Hírek
Oroszlánbőrbe bújt farkas
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Idén 50 éves a Renault 5, minden idők egyik legsikeresebb francia autója, az európai kisautó-forradalom egyik úttörője. A formás apróságnak már a születése sem volt mindennapi – tervezője, Michel Boué szabadidejében álmodta meg, mint az R4 modern utódját, a vázlatok pedig véletlenül kerültek a Renault igazgatósága elé –, ferdehátú karosszériájával pedig meghatározta a kategória mai napig érvényes fejlődési irányát. Szó szerint leghangosabb sikereit mégsem nagyvárosok utcáin vagy családi utazásokon, hanem hegyi szerpentineken, földutakon érte el, mint a ralisport legfélelmetesebb időszakának egyik meghatározó versenyautója.
A történet 1976-ban kezdődött, amikor a Renault – talán mondani sem kell, hogy Európában ismét csak elsőként – sportos kivitelt készített szerény kisautójából. A Renault 5 Alpine nagyobb motorral, feszesebb futóművel készült, hat évvel később pedig turbómotorral licitáltak rá az alapkoncepcióra. Ezzel párhuzamosan azonban egy még merészebb projekt is elindult a Renault-n belül. Hogy új lendületet adjanak a márka motorsport-programjának, egy középmotoros, hátsókerék-hajtású versenyautót terveztek, és hogy ezzel egyben a Renault arculatát és közvetlen eladásait is erősítsék, a hajtáslánc köré a Renault 5 vonalait képzelték el – ezzel három legyet ütöttek egy csapásra.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon: https://www.carnet.hu/renault/hirek/oroszlanborbe-bujt-farkas