Egy, a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét értékelő, globális civil szervezet, a CDP a legkiválóbbnak értékelte a Nissan víz- és klímavédelmi erőfeszítéseit. Az autógyártó 2013 óta kivétel nélkül minden esetben példamutató (A vagy A- szintű) teljesítményt mutatott a környezetvédelem terén. Ez nem egyszerűen a tiszta működést jelenti, hanem olyan vállalásokat is, mint hogy a cég stratégiájában és jövőképében egyértelműen megfogalmazott fenntarthatósági célok szerepelnek, és ezeket, valamint a kitűzött célok megvalósulását áttekinthető módon, nyitottan kommunikálják is. A CDP legújabb minősítésében mindkét fő területen: a felelősségteljes vízgazdálkodás, valamint a klímaválság elleni küzdelem tekintetében egyaránt kiemelkedő teljesítményt mutatott az autógyártó, amelynek korábban megfogalmazott általános célja, hogy 2050-re tevékenységeinek minden területén, valamint gyártmányainak egész élettartamára vetítve teljes szénsemlegességet érjen el.
Idén tovább növeli a gyártásban alkalmazott „zöld” acél arányát a Nissan, amely az elérhető legmagasabb minősítésben részesült egy független fenntarthatósági felmérésben.
Az széles körben ismert, hogy az ipari tevékenységek többsége, így az autógyártás során is felszabadulnak az üvegházhatást erősítő káros anyagok, így ezek mérséklése jelentősen hozzájárulhat a természetes környezet megóvásához. Az autógyártás ugyanakkor rendkívül vízigényes folyamat, ezért ezen a területen is jelentős előrelépésekre van szükség.
A Nissan például megtisztítja és újrahasznosítja a gyáraiban keletkező szennyvizet, valamint gondoskodik az esővíz hatékony felhasználásáról. A gyárból kibocsátott víz minőségét szigorú ellenőrzéseknek vetik alá, az folyamatosan meghaladja az idevágó előírásokat.
A legkiválóbb környezetvédelmi mutatók eléréséhez a fentiek mellett további innovatív intézkedésekre is szükség van. Fontos szerepet játszik például a csekély szénlábnyomú nyersanyagok alkalmazása. A Nissan már 2022-ben elkötelezte magát a „zöld” acél és alumínium mellett – ezeket 100 százalékban megújuló energiák felhasználásával állítják elő, részben újrahasznosításból származó nyersanyagok felhasználásával. Mivel egy átlagos jármű tömegének mintegy 60 százalékát az acélalkatrészek, 10 százalékát pedig az alumíniumkomponensek teszik ki, ezek fenntartható beszerzése jelentős mértékben csökkentheti a gyártási folyamat szén-dioxid-kibocsátását. A márka japán présüzemeiben 2023 óta dolgoznak ilyen ökoanyagokkal, 2025-ben pedig az akkori arány ötszörösére szándékoznak növelni ezen fenntartható nyersanyagok arányát a gyártásban. Ez kulcsfontosságú eleme a fent említett szénsemlegességi célkitűzés megvalósításának.