Európa egyik vezető fogyasztói érdekvédelmi portáljának szerkesztői a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének választották meg a Suzuki kisautóját.
Ha a Suzuki erősségeit kell megnevezni, két piaci szegmens jut azonnal az ember eszébe: a kisautók, valamint a terepjárók. Manapság egyre több márka képviselteti magát ennek a két kategóriának a metszetében, a Suzuki azonban az elsők között épített parányi szabadidőjárművet – és hogy milyen jól eltalálta azt, jól mutatja, hogy az Ignis még most, hétévesen is sorozatban nyeri el versenytársai elől a legrangosabb szakmai díjakat.
Legutóbb a brit Which? tesztmagazin szerkesztői kiáltották ki a modellt a legmegbízhatóbb városi kisautónak. A portál meghibásodási statisztikái alapján ezen a téren valóban ötcsillagos értékelést kapott a kicsi crossover. A megbízhatóság fogalmát azonban ezúttal tágabban értelmezték a szokásosnál: a brit szakújságírók azt is figyelembe vették, hogy képes-e bármilyen körülmények között eljutni úti céljához (igen), hogy mindeközben mennyi üzemanyagot fogyaszt (nagyon keveset), és hogy milyen hatékonysággal ügyel utasai biztonságára (az ötcsillagos Euro NCAP-minősítés magáért beszél.)
Itt kulcsszerephez jutott az Ignis azon adottsága, amely teljességgel egyedülálló az A szegmensben: a modell akár összkerékhajtással is megrendelhető. A lejtmenet-szabályozással is felvértezett, viszkokuplungos Allgrip rendszer magabiztosan boldogul könnyebb terepen, a mindennapokban azonban inkább a csúszós útfelületen – esőben, havon – mutatott magabiztos tapadás, a stabilitás fenntartásához nélkülözhetetlen, egyenletes erőátvitel miatt jelent kézzelfogható előnyt. A technika ráadásul nem megfizethetetlen: a hazai piacon nagyságrendileg ugyanannyiba kerül az összkerékhajtás, mintha fokozatmentes automata sebességváltót rendelnénk, vagy a GL+ kivitelről a legmagasabb, GLX felszereltségi szintre ugranánk.
Ám ha a városi használatkor kidomborodó erősségekről beszélünk nem szabad megfeledkeznünk 4,7 méteres fordulási sugárról, amellyel az autó könnyen manőverezhető szűk utcákban, és a legkisebb parkolóhelyek sem jelentenek akadályt.
A Which? magazin aranyérme a legutóbbi azoknak a kitüntetéseknek hosszú sorában, melyeket az Ignis az évek során begyűjtött. 2020 és 2022 között sorban háromszor bizonyult a legjobb kisautónak a What Car? autós szaklap Best Buy (azaz legjobb vétel) szavazásán; ugyanitt szintén három éven át nem találkoztak nála takarékosabb autóval a brit újságírók (ez még a mild hibrid rendszer bevezetése előtt volt, így most még kevesebbet fogyaszt a kicsi Suzuki) – mindez nem is meglepő azok után, hogy a német Offroad terepjárós folyóirat olvasói bevezetésekor, 2017-ben az év második legjobb modellújdonságnak szavazták meg az apró Suzukit.
Magyarországon a Suzuki Ignis 1,2 literes benzinmotorral kapható, amelyet indítógenerátor és egy nagy hatékonyságú lítiumion-akkumulátor támogat. A rendszer 83 lóerős teljesítménye és 103 Nm-es nyomatéka kellően fürgévé teszi az autót ott, ahová született, a városokban.
Magyarországon a Suzuki Ignis 1,2 literes benzinmotorral kapható, amelyet indítógenerátor és egy nagy hatékonyságú lítiumion-akkumulátor támogat. A rendszer 83 lóerős teljesítménye és 103 Nm-es nyomatéka kellően fürgévé teszi az autót ott, ahová született, a városokban.