Hírek
Giulia Quadrifoglio teszt
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Talán nem túlzás azt állítani, hogy amikor az Alfa Romeo bemutatta a Giulia Quadrifogliót, lesokkolta az autós újságíró szakmát. Olyan autót terveztek, amelyre az alfások régóta vágytak, erős, hátsókerék-hajtású, és a konkurenciát ütötte.
Az Alfa ekkor húzott 19-re lapot, mert a 159-es Alfa után öt évet hagyott ki a kategóriában, addigra már aki szedánt akart, és volt pénze, régen lecserélte az autóját valami más márkára. De valahogy így kell feltámadni: bombát kell robbantani, méghozzá egy ikerturbós Ferrari-motorral szerelt, 510 lóerős fenevaddal.
Essünk át a gyorstalpalón. Az Alfánál a négylevelű lóherés logóval, azaz Quadrifoglio Verdével jelölik a csúcsváltozatot. (Most már csak Quadrifogliónak hívják.) Ez itt az, ami a BMW-nél az M, az Audinál az S vagy a Mercedesnél az AMG. Ha rajta van a logó - és nem csak optikai tuningként tette rá valaki az alapmodelljére -, akkor tudhatjuk, hogy itt bizony egy nagyvadról van szó.
Ráadásul az Alfa Romeo nem egy alapmodellből készített egy csúcsváltozatot, hanem pont fordítva. A csúcsmodellt 2016 márciusában követték az alapmodellek, aztán még abban az évben jött a híres, 7 perc 32 másodperces nürburgringi körrekord, amely azóta is hivatkozási alap.
A Quadrifoglio pedig azóta is az autós újságírók egyik kedvenc sporszedánja maradt, akik közül sokan az M3-as BMW egyik fő ellenfelének kiáltották ki.
Essünk át a gyorstalpalón. Az Alfánál a négylevelű lóherés logóval, azaz Quadrifoglio Verdével jelölik a csúcsváltozatot. (Most már csak Quadrifogliónak hívják.) Ez itt az, ami a BMW-nél az M, az Audinál az S vagy a Mercedesnél az AMG. Ha rajta van a logó - és nem csak optikai tuningként tette rá valaki az alapmodelljére -, akkor tudhatjuk, hogy itt bizony egy nagyvadról van szó.
Ráadásul az Alfa Romeo nem egy alapmodellből készített egy csúcsváltozatot, hanem pont fordítva. A csúcsmodellt 2016 márciusában követték az alapmodellek, aztán még abban az évben jött a híres, 7 perc 32 másodperces nürburgringi körrekord, amely azóta is hivatkozási alap.
A Quadrifoglio pedig azóta is az autós újságírók egyik kedvenc sporszedánja maradt, akik közül sokan az M3-as BMW egyik fő ellenfelének kiáltották ki.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alfa-romeo oldalon:
https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek-2/giulia-quadrifoglio-teszt
https://www.carnet.hu/alfa-romeo/hirek-2/giulia-quadrifoglio-teszt