Hírek
Fejlődnek a villanyautók, gyarapszik a hatótáv
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Meglévő autók továbbfejlesztésével, teljes modellváltásokkal és új típusok bemutatásával fejlődik a CarNet márkáinak villanyautó-választéka. Cikkünkben fontos újdonságokat mutatunk be az elektromos autók világából.
Folyamatos a fejlődés a CarNet által kínált elektromos autóknál, amiből ügyfeleink nagyobb hatótávolsággal és jobb töltési paraméterekkel profitálnak. Nemrég részletesen beszámoltunk a Peugeot e208 modernizálásáról, illetve a dízeles, a benzines és az elektromos 2008 megújulásáról, de más márkáink is értékes fejlesztésekkel, vonzó új modellekkel jelentkeznek az elektromos autók között 2023-ra. Ebben a cikkben a FIAT, a Hyundai és a Renault közeljövőbeli újdonságai közül mutatunk be egyet-egyet.
FIAT 600e: nagy hatótáv, villámgyors töltés
Túlzás nélkül legendás nevet éleszt újjá a FIAT az elektromos 600-assal. Az olasz gazdasági csodát szimbolizáló FIAT 600 az eredetileg csak kétszemélyes 500 nagyobb és kényelmesebb társa volt, amelyből 2,7 millió darab készült 1955 és 1969 között Torinóban. Farmotoros, benzines és hátsókerék-hajtású ősével és a városi minik közé tartozó Seicentóval szemben az új 600e már elektromos hajtású.
Mivel a 364-es gyári kódjelű 600e csak elektromos hajtással lesz elérhető, nem váltja le közvetlenül az 500X-et, bár vele megegyezően egy félmagas építésű crossover. 4171 mm-es hossza, 1781 mm-es szélessége és 1523 milliméteres magassága alapján a Nissan Juke, a Renault Captur vagy a Suzuki Vitara konkurense is lehet. Elektromos hajtásával a legkézenfekvőbb alternatíva a Jeep Avenger és a Peugeot e2008, amellyel közös alapokra épül: mindegyik a Stellantis-konszern eCMP-modulrendszerét használja.
Mivel a 364-es gyári kódjelű 600e csak elektromos hajtással lesz elérhető, nem váltja le közvetlenül az 500X-et, bár vele megegyezően egy félmagas építésű crossover. 4171 mm-es hossza, 1781 mm-es szélessége és 1523 milliméteres magassága alapján a Nissan Juke, a Renault Captur vagy a Suzuki Vitara konkurense is lehet. Elektromos hajtásával a legkézenfekvőbb alternatíva a Jeep Avenger és a Peugeot e2008, amellyel közös alapokra épül: mindegyik a Stellantis-konszern eCMP-modulrendszerét használja.
Korszerű és versenyképes hajtásrendszert örököl a FIAT 600e. Állandó mágnesű szinkron villanymotorjának csúcsteljesítménye 115 kW azaz 156 lóerő, a maximális forgatónyomaték 260 Nm. Ismerős lehet az 54 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor is. A folyadékhűtésnek köszönhetően az akkut egyenáramon akár 100 kW-tal lehet tölteni a villámtöltőkön, a hatótávolság 400 km körül alakul a WLTP-ciklusban mérve. A 9,0 mp-es gyorsulás 0-100 km/órára kiváló menetdinamikát ígér, a száguldásnak 150 km/órás végsebességnél szab gátat a leszabályozás, amivel elkerülhető az erős hatótávesés. Az új FIAT 600e budaörsi, győri, tatabányai és veszprémi márkakereskedéseinkben várja majd ügyfeleinket.
Új Kona: formabontó külső, bevált technika
Vannak elektromos autók, amelyek nem irtózatos akkumulátoruknak köszönhetik kiugró hatótávolságukat, hanem kimagasló hatékonyságuknak. Ilyen autó a Hyundai Kona EV első generációja, amelyet sok ügyfelünk használ igazán elégedetten.
Hamarosan új modell váltja a Konát hibrid, benzines és elektromos hajtással, a veszprémi CarNet Auto-Forráshoz megérkezik a Kona második generációja. Az autó erős újrakezdést jelent, mert az elektromos verzióval indult a fejlesztés, a Hyundai nem a belső égésű motoros hajtásláncokhoz igazította az alapkonstrukciót. A B crossover kategória adottságaihoz mérten a 0,27-es alaktényező parádés, az áramvonalas kialakítás a hibrid és a belső égésű motoros Konákat is takarékosabbá teszi.
Olyan különleges a formaterv, mintha a Kona is az elektromos almárka, az Ioniq autója volna, bár erről nincs szó. A szögletes kerékjárati ívekkel egyedibbé tett villanyautó orr-részében valószínűleg a Robotzsaru megálmodói is kedvüket lelnék. A 266 centiméteres tengelytávval tágas utasteret ígérő újdonság hátulról is formabontó, joggal mondhatjuk róla, hogy nem hasonlít semmilyen más autóra.
Olyan különleges a formaterv, mintha a Kona is az elektromos almárka, az Ioniq autója volna, bár erről nincs szó. A szögletes kerékjárati ívekkel egyedibbé tett villanyautó orr-részében valószínűleg a Robotzsaru megálmodói is kedvüket lelnék. A 266 centiméteres tengelytávval tágas utasteret ígérő újdonság hátulról is formabontó, joggal mondhatjuk róla, hogy nem hasonlít semmilyen más autóra.
Beigazolódott az évek során, hogy a Hyundai jó kompromisszumot talált az akkuméret és a hatótávolság között, így ezek a paraméterek nem módosulnak jelentősebben. 65,4 kilowattóra lesz a bővített nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása, amivel a WLTP-mérés szerint 490 km megtételére képes az autó. Aki csak városi használathoz váltana elektromos hajtásra, elégedett lehet a másik akkuvariánssal. A kisebb akkus Hyundai Kona a jövőben 48,4 kilowattórás akkukapacitást nyújt.
Különlegességként az elektromos Hyundai Kona kolosszális power bankként is használható a V2L (vehicle to load) funkcióval. Nagyfeszültségű akkumulátorának energiatartalmával a kirándulást megédesítő gofrisütéstől egy fűnyíró táplálásán át a spontán utcabál teljes hangosításáig elláthatunk 230 voltos árammal sokféle eszközt, feltölthetjük például az elektromos rásegítésű kerékpárokat. Az új generációban elöl is elhelyezhetjük a töltőkábeleket, mert a 466 literes hátsó csomagteret kiegészíti 27 liternyi frunk, azaz orrcsomagtér.
Az új Kona mellett a veszprémi szalonban a legsportosabb, legvagányabb villanyautóval is találkozhatnak majd, ha megérkezik a Hyundai Ioniq 5 N. A sportváltozat 650 lóerős, 3,4 mp alatt gyorsul 100-ra, és olyan különlegességeket kínál, mint a farolást segítő driftüzemmód.
Az új Kona mellett a veszprémi szalonban a legsportosabb, legvagányabb villanyautóval is találkozhatnak majd, ha megérkezik a Hyundai Ioniq 5 N. A sportváltozat 650 lóerős, 3,4 mp alatt gyorsul 100-ra, és olyan különlegességeket kínál, mint a farolást segítő driftüzemmód.
Renault: új Scénic, új alapokon
Hosszú éveken át a Renault büszkélkedhetett Európában a legnagyobb darabszámban értékesített villanyautóval. A Zoé révén a márka 2012 óta értékes tapasztalatokat halmozott fel az elektromos autók fejlesztésében és gyártásában, amiből a csoport több márkája is profitál. A Dacia Spring erősebb motorváltozatáról és bővített felszereltségéről tavasszal már beszámoltunk, de a kínálat átellenes végén sincs üresjárat. A prémium-sportautókat gyártó Alpine 2025-től kezdve teljes egészében átáll elektromos hajtású modellekre.
A Renault kínálatában egyszerre hódítanak a belső égésű motoros, a teljes hibrid és az elektromos autók, amilyen a következő Scénic. A típusnév a magyarul festői jelentésű scénique szóból ered, ebben ott a világ felfedezésének ígérete, amiben a Scénic mindig is nagy volt méretes üvegfelületeivel és családbarát utasterével. Az eredetileg 1996 őszén, Mégane Scénic néven bemutatott és az 1997-es Év Autójának megválasztott egyterű hamarosan újjászületik.
Alapjaiban eltérő, tisztán elektromos hajtású családi autóként érkezik a Renault Scénic ötödik generációja, amelynek műszaki alapja a Megane E-Tech által bevezetett, vadonatúj villanyautós padlólemez. A családi autó a Scénic Vision koncepcióautóból születik, a tanulmányautó értékeinek átmentésével a sorozatgyártásba, bármilyen nehéz feladat is ez.
Alapjaiban eltérő, tisztán elektromos hajtású családi autóként érkezik a Renault Scénic ötödik generációja, amelynek műszaki alapja a Megane E-Tech által bevezetett, vadonatúj villanyautós padlólemez. A családi autó a Scénic Vision koncepcióautóból születik, a tanulmányautó értékeinek átmentésével a sorozatgyártásba, bármilyen nehéz feladat is ez.
Egyelőre nincsenek képeink és műszaki adataink sem a végleges szériaváltozatról, mert a sorozatgyártású modell csak szeptember 4-én lesz látható a Münchenbe átköltöző IAA Nemzetközi Autókiállításon.
Amikor a douai-i (e: dué-i) ElectriCity üzem gyártani kezdi az autót, nem sokkal később megjelenhet az idén 25 éves CarNet Renault Triplex budakalászi és két pesti márkakereskedésében is. A Megane E-Tech alapján egy nagyon helytakarékos felépítésű, alacsony alvázas, remek térkihasználású autóra számíthatunk kiemelkedően gyors, 22 kilowattos váltóáramú töltéssel.
Fejlett fedélzeti töltőberendezésével, más Renault villanyautókhoz hasonlóan, az új Scénic is optimálisan ki tudja használni a Nyugat-Európában és Magyarországon is nagyrészt AC-töltőkből álló hálózat adottságait az akkumulátor kímélő, de meglehetősen gyors töltésére. Az újdonsággal a márka igen széles ügyfélkörre építhet, mert az első négy generációból összesen 5,4 millió talált gazdára, ami mindennél jobban igazolja az autó sikerét. A Scénic után a Renault következő nagy dobása a szintén elektromos hajtású új R5 lehet a villanyautók világában.
Láthatjuk, hogy kedveljük akár az olasz, a francia vagy a távol-keleti autógyártás termékeit, a CarNet szalonjaiban mindig megtaláljuk a legfrissebb technológiát felvonultató autókat. Ma már olyan villanyautók várják a felhasználókat, amelyek egyre kevesebb kompromisszummal nyújtanak nagy élményt a mindennapi autózás során.
Láthatjuk, hogy kedveljük akár az olasz, a francia vagy a távol-keleti autógyártás termékeit, a CarNet szalonjaiban mindig megtaláljuk a legfrissebb technológiát felvonultató autókat. Ma már olyan villanyautók várják a felhasználókat, amelyek egyre kevesebb kompromisszummal nyújtanak nagy élményt a mindennapi autózás során.