Az innovatív e-Power hibrid elvileg rendkívül kevés üzemanyaggal is beéri – de mit mutat a valóság? A Nissan különleges demonstrációt szervezett, ahol meghívott amatőrök tehették próbára az új generációs Qashqait.
Nem hibáztathatjuk azokat, akik kételkedve fogadják az autók hivatalosan feltüntetett fogyasztási értékeit, hiszen a szabványos méréseknek még a WLTP-norma bevezetését követően is kevés köze van a valósághoz, a reklámokban pedig – kötelező módon – az előírt körülmények között elérhető értékeket közölnek saját termékeikről a gyártók. Ez a folyamat azonban bizalomvesztéshez vezet, és az ügyfelek előbb vagy utóbb nemcsak az autók takarékosságában, hanem azok biztonságában és egyéb szolgáltatásaiban is elkezdenek majd kételkedni. Mindez nem feltételezés: az autóiparban újra és újra lejátszódik ez a folyamat, amely gyorsan és tartósan képes a mélybe rántani azokat a gyártókat, amelyek szabadon választható gyakorlatként tekintenek a hitelességre.
A Nissan európai képviselete ezért szokatlan kísérletbe fogott: a kontinens minden pontjáról ismert tartalomgyártókat hívott meg Szardíniára, hogy segítségükkel egyszer és mindenkorra, a legnagyobb nyilvánosság előtt kiderítsék, valójában mennyit is fogyaszt a Qashqai e-Power hibrid. A szabványos gyári értékből kiindulva azt a célt tűzték ki a párokba szervezett influenszereknek, hogy a teljesen feltankolt autóval legalább ezer kilométert tegyenek meg – az 5,2 l/100 km normatív fogyasztás és az 55 literes tank egyébként papíron 1058 kilométeres hatótávolságot jelent, úgyhogy a kísérlet nem volt teljesíthetetlen, ugyanakkor benne volt annak a kockázata, hogy egy ólomlábú blogger lejáratja a Nissant.
Emiatt azonban felesleges volt aggódni: a 190 lóerős e-Power hibridek Szardínia hegyi útjain, tengerparton kanyargó szakaszain is kiválóan teljesítettek. Olyannyira, hogy a csapat átlagos üzemanyag-fogyasztása a gyári értéknél is kedvezőbb, 4,9 l/100 km volt, azaz átlagosan 1122 kilométert tudtak megtenni tankolás nélkül.
Emiatt azonban felesleges volt aggódni: a 190 lóerős e-Power hibridek Szardínia hegyi útjain, tengerparton kanyargó szakaszain is kiválóan teljesítettek. Olyannyira, hogy a csapat átlagos üzemanyag-fogyasztása a gyári értéknél is kedvezőbb, 4,9 l/100 km volt, azaz átlagosan 1122 kilométert tudtak megtenni tankolás nélkül.
Az e-Power egy innovatív, többszörösen díjnyertes hibrid technológia, amelyet Japánban már több mint fél évtizede alkalmaz a Nissan, és amely meg is hódította a márka hazai piacát. A rendszer egyszerű és logikus felépítésű, márpedig általában az egyszerű és logikus dolgok szoktak a legritkábban elromlani. A kerekeket kizárólag a 190 lóerős villanymotor hajtja, az áramot pedig egy mindig optimális körülmények között (éppen ezért takarékosan és csendesen) üzemelő 156 lóerős benzinmotor fejleszti. A rendszer része még egy apró akkumulátor, amely elsősorban a fékezéskor felszabaduló és elektromos árammá átalakított energia tárolására szolgál. A Qashqai e-Power 7,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 170 km/óra.