alfa-romeo-quadrofolio-100ev

Limitált Quadrifoglio modellekkel ünneplik a lóhere 100. évfordulóját

hirdetés
Mindössze 100-100 darab készül az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio évfordulós változatából, amellyel a lóhere 100. évfordulóját ünnepli az Alfa Romeo.
A zöld négylevelű lóhere és az Alfa Romeo kapcsolata 1923-ban, a Targa Florio körversenyen kezdődött. Ugo Sivocci azért festette fel a szerencsét hozó szimbólumot Alfa Romeo RL versenyautójára, hogy szerencsét hozzon neki.
A babona bejött, Sivocci ugyanis abban az évben megnyerte a híres olasz körversenyt. A lóhere szimbólum azóta egyre inkább összeforrt az Alfa Romeóval, a legsportosabb modelleket jelölték a QV-emblémával, a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio változataira pedig gyakorlatilag önálló modellekként tekint a gyár.

Az elmúlt 100 év alatt sok versenyautóra felkerült a lóhere, majd a közúti modelljeiken is elkezte használni a szimbólumot az Alfa Romeo. Sokszor a legjobban felszerelt, csúcsváltozatokat jelölték vele, a Giulia/Stelvio érában pedig már gyakorlatilag külön modellként tekint az Alfa Romeo a lóherével ellátott változatokra. Korábban még Quadrifoglio Verde, azaz QV volt ezeknek a modelleknek a neve, mostanra már csak egyszerűen Quadrifoglio.
A lóhere szimbólum használatának 100. évfordulájójra különleges modellváltozatokat adott ki az Alfa Romeo a Giulia Quadrifoglióból és a Stelvio Quadrifoglióból. Ezekből mindössze 100-100 darab készül, szóval igazi gyűjtői példányok lesznek.
A “Quadrifoglio 100° Anniversario” modellekbe a hármas osztású LED-mátrix fényszórók és az a teljesen digitális műszerfal kerül, amelyeket a Giulia és a Stelvio 2023-as alapváltozatain már megismerhettünk. A digitális műszerfal az eddig ismert három nézeten túl egy egyedi, csak a Quadrifogliókban megjelenő témát is kapott, amely a Race-mód aktiválásakor lesz látható.

A “Quadrifoglio 100° Anniversario” változatokat az arany szín díszíti több helyen is, utalva ezzel az évfordulóra. Az autó belsejében arany színű cérnával hímzett lóhere és a 100-as szám került a bőr műszerfalra, a bőr/alcantara ülések ugyancsak arany színű varrást kaptak, a felnik mögött pedig arany színű féknyergek árulkodnak az extra kiadásról. Az autó sárvédőjén található lóhere pedig szintén arany szegélyt kapott, kiegészítve az 1923-2023 évszámokkal.
A 2,9 literes, V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő (510 helyett). A hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé. Ezeken a limitált autókon szintén széria az Akrapovic-kipufogórendszer is.
Az évfordulós modelleket csak három színben - Montreal zöld, Etna piros és Vulkán fekete - lesznek elérhetők.

A Quadrifogliókból egyébként nem ez az első limitált széria. 2018-ban készült belőlük NRing kivitel (108-108 darab), majd 2019-ben bemutatták az Alfa Romeo Racing változatot. Ezek azóta igazi gyűtjői autókká váltak, értékük durván növekszik, szóval ez a sors vár az idei limitált modellekre is.