Miközben az autóipar világszerte keresi a helyét az egymást követő válságok viharában, a Mazdának sikerült megvetnie a lábát, és továbbra is növekedéssel számol a pénzügyi év végére, mindenekelőtt a felső kategóriás CX-60 szabadidőjármű piacra lépésének köszönhetően.
Éves szinten 8 százalékkal több, összesen 1,3 millió gépkocsi értékesítésével számol világszerte a Mazda, jelentették be szeptember elején a cég hirosimai központjában tartott sajtótájékoztatón. A japán gazdaság többi szereplőjéhez hasonlóan a Mazda Motor Corporation számára is áprilistól áprilisig tart a pénzügyi év, így a most közzétett értékesítési adatok a vállalat első negyedéves (június 30-ig tartó) teljesítményére vonatkoznak.
Ebben az időszakban világszerte 233 ezer gépkocsit értékesített az autógyártó. A visszaesés nem érte váratlanul a Mazdát, hiszen a beszállítói láncban tapasztalt fennakadások miatt hiába volt erős a kereslet, a gyártás nem tudott azzal lépést tartani. Pont ennek, az ügyfelek stabil érdeklődésének köszönhetően azonban a július elejétől szeptember végéig tartó, második negyedévre már a szokásos forgalom helyreállásával számolt a Mazda – a pontos számok valamikor novemberben várhatók.
Ezt a stabilizálódást pedig markáns növekedés követheti, aminek máris megvannak a jelei: a szeptemberben Európa-szerte piacra lépő, vadonatúj Mazda CX-60 plug-in hibrid szabadidőjármű iránt minden várakozást felülmúló érdeklődést mutat a piac. Európában máris 11 600, Japánban 6400 rendelést adtak le – gyakorlatilag látatlanban – az új generációs crossoverre, amely hosszmotorjával, hátsó- vagy összkerékhajtásával és felső kategóriás részleteivel egy vadonatúj korszakba vezeti át a Mazdát.
A CX-60 kulcsszerepet játszhat tehát az eladások növekedésében: a Mazda várakozásai szerint a 2023. március 31-én véget érő pénzügyi évben 8 százalékkal több autót adhat el a márka világszerte, mint egy évvel korábban. A megnövekedett forgalomhoz köthetően a nettó bevételek még nagyobb mértékű, 22 százalékos emelkedését, valamint pozitív operatív mérleget prognosztizál a Mazda.
Ami a márka európai eladásait illeti a 2022. április-június közötti időszakban a prímet a kompakt modellek viszik: a carsalesbase.com által összegzett adatok szerint a Mazda CX-30 szabadidőjárműből 8737, míg a Mazda3 család tagjaiból 5221 darabot adtak el az Óvilágban. Dobogós a CX-5 crossover 5173 eladott példánnyal, utána a Mazda2 következik, amely a hibrid változat megjelenése után új lendületet vett, és 4899 darabbal zárta a negyedévet. A tisztán elektromos Mazda MX-30 (1298 db) mögött a Mazda 6 (838 db), illetve a CX-3 (658 db) következik. Az MX-5 kiugró márciusi forgalma után szerényebben folytatta az évet, ám így is 1513 darabban talált gazdára.