Mazda CX-30: orvosi rendelvényre.
Visszafogott erejével is lenyűgöző darab az új CX-30, a két korábbi SUV modell közé érkező újdonság. Megnyerő formaterve mellett kiegyensúlyozottsága is elbűvölő. Mi lehet a hátulütője?
2019 elején a Genfi Autószalon leplezte le új szabadidő-autóját (vagy vrossoverét) a Mazda, ahogy azt már többször megírtuk, a kicsit szerencsétlen CX-30 néven. Hiába gondoljuk ugyanis a számból, a legkisebb CX-3 szabadidő-autóhoz semmi köze a modellnek, a CX-5-höz áll inkább közelebb – legalábbis, ami az alapokat (Mazda 3) illeti. Valójában pont a kettő között helyezkedik el méreteit illetően, de nem ezért szerettünk bele már az első métereken. Kifejezetten vonzó külseje mellett a prémium autókat idéző minőségérzet, és az utastér nyújtotta csend és nyugalom vett le minket a lábunkról.
Kezdjük először mégis a megjelenésével, amely azonnali érzelmek kiváltására képes – ez már önmagában különleges erény a kompakt SUV-k kategóriájában. Stílusában a Mazda 3-ast idézi, de annál valamivel elegánsabb vonalakat kapott, amellett, hogy sportos karaktere is megmaradt javarészt. A hasonlóság nem véletlen, a padlólemez is közös, igaz, a CX-30 hosszából és tengelytávjából is lecsíptek 7-7 centimétert a ferdehátúhoz képest. Az, hogy ennyire formás és feltűnő lehet a CX-30, visszafogott magasságának is köszönhető, amely kissé szokatlan egy SUV-modellhez képest, de ez csak az ülésmagasság miatt okozhat némi csalódást.
A japán gyártó harmadik és középső európai SUV-ja 4395 mm hosszú, 1795 mm széles és 1540 mm magas, azaz 12 centivel nyúlánkabb öccsénél, és 15,5 centivel kurtább a bátyjánál, de ebből a kis táblázatból könnyedén összehasonlítható a három modell.
A japán gyártó harmadik és középső európai SUV-ja 4395 mm hosszú, 1795 mm széles és 1540 mm magas, azaz 12 centivel nyúlánkabb öccsénél, és 15,5 centivel kurtább a bátyjánál, de ebből a kis táblázatból könnyedén összehasonlítható a három modell.
Hosszú elejét a lapos fényszórók, az óriási hűtőmaszk és a közéjük húzott a krómcsík határozza meg, innen a BMW is tanulhatna az egyre nagyobb és ormótlan veséi miatt. A kerékjárati íveket és a küszöböt vastag műanyagok követik, így kisebbnek tűnnek a fémfelületek, és jól mutatnak a keskeny és hátrafelé elvékonyodó ablakfelületekkel, ami a masszív érzetnek jót tesz, az átláthatóságnak kevésbé. A hátsó lámpák is kifejezetten szépre sikeredtek, olyannyira, hogy még elöl is el tudnánk azokat képzelni.
A csinos külső után nem kell csalódni a CX-30 utasterében sem, elsőre átjön az, ami egyre inkább jellemző mostanában a márkára, a prémium irányba való eltolódás. A műszerfalat bőr borítja, láthatóan igényes a kivitelezés, feltéve, hogy sikerült megbarátkoznunk ezzel a kék színnel, ami nekünk nem ment egyszerűen.Az ülés szövete azonban kissé kilóg a sorból, nagyon műanyagnak érződik.
A csinos külső után nem kell csalódni a CX-30 utasterében sem, elsőre átjön az, ami egyre inkább jellemző mostanában a márkára, a prémium irányba való eltolódás. A műszerfalat bőr borítja, láthatóan igényes a kivitelezés, feltéve, hogy sikerült megbarátkoznunk ezzel a kék színnel, ami nekünk nem ment egyszerűen.Az ülés szövete azonban kissé kilóg a sorból, nagyon műanyagnak érződik.
A kormány jól mutat, fogása is rendben van, a műszeregység mögötte egy klasszikus, könnyen leolvasható analóg csoport, a középső sebességjelző köré épített kijelzővel, ahol szépen elszórva kiírja nekünk a fogyasztási adatokat, a hőmérsékletet, a megtett kilométerek számát, vagy a táblafelismerő által éppen detektált megengedett maximális sebességet.
A műszerfal a vezetőtől jobbra még inkább letisztult, a fényes fekete műanyagok, a szellőzőrácsok és a néhány ízlésesen elhelyezett gomb tágasnak tűnő teret biztosít, és egyértelműen igényes kidolgozására mindig öröm ránézni, még ha nem is kifejezetten izgalmas.
A középkonzol tetején található központi kijelző az egyedüli érthetetlen dolog az utastérben, pontosabban az, miért kellett ennyire szélesvásznúra készíteni a 8,8 colos egység formátumát. A váltó mögötti forgókapcsoló viszont pazarul teszi a dolgát, a médiarendszer egyszerűen és gyorsan vezérelhető, ennél jobb megoldást japán autóban nem fogunk találni.
Ami a helykínáltot illeti, elöl nagyon kényelmesen utazhatunk a CX-30-ban, ezt bizonyítja, hogy a CX-5-ben is pont ugyanakkora távolságra vannak az ülések. A hátsó sorban 190 centiméteres is magassággal is elférni még szűkösen, egyértelműen itt is a nagyobb testvérhez áll közelebb a helykínálat. A csomagtartó mérete is az új SUV mellett szól, 430 literes térfogata már bőven használható, és jócskán ráver a CX-3 (+80) és a 3-as (+72) kínálatára is.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/10/14/mazda-cx-30-g122-teszt/
A műszerfal a vezetőtől jobbra még inkább letisztult, a fényes fekete műanyagok, a szellőzőrácsok és a néhány ízlésesen elhelyezett gomb tágasnak tűnő teret biztosít, és egyértelműen igényes kidolgozására mindig öröm ránézni, még ha nem is kifejezetten izgalmas.
A középkonzol tetején található központi kijelző az egyedüli érthetetlen dolog az utastérben, pontosabban az, miért kellett ennyire szélesvásznúra készíteni a 8,8 colos egység formátumát. A váltó mögötti forgókapcsoló viszont pazarul teszi a dolgát, a médiarendszer egyszerűen és gyorsan vezérelhető, ennél jobb megoldást japán autóban nem fogunk találni.
Ami a helykínáltot illeti, elöl nagyon kényelmesen utazhatunk a CX-30-ban, ezt bizonyítja, hogy a CX-5-ben is pont ugyanakkora távolságra vannak az ülések. A hátsó sorban 190 centiméteres is magassággal is elférni még szűkösen, egyértelműen itt is a nagyobb testvérhez áll közelebb a helykínálat. A csomagtartó mérete is az új SUV mellett szól, 430 literes térfogata már bőven használható, és jócskán ráver a CX-3 (+80) és a 3-as (+72) kínálatára is.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/10/14/mazda-cx-30-g122-teszt/