A Jeep az elmúlt években mindig érdekes tanulmányautókkal készült az amerikai Easter Jeep Safari márkatalálkozóra. Idén sem volt ez másképp: hét brutális, átalakított Jeepet mutattak be az Utah állambeli Moabban, ahol már 57. alkalommal rendezték meg a találkozót, mintegy 20 ezer ember részvételével.
Mindegyik tanulmánymodell olyan izgalmas, hogy a márka rajongói azonnal meghajtanák őket. Vegyük hát sorra őket.
1978 Jeep Cherokee 4xe
Ezt az 1978-as Cherokeet úgy alakítottak át, hogy alárakták a modern Rubicon 4xe hibrid hajtását. De ez az autó nemcsak emiatt különleges, hanem a retro külső miatt is, hiszen ezzel a sárga-narancssárga fényezéssel igazi múltidéző modell.
Scrambler 392 és Magneto 3.0
Nem kerülhette át az átalakítást a Wrangler sem, amelynek rövid változtából rögtön két koncepció is készült. Nincs rajtuk ajtó, óriási terepgumikkal szerelték őket, és magasított a futóművük. Mindkettő olyan, amellyel azonnal leszaladnánk az óceánpartra, hogy a vízparton a homokban csapassunk velük. Ehhez már csak azt kell eldönteni, hogy melyik brutálisan erős hajtást választjuk: a Scrabler 392 orrában egy 6,4 literes Hemi V8-as motor van, míg a Magneto motorházteteje alatt egy 650 lóerős elektormos motor hajtja a négy kereket.
Sideburn Rubicon
A Wrangler pickupjából, a Gladiátorból készült Sideburn Rubicont is eléggé izgalmas. Hűtőrácsát egy csőből készült rácsozat védi, ami lehajtva padként funkcionál. Két LED-es fényszórot szereltek a tetőre, csomagterében pedig praktikusan oldották meg a tárolódobozok és a pótkerék elhelyezését is. A terepjáró hátsó részébe extra üzemanyag tárolására alkalmas tartályokat is terveztek.
Wrangler Rubicon 4xe Departure és Wrangler Rubicon 4xe
Grand Wagoneer Overland
A legnagyobb Jeep még nagyobb lett, ugyanis a tetejére egy kinyitható -Skyloft-nak elnevezett - hatalmas sátrat szereltek, amely egyébként klimatizált. A napelemekkel szerelt tetőszerkezet kinyitva hatalmas oldalablakokkal rendelkezik. Az autó a gyárinál nagyobb keréknyílásokat kapott, és természetesen megemelték, hogy még jobban használható legyen a terepen, ha már sátorozni indulunk vele.