Egy megbízható Mazda, amely nem porlad el használtan.
Sok használtautó-vásárlónál talán fent sincs a radaron a Mazda2 második generációja, pedig a benzines motorokkal remek autó.
Talán sokkal többen vennének szívesen Mazdákat használt autóként, ha nem gyötörné a márka számos típusát vállalhatatlan rozsdásodás, ami rosszabb a fokozott olajfogyasztásnál is.
Például a Mazda3 BK remek autó lehet használtan a benzines motorokkal – ha nem barnul alul az elejétől a végéig. A Mazda6 GG-re ugyanez igaz, de az utóda sem hozza azt a 15-20 rozsdamentes vagy rozsdaszegény évet, amit sok olasz, francia, német autó igen.
Idővel azonban a Mazda is előrelépett az ügyben, részben visszahívásokkal, részben szerencsésebb konstrukciókkal korrigálta autói rozsdavédelmét, így vannak a mechanikus megbízhatóságot megnyugtató korrózióállósággal kombináló típusai. Ez a konstelláció teszi nagyon vonzóvá a Mazda2 DE-t, tehát a kisautó 2007-2014 között gyártott, második generációját.
Például a Mazda3 BK remek autó lehet használtan a benzines motorokkal – ha nem barnul alul az elejétől a végéig. A Mazda6 GG-re ugyanez igaz, de az utóda sem hozza azt a 15-20 rozsdamentes vagy rozsdaszegény évet, amit sok olasz, francia, német autó igen.
Idővel azonban a Mazda is előrelépett az ügyben, részben visszahívásokkal, részben szerencsésebb konstrukciókkal korrigálta autói rozsdavédelmét, így vannak a mechanikus megbízhatóságot megnyugtató korrózióállósággal kombináló típusai. Ez a konstelláció teszi nagyon vonzóvá a Mazda2 DE-t, tehát a kisautó 2007-2014 között gyártott, második generációját.
Szerencsés alomból származik a Ford Fiesta 2008-2017 közötti, JA8-JR8 kódjelű generációja és a használtautó-bemutatónkban szereplő Mazda2, mert a részben közös technikára mindkét márka megbízható, tartós rozsdagátlású és kezes, örömtelien vezethető autókat épített.
A Fiestának sokkal szélesebb a motorválasztéka, nagyobb a karosszériája, főleg a csomagtere tágasabb, a Mazda viszont könnyebb, ritkább és van belőle zöld. Ez a 36A kódú Sprited green, szabad fordításomban ihletett zöld volt a típus bevezetőszíne 2007-ben, ami jól áll neki.
A Fiestának sokkal szélesebb a motorválasztéka, nagyobb a karosszériája, főleg a csomagtere tágasabb, a Mazda viszont könnyebb, ritkább és van belőle zöld. Ez a 36A kódú Sprited green, szabad fordításomban ihletett zöld volt a típus bevezetőszíne 2007-ben, ami jól áll neki.
Cikkünkben Vági Attila autója szerepel. Olvasónk előtte fenntartott egy Mazda MX-5-öt a vezetés örömére és egy E12-es, szintén benzines Toyota Corollát mindennapi autóként. Ezzel az 1,3-as Mazda2-vel a közlekedés is öröm, a hobbiautó pedig egy különösen jó állapotú, üveg tolótetős Honda Civic lett a hatodik generációból.
Megvétele után használt Mazda2-esén elvégeztette a váltóolaj cseréjét munkadíjjal 20 ezer forintból. A gyertyacsere kerekítve 30 000 forintjából a gyújtógyertyák tették ki az összeg 90 százalékát. Az ékszíj lecserélése szereléssel együtt 14 000 forintos tétel.
A Mazdákra szakosodott maszek szervizben az éves szerviz díja 12 000 forint volt tavaly novemberben, a fékfolyadék cseréje 10 ezer forint alatt maradt, munkadíjjal együtt. A motorolajszűrő nem tétel, 2000 forint alatt van, a légszűrő 3700 forintba kerül a pollenszűrő 6000-be, mindenből jó minőségűt használva.
Megvétele után használt Mazda2-esén elvégeztette a váltóolaj cseréjét munkadíjjal 20 ezer forintból. A gyertyacsere kerekítve 30 000 forintjából a gyújtógyertyák tették ki az összeg 90 százalékát. Az ékszíj lecserélése szereléssel együtt 14 000 forintos tétel.
A Mazdákra szakosodott maszek szervizben az éves szerviz díja 12 000 forint volt tavaly novemberben, a fékfolyadék cseréje 10 ezer forint alatt maradt, munkadíjjal együtt. A motorolajszűrő nem tétel, 2000 forint alatt van, a légszűrő 3700 forintba kerül a pollenszűrő 6000-be, mindenből jó minőségűt használva.
Gondos gazdájánál hibátlanul és kimagasló élvezeti értékkel működik a használt kisautó. 86 lóerős motorja fürgén gyorsítja a csekély önsúlyú autót. A vagány külsejű, viszonylag ritka kiskocsi vezetése sokkal nagyobb öröm, mint egy kortárs Grande Puntóval, Opel Corsával közlekedni, nem is beszélve a Toyota Yaris XP9-ről.
Váltója pontosan, könnyen jár, a kormányzása egzakt és ahhoz képest, hogy a kategóriában teljesen átlagos futómű-konstrukció ügyes hangolásával mennyire jól fordul, nem rossz a rugózási komfortja sem.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/11/17/hasznaltauto-mazda2-hasznalt-mazda2-de-2007-2014/
Váltója pontosan, könnyen jár, a kormányzása egzakt és ahhoz képest, hogy a kategóriában teljesen átlagos futómű-konstrukció ügyes hangolásával mennyire jól fordul, nem rossz a rugózási komfortja sem.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/11/17/hasznaltauto-mazda2-hasznalt-mazda2-de-2007-2014/