Nem is gondolnánk, mi minden elfér egy Nissan furgonban

Nem is gondolnánk, mi minden elfér egy Nissan furgonban

hirdetés
Hagyományosan köbméterben, méterben, tonnában mérjük a haszonjárművek képességeit. A Nissan új speciálisan átépített járművei esetében azonban pontosabb eredményt kapunk, ha az átaludt éjszakák, a tartalmas beszélgetések, az elért hallgatók száma alapján határozzuk meg a járművek tudását.
A 2018-as Brüsszeli Autószalonon lenyűgöző tanulmányautót mutatott be a Nissan.

Az NV300 Concept Van egy izgalmas mobilműhely-koncepció volt, amelynek átalakított belső terében fából és egyéb természetes anyagokból készült a bútorzat és a legtöbb szerelvény, a munkavégzéshez szükséges szerszámokat, számítógépeket és egyéb eszközöket pedig egy Nissan Leafből átemelt és átalakított, a tetőn elhelyezett napelemek jóvoltából folyamatosan töltött akkumulátorcsomag táplálta.

Habár azóta hosszú idő telt el, a Nissan NV300 Concept Van egyes meghatározó jellemzői cikkünk mindkét főszereplőjében visszaköszönnek.

Nissan Primastar podcaststúdió

A Nissan Primastar nagyjából az ezredforduló óta meghatározó szereplője az európai kompakt furgonok piacának, és ezen az sem változtatott, hogy 2016 és 2020 között NV300 néven forgalmazták a kontinensen – íme, meg is van a kapcsolódási pont a 2018-as tanulmányfurgonnal.
A kezdetektől fogva népszerű átépítési alapnak számított, olyan járművet azonban, amit a Nissan brit képviselete a The Ride Companion című podcast szerkesztőivel közösen álmodott és az MTB Vans átalakító műhely bevonásával épített meg, nem látott a világ.
Az egyedi Primastar mindenekelőtt stúdió, amelyben a The Ride Companion műsorvezetői elkészíthetik a podcastfelvételeket, és rögtön ki is adhatják azokat.

Ehhez egyrészt Starlink műholdas internetkapcsolatot és beépített wifi-routert szereltek a Nissanba, amellyel a világ bármely távoli pontjáról elérhető a világháló, méghozzá széles sávú, nagy sebességű kapcsolaton keresztül.

A munkavégzést kompakt íróasztal, 240 V-os áramforrás, számos hálózati csatlakozó és USB-aljzat segíti; ezeket – újabb kikacsintásként a 2018-as Concept Van felé – a tetőpanelen elhelyezett napelemekről tölthető, 160 amperórás lítium-vas-foszfát akkumulátor látja el folyamatosan és megbízhatóan árammal.
Létfontosságú volt, hogy a Nissan Primastar podcaststúdióval ne kelljen hálózati elektromos és adathálózatra csatlakozni a munkához, hiszen kifejezetten mountain bike-versenyek közvetítésére tervezték a mobil irodát.
A The Ride Companion éppúgy ennek a témának a legnagyobb szakértője, mint az MTB Vans – utóbbi kifejezetten hegyi kerékpárok szállítására és szervizelésére szolgáló járműveket szokott építeni, így ha már hozzáláttak a munkához, a Nissan Primastar podcaststúdiót is felszerelték két kerékpár tárolására és karbantartására szolgáló műhellyel.

Jut hely a sisakoknak, kameráknak, ruháknak és mikrofonoknak, és egy 25 literes tartályról táplált, magasnyomású mosó is került a furgonba.

A teljes rakteret hőszigetelték, csúszásgátló, vízálló gumipadlóval szerelték fel, a falakat és a mennyezetet a visszhangokat tompító szövet, illetve szintetikus nyersbőr borítja.
A nyári munkavégzést 7 m2-es, kihúzható árnyékoló, az éjszakait a tetőkeretre szerelt, 9500 lumenes LED-es környezeti megvilágítás segíti, abban pedig, hogy a mozgó stúdió eljusson a versenyek helyszínére, a General Grabber AT3 típusú terepabroncsok segítenek.

Nissan Caravan MyRoom

Ha a Nissan Caravan, avagy NV350 neve nem cseng ismerősen, a hiba nem olvasónk készülékében van: a modellt csak Japánban, illetve délkelet-ázsiai piacokon forgalmazza a Nissan, idestova közel hatvan éve. A Caravan MyRoom először tavaly decemberben jelent meg a belpiaci kínálatban limitált szériás különkiadásként, de idén nyártól széles körben, sorozatban is gyártják és forgalmazzák a különleges képességekkel bíró kempingbuszt.
A Caravan MyRoom belső felületeit és padlóját ugyanúgy fapanel borítja, mint a 2018-as tanulmányét, ám azzal ellentétben itt szó sincs munkavégzésről: a MyRoom teljes egészében a kikapcsolódásról szól.

Kétféle ággyal – egy két részből álló futonnal, illetve egy oldalfalra felhajtható, egybefüggő dupla matraccal – rendelhető a belső tér, amelynek funkcionalitását egy hosszában tologatható, több ponton rögzíthető asztal javítja.

Autóipari szempontból ennél fontosabb újítás a második sori ülések speciális kialakítása: a támla néhány mozdulattal ülőlappá alakítható, és fordítva, így másodpercek alatt megfordítható az ülésirány.

A nagy újdonság pedig, hogy a párnázatok eltérő keménységűek: amikor utazunk, feszes, jól támasztó ülésben foglalunk helyet, míg hátra fordítva puhább rugózású, komfortos kanapét kapunk.
Az egyedi kivitelű Primastart és a szériagyártású Caravan MyRoom lakóbuszt nemcsak profiljuk köti össze, hanem az is, hogy jelentőségük messze túlmutat kézzelfogható funkcionalitásukon. Ezek a projektek ugyanis tanúbizonyságai annak a kreativitásnak és szakértelemnek, amivel a Nissan mérnökei és formatervezői a munkájukat végzik – a jelek szerint nemcsak a személyautók, de a könnyű haszonjárművek piacán is.