peugeot-3008-hatulrol

Stílus és praktikum találkozása egy családi oroszlánban

hirdetés
A Peugeot 3008 második generációja már 2016 óta velünk van, és modern formája, egyedi, francia stílusa jól fedi az elmúlt éveket. A kompakt SUV még eredeti formájában is frissnek hatott, de nem kerülhette el a kötelező ráncfelvarrást.

Erre az elmúlt két évben került sor, először jött a technikai megújulás, a 3008 2019-től igen komoly teljesítményű, konnektorról tölthető hibridként jelent meg a piacon, majd 2020-ban a friss technika mellé modern külső és átfésült beltér is érkezett. Így állt össze a Peugeot 3008 Hybrid, ami kényeztető extrákkal, elegáns színösszeállítással könnyedén egy mutatós autóvá konfigurálható.

Apróbb változások a külsőn

Méreteit tekintve a 3008 tökéletesen telibe találja a kompakt SUV kategória nagy átlagát: 4447 mm hosszú, 1579 mm széles és 1624 mm magas a tengelytávja pedig 2675 mm. Tehát külső dimenziói nem lógnak ki a kompakt szabadidő-autók sorából, a karosszéria kidolgozása, az apró dekorációs elemek viszont annál inkább.
A 2020-as változások leginkább az autó frontrészét érintették, a hűtőrács keretét egy okos húzással eltüntették, így a mintázat egybefolyik a lökhárító fényezésével. Ezzel dinamikusabb, mozgalmasabb a Peugeot 3008 orra, a megnövelt fényerejű LED fényszórók alá pedig bekerült az 508-asban debütált szinte függőleges, szemfogra emlékeztető nappali menetfény.

Oldalnézetből nincs változás, a feketére fújt küszöbök, a kerékjárati ívek feletti domborítások, a szintén fekete oszlopok slankítják a magas építésű SUV-karosszériát. Ködfényszóró nincs, helyette a LED-es fényszórók extra funkciója (a tompított világítás csökkentett fényerejű üzeme) segíti a tájékozódást rossz látási viszonyok között.

Aki akarja, krómtól csillogó, markánsan elegáns autót állíthat össze, de a lehetőség adott egy igazán sportos, "lopakodó" stílusú 3008-as konfigurálására is. Ez a ’fekete optikai csomag’, amely matt fekete hűtőmaszkot, oroszlánfigurát, emblémákat, hátsó küszöböt, kerékívtoldatokat, tetősíneket és tetőpanelt, légterelőt, hátsó lökhárító-peremet, valamint alsó ajtóburkolatokat tartalmaz.

Futurisztikus kényelem

Beülve érthető meg igazán, miben adnak mást a Peugeot típusai a konkurenciához képest. Kicsit minden más: apró a volán, zongoraszerűek a középkonzol gombjai, megszokást igényel a funkciók kezelése. Viszont beletanulni könnyű, és akár álló helyzetben is jó időt tölteni a menürendszer felfedezésével, hiszen kifejezetten otthonos, kényelmes hely a 3008 beltere.

Kellemes tapintású textilkárpitok díszítik az ajtókat és a műszerfalat is, a futurisztikusan elegáns formát pedig sikerült megfelelő minőségben összepakolni. A szokatlan ívek találkozásai is pontosak, egyenesen futnak a díszítő varratok, csak térd alatt köszön vissza az igazán rideg, kemény műanyag borítás.
Ülései jól tartanak, kellően komfortosak, ülésfűtéssel, illetve a masszázsfunkcióval pedig a hosszabb utakon is akad valami unaloműző érdekesség. Az autó új generációs i-Cockpit fedélzeti rendszert kapott 12,3 colos műszeregységgel és 10 colos érintőképernyővel.

A modern digitális szolgáltatások mellett praktikus megoldásokból sincs hiány. Több nagyobb méretű rekesz található az utastérben, az anyósülés támláját előredöntve akár 3 méteres tárgyak is szállíthatók a kocsiban, minden lehetőséget kihasználva 520-1580 liternyi teret kínál a 3008. Feltéve, ha nem hibrid hajtás kerül alá, ugyanis ilyenkor a hátsó tengelyhez épített elektromos berendezések 395 literesre csökkentik a csomagtartó térfogatát.

Még több hibrid

Ezt az áldozatot azonban érdemes bevállalni, hiszen a konnektorról tölthető verziók a kínálat csúcsát képviselik, 225-300 lóerős teljesítményszinttel.

Igen, már ezekből a hibridekből is léteznek különféle verziók, a 225 lóerős kizárólag elsőkerék-hajtással készül, az 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotort 110 lóerős villanymotor egészíti ki. A 300 lóerős összkerékhajtású sportos 3008-as hátra is kap egy elektromos motort 113 lóerővel, a benzinmotor pedig a 180 mellé plusz 20 lóerőt, így komolyabb prémiumautókat megszégyenítő módon 6,1 másodperc alatt éri el a százas tempót. Ezen a téren azért a kisebb hibridnek sincs miért szégyenkeznie a 8,9 másodperces 0-100-as értékkel és a 225 km/órás végsebességgel.

A hibrid hajtás elemei már több Peugeot-típusban is bizonyítottak, a 13,2 kWh kapacitású akkumulátor WLTP-norma szerint 59 kilométeres hatótávot biztosít. Ez a legideálisabb eset, a mindennapokban inkább a 35-45 kilométeres kizárólag elektromos árammal megtehető hatótáv a reális érték.
Ennek eléréséhez viszont nem kell sokáig a töltőkábelen lógni, 32 amperes, 7,4 kW-os fali töltővel 1 óra 45 perc alatt teljesen feltölthető az akku. Egy közel száz kilométeres túrán megközelíthető az átlagfogyasztás 1,3 l/100 kilométeres gyári értéke és a szabvány szerinti 29 g/km CO2-kibocsátás. Hosszabb utakon töltés nélkül viszont már inkább 6-7 l/100 kilométer értéket produkál az autó, ami méretét, erejét tekintve még mindig meggyőzően alacsony. Tisztán árammal és 45 km-rel számolva, nagyjából 100 kilométert 1300 forintért autózhatunk, ami komoly érv a 3008 mellett, feltéve, hogy a napi ingázásunk belefér a 45 km-be és otthon tudunk tölteni.

Családi lóerőgyár

A hétköznapokon, családi autóként túlzásnak tűnik a Hybrid4 300 lóereje, ha nincs feltétlenül szükség összkerékhajtásra, akkor a 225 lóerős Hybrid bőségesen elég. A villanymotor adta nyomatéktöbblettel bármilyen forgalmi szituáció könnyedén megoldható, a nyolcsebességes váltó simán, komfortosan teszi a dolgát.

Az átlagnál kisebb méretű kormánykereket, és annak elhelyezését szokni kell, de városi manőverezésnél kifejezetten jól jön a könnyeden forgatható volán. Bár a hibrid hajtás elemei jó 300 kilogrammot rátesznek a Peugeot 3008 tömegére, az eleve alacsony alaptömeg miatt nem száll el vészesen az érték, a kisebb hibrid 1760 kilogrammot nyom a mérlegen.

Így az alapverzió neutrálisra hangolt, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóműve itt is jól teszi a dolgát, a 19 colos kerekekkel is kellemes kompromisszumot jelent a feszes hangolás és a komfortos puhaság között.

Gazdag felszereltség

A vezetőtámogatás terén éjjellátó készülék, adaptív tempomat, sávban tartó, automata vészfék is juthat az autókba, a képeken szereplő Alcantara-kárpit helyett akár vörös bőrt is választhatunk, a legerősebb Focal hifi 515 wattal nyújt kiemelkedő zenei élményt.

A Peugeot 3008 tehát még így, a modellciklus derekán is kifejezetten érdekes ajánlat a kompakt szabadidő-autók között, amit már a legmodernebb hibrid hajtással és extrákkal érhetünk el. A két hibrid között döntő kérdés, hogy mennyire kell az összkerékhajtás, hiszen ár-érték arányban a 225 lóerős "sima" hibrid az egyértelmű döntés, ami már Allure felszereltséggel, kedvezménnyel 14 660 000 forintos áron is elérhető.