Itt a legújabb Bosszúálló.
Az Alfa Romeótól megszokhattuk, hogy olyan autókat készít, amik a vásárlók érzelmeire hatnak, nem az eszükre, de a Stelvio QV-val nem csak egy szívdöglesztő SUV született, hanem arra is nehezen találunk érvet, miért ne ezt vegyünk, ha 30 milliót szánunk egy új autóra.
![Image](/alfa-romeo/images/2020/11/03/alfa-romeo-stelvio-qv-2.jpg)
Néhány éve, az Alfa Romeo Giulia tesztje alatt engem is elragadott az érzelmcunami, addig nem igazán rajongtam az olasz autók iránti, de a Giuliával határozottan elindult valami. Most pedig, miután kiszálltam a Stelvióból, teljesen megfertőzött az olasz autógyártás egyik csúcsterméke, mint Bruce Bannert a gammasugárzás.
Ahogy a Stelvio egy zöld embléma hatására Hulkká változik, úgy izzik fel a sofőr szeme is és csattintja a kormány mögötti váltófüleket fel-le, mert a Stelvio QV azt akarja, hogy érezd.
Érzed minden porcikádban, hogy ez az autó képes kiszakítani a szürke, unalmas hétköznapokból, a vezetés mára szinte teljesen kikopott őszinte élményét adja, amire mondhatnánk, hogy megfizethetetlen, de ennek kőkeményen megkérik az árát.
Ahogy a Stelvio egy zöld embléma hatására Hulkká változik, úgy izzik fel a sofőr szeme is és csattintja a kormány mögötti váltófüleket fel-le, mert a Stelvio QV azt akarja, hogy érezd.
Érzed minden porcikádban, hogy ez az autó képes kiszakítani a szürke, unalmas hétköznapokból, a vezetés mára szinte teljesen kikopott őszinte élményét adja, amire mondhatnánk, hogy megfizethetetlen, de ennek kőkeményen megkérik az árát.
Egy apró adalék a felvezetőhöz, hogy még jobban elkapjon a hangulat: az Alfa Romeo Stelvio QV volt jó ideig a leggyorsabb szabadidőjármű, ami valaha végigszaladt a Nürburgringen. A körideje: 7 perc 51,7 másodperc! Olyan nagynevű modelleket utasított ezzel maga mögé, mint a Range Rover Sport SVR, vagy a Porsche Cayenne Turbo S, amely elsőként lépte át a 8 perces álomhatárt az SUV-kategóriában (jelenleg egy Mercedes a leggyorsabb). Kívülről nem sok változáson esett át a Stelvio Quadrifoglio a 2020-as modellfrissítéssel.
A hátsó lámpabúra kicsit áttetszőbb, fényes fekete színű a scudetto körüli keret, valamint a hátsó emblémák is. Ami még látványos újdonság, hogy mostantól kizárólag a Stelvio QV-változathoz lehet rendelni az új 21 colos könnyűfém keréktárcsákat, amelyek sajnos a tesztautóra nem kerültek fel, de ránézésre sokkal jobban mutatna egy 21-es felni a 20-as helyett, hiszen a kerékjáratban még van hely bőven.
A hátsó lámpabúra kicsit áttetszőbb, fényes fekete színű a scudetto körüli keret, valamint a hátsó emblémák is. Ami még látványos újdonság, hogy mostantól kizárólag a Stelvio QV-változathoz lehet rendelni az új 21 colos könnyűfém keréktárcsákat, amelyek sajnos a tesztautóra nem kerültek fel, de ránézésre sokkal jobban mutatna egy 21-es felni a 20-as helyett, hiszen a kerékjáratban még van hely bőven.
![Image](/alfa-romeo/images/2020/11/03/alfa-romeo-stelvio-qv-5.jpg)
![Image](/alfa-romeo/images/2020/11/03/alfa-romeo-stelvio-qv-4.jpg)
A színek terén sokat bővült a kínálat. Négy besorolás közül lehet választani: a Competizione a márka sporthagyományaira utal, de ott van még a Metál, a Pasztell és az Old Timer színválaszték, amely az Alfa Romeo múltjából merít. A tesztautó a csodás Competizione Red színben feszített, amely máris 850 ezer forintos extraként hullik az alapárra. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott lökhárító felett helyezkednek el a táncra csábító lámpatestek, amelyek felett érzékien domborul a motorházfedél, oldalanként három szellőzőnyílással.
A méretes tükrök aránya passzol ugyan az autóhoz, ám dimenzióiknak köszönhetően a szél bizony alaposan megtörik rajtuk és ez nagyobb sebességnél komoly hanghatással jár, ami beszűrődik az utastérbe. Vizuálisan a hátsó ablak körvonala és a tetőív is lefelé csapódik, de szerencsére annyira mégsem, hogy kupé SUV-ről beszéljünk, a hátsó fejteret nem áldozták fel a forma oltárán. A Stelvio farához érve semmi extrát nem venni észre, egészen addig, amíg lefelé nem kúszik a tekintet, amikor is mosolyra húzza az hétköznapi autóbuzi száját az oldalanként két-két kipufogó látványa, melyek a szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič rendszer végpontjai. Ez egyébként nem szériatartozék, 2 millióval növeli meg az autó vételárát, amire nem mondom, hogy minden fillért megér, de közel jár hozzá.
A méretes tükrök aránya passzol ugyan az autóhoz, ám dimenzióiknak köszönhetően a szél bizony alaposan megtörik rajtuk és ez nagyobb sebességnél komoly hanghatással jár, ami beszűrődik az utastérbe. Vizuálisan a hátsó ablak körvonala és a tetőív is lefelé csapódik, de szerencsére annyira mégsem, hogy kupé SUV-ről beszéljünk, a hátsó fejteret nem áldozták fel a forma oltárán. A Stelvio farához érve semmi extrát nem venni észre, egészen addig, amíg lefelé nem kúszik a tekintet, amikor is mosolyra húzza az hétköznapi autóbuzi száját az oldalanként két-két kipufogó látványa, melyek a szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič rendszer végpontjai. Ez egyébként nem szériatartozék, 2 millióval növeli meg az autó vételárát, amire nem mondom, hogy minden fillért megér, de közel jár hozzá.
![Image](/alfa-romeo/images/2020/11/03/alfa-romeo-stelvio-qv-3.jpg)
![Image](/alfa-romeo/images/2020/11/03/alfa-romeo-stelvio-qv-6.jpg)
Olaszos dizájn köszönt minket az utastérben, finom vonulatokkal, lágy ívekkel. Nincsenek illesztési hézagok vagy sorjás műanyagok. Minden puha, kellemes tapintású és letisztult. Még a 8,8 colos TFT-kijelző is tükröződésmentes borítást kapott, ami növeli prémiumérzetet. De itt meg kell állnunk egy pillanatra, ez a fedélzeti képernyő és a mögöttes hardveres és szoftveres megoldás az autó leggyengébb pontja.
Azzal még meg tudtam barátkozni, hogy a képernyő felső vonala nem fut párhuzamosan a felette lévő műszerfalelemmel, de azt, hogy 2020-ban ennyire gyenge felbontású, lassú és nehezen használható rendszert szerelnek egy 30 milliós autóba, csak azért bocsátja meg az ember, mert egy hét használatnál magasról teszünk rá, szaggat-e a navigáció és mennyire éles a tolatókamera képe.
Ha hosszan birtokolnánk, már más lenne. Hiába kerültek újdonságok a menübe, mint például a nagyon jópofa Performance Pages, amelynek segítségével valós idejű információkat kapunk a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletéről, az éppen leadott nyomatékról, a felhasznált teljesítményről, a turbónyomásról, a G-erőről vagy a maximális sebesség teljesítményszintjének értékéről, ez keveset kompenzál azon, hogy például a tolatókamera képét az alapvetően sem túl nagy képernyő felén láthatjuk csak.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/10/29/alfa-romeo-stelvio-qv-teszt-2020/
Azzal még meg tudtam barátkozni, hogy a képernyő felső vonala nem fut párhuzamosan a felette lévő műszerfalelemmel, de azt, hogy 2020-ban ennyire gyenge felbontású, lassú és nehezen használható rendszert szerelnek egy 30 milliós autóba, csak azért bocsátja meg az ember, mert egy hét használatnál magasról teszünk rá, szaggat-e a navigáció és mennyire éles a tolatókamera képe.
Ha hosszan birtokolnánk, már más lenne. Hiába kerültek újdonságok a menübe, mint például a nagyon jópofa Performance Pages, amelynek segítségével valós idejű információkat kapunk a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletéről, az éppen leadott nyomatékról, a felhasznált teljesítményről, a turbónyomásról, a G-erőről vagy a maximális sebesség teljesítményszintjének értékéről, ez keveset kompenzál azon, hogy például a tolatókamera képét az alapvetően sem túl nagy képernyő felén láthatjuk csak.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/10/29/alfa-romeo-stelvio-qv-teszt-2020/