Idén nyáron átfogó módosításokon esett át a Mazda MX-30. A márka első modern villanyautója funkcionális és esztétikai téren egyaránt megújult.
A Mazda MX-30 egyedülálló térkihasználásával és hajtáskoncepciójával azonnal belopta magát a gyors ütemben növekvő villanyautó-piac egyre igényesebb vásárlóinak a szívébe. Noha a bemutatása óta eltelt rövid idő normál esetben nem indokolná a modellfrissítést, a folyamatos tökéletesítés jegyében a mérnökök már most olyan megoldásokat dolgoztak ki az autóhoz, amelyek egyszerűbb és élvezetesebb használatot ígérnek az ügyfeleknek.
Kibővült a töltési lehetőségek palettája. Az autó mostantól támogatja a háromfázisú, 11 kW-os váltóáramú töltést, míg az egyenáramú gyorstöltés maximális teljesítménye 40-ről 50 kW-ra emelkedett. Ez érdemi javulást hozott a töltés időtartamában: bár a korábbi 36 perces töltési idő is kiválónak számított, mostantól még gyorsabban, 26 perc alatt tölthetik fel autójuk akkumulátorát az MX-30 tulajdonosok.
Kibővült a töltési lehetőségek palettája. Az autó mostantól támogatja a háromfázisú, 11 kW-os váltóáramú töltést, míg az egyenáramú gyorstöltés maximális teljesítménye 40-ről 50 kW-ra emelkedett. Ez érdemi javulást hozott a töltés időtartamában: bár a korábbi 36 perces töltési idő is kiválónak számított, mostantól még gyorsabban, 26 perc alatt tölthetik fel autójuk akkumulátorát az MX-30 tulajdonosok.
Az elektromos Mazda nem véletlenül kapta az MX típusnevet: a gyakorlatilag zajtalan villanymotorhoz olyan hanghatásokat komponáltak a márka hangmérnökei, amelyek alapján a vezető tudat alatt meg tudta állapítani, hogy éppen mekkora erőt fejt ki a motor, és ez ösztönösen sportos vezethetőséget eredményezett. Ezt az innovatív hangzást most továbbfejlesztették. A módosított program mostantól a jármű haladását kísérő egyéb hangokhoz – a szélzajhoz vagy az abroncsok gördülési zajához – közeli, 100-200 Hz közötti frekvenciájú hangokat ad le, így még természetesebb és egységesebb hangkörnyezetben utazhatunk.
A már ismert fehér és barna belső színvilág mellé mostantól egy új, fekete kidolgozás is választható. A farmerszövetalapú kárpitozás modern komolyságát szürke és fehér díszítések oldják, ellenpontként pedig a középkonzoli parafabetét, valamint az ajtókilincsek sötétbarna színe szolgál. Ehhez kapcsolódóan új kéttónusú variációkban is választható a karosszéria. Kontrasztos elemként eddig a fekete tetőlemez, valamint a hátsó tetőoszlop tövének, illetve a csomagtérajtó keretének ezüstszínű vagy sötétmetál kidolgozása szolgált. Mostantól ezek mellett – az új fekete utastérrel párosítva – homokszínű kivitel, valamint fekete-ezüst kéttónusú tető is rendelhető. A Soul Red Crystal eddig is választható volt kéttónusú kivitelben; ennek a kombinációnak az újdonsága a teljes egészében fekete tetőelem.
Ami nem változik, az a 35,5 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorról táplált, 107 kW (146 LE) maximális teljesítményű, 271 Nm nyomatékcsúcsú villanymotor, amely 9,7 mp alatt gyorsítja 0-ról 100 km/óra sebességre az elsőkerék-hajtású MX-30-ast; a végsebesség 140 km/óra. Az autó városban 265, vegyes üzemben 200 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel a WLTP szabvány szerint; energiafogyasztása 17,9 kW/100 km.
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-2.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-40.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-28.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-3.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-4.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-8.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-39.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-5.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-17.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-12.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-18.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-41.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-7.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-21.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-38.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-31.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-22.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-20.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-11.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-19.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-37.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-42.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-6.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-32.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-30.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-34.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-29.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-36.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-24.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-35.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-26.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-26.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-25.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-33.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-13.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-14.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-9.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-10.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-16.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-15.jpg)
![](/mazda/images/2022/09/04/mazda-mx-30-23.jpg)