Épphogy hibrid, de nagyon takarékos az új Swift.
SHVS-ről Hybrid 12V-re nevezte át a Suzuki a Swift hibridverzióit. A szívó benzines Suzuki Swiftet a hajtáslánc villamosításának belépőszintjével teszteltük. Aki hibridautón a HSD Toyotákból ismert viselkedést érti, nehezen látja be, mit keres a Hybrid embléma a Swiften. De a hibrid hajtásrendszerek alapeleme nem a hangtalan suhanás a kellően erősre méretezett villanymotorral, hanem a villamos gép(ek) és a belső égésű motor összehangolt működése a fogyasztáscsökkentés érdekében. Ebben az értelemben a tesztelt Suzuki Swift valóban hibrid, de az autó valódi értéke nem a hajtáslánc alapfokú villamosítása.
GLX felszereltséggel elöl-hátul LED-es lámpákat kap az ötödik generációs Suzuki Swift és a tükörházból villog az irányjelző, ami a többi kivitelből hiányzik. A menetfény LED-íve az autó szélességét hangsúlyozó orral jó kiállást ad a Japánban gyártott kisautónak. 384 centis hosszával, 173,5 centiméteres szélességével és 149,5 centis magasságával a Swift a szegmens legkisebb méretű autói közé tartozik, nem követte a konkurensek méretgyarapodását. A GL és a GL+ dobféke helyett hátul is tárcsafékkel lassítanak.
Pillanatnyi megtorpanással kezdődik a bejutás, a kulcsfelismerő zárrendszer kapcsolóját megnyomva egy gondolatot érdemes várni a kilincs meghúzásával, mielőtt feltárható az ajtó.
Kemény, fekete műanyagok uralják a belső teret a tesztelt Suzuki Swiftben. Az autó hibridségének belül nincs nyoma, leszámítva a 4,2 hüvelyk képátlójú műszerfali kijelző vonatkozó menüpontját.
Méreteihez képest a Swift térhasznosítása jó, hátul a fejtér átlagos, a térdnek tisztességes hely jut. Kicsit magas az üléshelyzet, a kormány ki-be és le-fel állítható, kellően tág tartományban.
Az ülésfűtésnek összesen egy fokozata van, cserébe gyorsan dolgozni kezd. 211 literrel a negyedik generációs Swift csomagtere sokkal kisebb volt, mint a konkurenseké.
Kemény, fekete műanyagok uralják a belső teret a tesztelt Suzuki Swiftben. Az autó hibridségének belül nincs nyoma, leszámítva a 4,2 hüvelyk képátlójú műszerfali kijelző vonatkozó menüpontját.
Méreteihez képest a Swift térhasznosítása jó, hátul a fejtér átlagos, a térdnek tisztességes hely jut. Kicsit magas az üléshelyzet, a kormány ki-be és le-fel állítható, kellően tág tartományban.
Az ülésfűtésnek összesen egy fokozata van, cserébe gyorsan dolgozni kezd. 211 literrel a negyedik generációs Swift csomagtere sokkal kisebb volt, mint a konkurenseké.
A modellváltással csökkent a hátrány, de a 265 literes csomagtartó még mindig szerény és a formája is kedvezőtlen, mert elsősorban magas, de kicsi az alapterülete. A2L gyári kódnéven ismert az ötödik generációs Swift. Legfontosabb fejlesztése a Heartect-padlólemez, amely rekordalacsony súllyal jár. 840 kg-ról indul a Swift, a hibridesített minimumsúlya 850 kg, ami még a csúcsfelszereltséggel sem megy 900 kg fölé a gyári adatok szerint. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, mint a többi kisautóban.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/05/teszt-hibrid-suzuki-swift-hybrid-12v/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/02/05/teszt-hibrid-suzuki-swift-hybrid-12v/