Hírek

Igazán sportos Land Cruiser

A Dakar ralin tökéletesített technológiák felhasználásával építheti meg a Land Cruiser sportos kivitelét a Gazoo Racing.
Image

„Modellkínálatunk egyetlen tagjánál sem zárjuk ki kategórikusan a GR változatok fejlesztését. Nincs elvi akadálya annak, hogy sportverziót építsünk a Hiluxból vagy a Land Cruiserből – sőt, a GR Hilux típusnevet már le is védettük” – nyilatkozta a napokban az ausztrál Motoring magazinnak a Toyota helyi sajtófőnöke.


Ez meglehetősen merész kijelentés lenne, ha nem tudnánk, hogy a Toyota már jövőre megkezdi azoknak az új generációs, öszkerékhajtású modelleknek a bevezetését, amelyek a cégcsoport vadonatúj TNGA-F (F1) padlólemezére épülnek.
Ez a hírek szerint a létravázak merevségét és teherbírását kombinálja az önhordó architektúrák kényelmi és biztonsági jellemzőivel, és ami még ennél is fontosabb, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok beépítését is lehetővé teszi.

A Toyota teljes globális haszonjármű-portfoliója mellett a Land Cruiser is ezt a platformot kapja majd meg, a 2021-re ígért LC300 szériában egyedülálló módon ötvöződik így a közúti alkalmasság a terepképességekkel. Ami pedig a feltételezett sportmodellt illeti, a modern padlólemez a futómű és a hajtáslánc megválasztásában is szabadabb kezet ad a mérnököknek.
Image
Image
A GR Land Cruiser ugyanis nem dinamikus közúti jármű, hanem kvázi terepversenyautó lesz, amely azonban – éppen a fejlett rendszerkomponenseknek köszönhetően – országúton is könnyen vezethető marad.

Míg az LC300 alaptípusai a jelenlegi V8-as dízelnél modernebb, erősebb és tisztább üzemű V6-osokkal, valamint a modell történetében először hibrid hajtáslánccal kerülnek forgalomba, a GR Land Cruiser biztosan erősebb motort kap.

A Toyota típusaiba elvileg nem szerelnek többet V8-as erőforrást, a Land Cruiser azonban testvérmodellje, a Lexus LX révén hozzáférhet egy különleges nyolchengereshez: a régóta rebesgetett, 4.0 literes, ikerturbós egységhez, amely az LC F sportkupé orrában debütálhat. Egy 600 lóerős, állandó összkerékhajtású luxusterepjáró túlzásnak hangzik, de a hírek szerint a mérnökök a csúcsteljesítmény helyett inkább nyomatékra hangolják a blokkot, mely így megfelelhet a 4x4-es igényeinek.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely