépkocsi-alapú áruszállítók között 43,4 százalékos részesedéssel uralja a piacot.