Hírek

Meglepő, miért kék a legtöbb Alpine.

Vagy mégsem?

Ha az Alpine-ra gondolunk, jó eséllyel egy kék autót látunk lelki szemeink előtt, amint a tájban suhan, vagy versenypályán küzd a tizedmásodpercekért. Nem sárgát, nem pirosat, hanem kéket. De miért pont olyat? És ami talán még fontosabb: milyen az az Alpine-kék?
Vannak legendák, amelyek eredete belevész a történelem ködébe, míg mások gyökerei egészen pontosan meghatározhatók. A fáma szerint Jacques Cheinisse, aki az 1960-as években az Alpine gépkocsik értékesítésért felelt, megbabonázva nézte az egyik ügyfele számára legyártott, Panama-kék A110-est. A frissen bevezetett kupénak annyira jól állt a vásárló által kiválasztott szín, hogy Cheinisse úr elhatározta: saját autóját is ebben az árnyalatban kéri. Ez pedig sorsfordító döntésnek bizonyult, mivel Cheinisse úr raliversenyző volt, méghozzá meglehetősen tehetséges és sikeres – annyira, hogy később őt nevezték ki az Alpine sportrészlegének élére –, így az ő nyomdokain haladva rövid időn belül a kék lett a márka versenyautóinak alapértelmezett színe. A tónus pozícióit erősítette, hogy a huszadik század első kétharmadában, amikor minden nemzet saját jellemző színnel vett részt a világversenyeken – innen ered a British Racing Green vagy az olaszok Rosso Corsa fényezése –, a kék volt a franciáké. A motorsport komoly lendületet adott a színnek, amely jóformán ellenállás nélkül szorította maga mögé a közúti kivitelekhez rendelhető többi színt: a pirosat, a fehéret és a sárgát.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon: https://carnet.hu/alpine/hirek/meglepo-miert-kek-a-legtobb-alpine
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely