Automata váltót kapott a Peugeot Boxer

Automata váltót kapott a Peugeot Boxer

hirdetés
Új, nyolcfokozatú automata váltót kapott a Peugeot legnépszerűbb haszongépjárműve, a Boxer. Az egység nemcsak csendesebbé teszi a Boxer kabinját, hanem csökkenti a sofőr terhelését és még a fogyasztást is mérsékli a gyári adatok szerint.
A Boxer legfrissebb változata külsőleg is megújult. Kisebb optikai változtatásokat hajtottak végre; átrajzolták a hűtőmaszkot, az első lökhárítót és a külső visszapillantó tükröket. A módosítások célja a Boxer légellenállási együtthatójának javítása volt. Ennek hatása hosszabb távon, jellemzően autópályán érezhető igazán és a cél természetesen a kisebb fogyasztás volt.
Részben ugyanezt a célt szolgálja a Boxer új, nyolcfokozatú automata váltója is. A jól megválasztott áttételeknek köszönhetően ugyanis a Boxer minden forgalmi helyzetben gazdaságosabban és kényelmesebben üzemeltethető. Autópályán, nagy sebességgel való haladás közben a hosszú áttételeknek köszönhetően a motor alacsonyabb fordulatszámon dolgozik.

Ez egyfelől mérsékli a fogyasztást, másfelől csendesebb működést garantál, ami a sofőröknek fontos, hiszen rengeteg órát töltenek el a járműben.

Városban az új váltó legnagyobb előnye, hogy felmenti a sofőrt a kuplungolás és a fokozatok kézi kapcsolása alól, ami sűrű forgalomban, nagyvárosi dugóban kifejezetten fárasztó, nehéz munka.

A nyolcfokozatú automatikus váltó nagy tempójú haladáskor egyrészt mérsékli a fogyasztást és a vezető zajterhelését, másrészt fokozza a biztonságot, hiszen a kevésbé fáradt sofőr biztonságosabban vezet. Az új váltómű mindemellett a vezetési élményt is jelentős mértékben javítja.
Az egység része egy hidraulikus nyomástároló, amely egyfelől simábbá és gyorsabbá teszi a fokozatok kapcsolását, másfelől finomabban működik általa a start-stop rendszer is.

Az új, nyolcfokozatú automatikus váltó mellett a korábbi hatfokozatú manuális is a kínálatban marad. Az automata kivitelt a Peugeot 2,2 literes, legendásan tartós BlueHDI dízelmotorjának két erősebb és megújult verziójához lehet megrendelni. A 140 és 180 lóerős változatok (hasonlóan a belépőmodellnek számító, csak kézi váltóval rendelhető 120 lóerős géphez) teljesítik az Euro 6-os emissziós norma követelményeit.
A tiszta és gazdaságos működés mellett a Peugeot legendás HDI erőforrásai rendkívül erősek is. A 180 lóerős csúcsmodell például 450 Nm nyomatékot ad le, ami 80 Nm-rel több, mint a Boxerben eddig elérhető legerősebb kézi váltós változaté. A szegmens egyik legjobb teljesítményű motorja várhatóan különösen népszerű lesz a piacon, hiszen jelentős terhelhetősége révén a Peugeot Boxer össztömege elérheti akár az 5 tonnát is.
Ez tovább fokozza majd a Boxer népszerűségét a lakóautók piacán, hiszen eddig is sokan választották kiindulási pontnak a Peugeot legnagyobb áruszállítóját – akár dobozos, akár padlólemezes kivitelben - a lakóautós átalakításokhoz. A Boxer kétféle tengelytávval - 3.45 m és 4.04 m -, valamint négyféle felépítéssel érhető el, az utasfülkéből is létezik egy és két üléssoros.

Az automatikus váltó érkezésével és a külső enyhe frissítésével együtt a Boxer számos modern kiegészítőt is a fedélzetén tudhat: a rögzítőfék elektromos, de elérhető kulcs nélküli nyitás és zárás, 10 colos érintőképernyő, vezeték nélküli telefontöltő, a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszer, valamint automatikus vészfékező funkció gyalogos- és kerékpáros-felismerő funkcióval.
Az 5,4 és 6,4 méter közötti hosszúságú áruszállító rakterének kapacitása 10-től 17 köbméterig terjedhet, terhelhetősége pedig a szegmens élmezőnyében van. Erős és takarékos dízelmotorjai Euro 6-os emissziós besorolást kaptak, a forgalmazó pedig 2+2 év vagy 200.000 km garanciát vállal a Boxerre.