Az Alfa Romeo valaha épített legnagyobb teljesítményű modellje, a Giulia GTA/GTAm pályafutása végére ért, ugyanis mind az 500 példánya gazdára talált. A Gulia tavaly tavasszal online bemutatott és idén májusban élőben is leleplezett csúcsmodellje igazi gyűjtői autóvá vált.
Az Alfa Romeo Giulia csúcsmodellje a Quadrifoglio változatnál is erősebb, amelyhez az ihletet az 1965-ös, Gran Turismo Allegerita adta. A 2,9 literes, duplaturbós, V6-os motor a GTA változatokban 30 lóerővel több, így 540 lóerős, az autó tömege pedig 100 kilogrammal könnyebb. Így a GTA 3,9 másodperc helyett 3,6 alatt gyorsul százra. A nyomtáv elöl 25, hátul 55 milliméterrel szélesebb, és más a futómű-geometria is.
Az autó fejlesztésében komoly részt vállalt a Sauber engineering, sőt, az Alfa Romeo F1-csapat pilótái, Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen is részt vettek a végső teszteken.
A mérnökök tökéletesítették a Giulia aerodinamikáját. A GTAm változat nagy hátsó szárnya például négy helyzetben állítható. A GTAm kétszer annyi leszorító erőt termel, mint a GTA változat, és háromszor annyit, mint a “sima” Quadrifoglio verzió. A GTAm verzió igazi pályaautó, négypontos biztonsági övekkel, hátsó ülései helyén a bukósisaknak és a poroltónak is helyet alakítottak ki.
Borsos ára miatt - 175-180 ezer euró - a GTA-k többsége vélhetően gyűjtőkhöz került, de azért a nagyobb alfás rendezvényeken biztos találkozhatunk majd velük.
A mérnökök tökéletesítették a Giulia aerodinamikáját. A GTAm változat nagy hátsó szárnya például négy helyzetben állítható. A GTAm kétszer annyi leszorító erőt termel, mint a GTA változat, és háromszor annyit, mint a “sima” Quadrifoglio verzió. A GTAm verzió igazi pályaautó, négypontos biztonsági övekkel, hátsó ülései helyén a bukósisaknak és a poroltónak is helyet alakítottak ki.
Borsos ára miatt - 175-180 ezer euró - a GTA-k többsége vélhetően gyűjtőkhöz került, de azért a nagyobb alfás rendezvényeken biztos találkozhatunk majd velük.
A Giulia 510 lóerős, Quadrifoglio változatai jelenleg is rendelhetők a CarNet Alfa Romeo szalonjaiban.