Tanulj vezetni Alfa 4C-n!
Valószínüleg a többség unalmas, hétköznapi autókon tanul autót vezetni. Szerencsére akadnak kivételek. Itthon is láttunk már olyan autósiskolát, ahol egy Alfa Romeo 147-esen, vagy egy Giuliettán lehet elsajátítani a vezetés alapjait, na de azért akkora túlzásba csak Olaszországban lehet esni, hogy egy 4C legyen az első autó, amivel bénán parkolunk vagy lepadkázzuk a felnijét...
Az Udinéhez közeli Gemona del Friuli városában a Romanelli autósiskola találta ki, hogy beállítja flottájába a 240 lóerős, kétüléses, középmotoros, hátsókerék-hajtásos Alfa Romeót. Természetesen nem ezen kezdenek tanulni a diákok, a 4C vezetését csak a “legfelkészültebb, és legképzettebb” diákoknak engedik meg. Az autó használata ingyenes és csak szombaton vezethető. Akkor viszont egy teljes órán át autózhat vele oktatója mellett a szerencsés tanuló, és még az autópályára is felhajthat, természetesen a szabályok betartása mellett. Nyilván ez egy jó reklámfogás, de egy 4C kipróbálása egyébként is nagy vonzerő: az autósiskola tulajdonosánál sokan érdeklődnek, hogy van-e rá lehetőség, de közölte, hogy csak a tanulóvezetőinek szeretne kedvezni ezzel.
A 4C gyártását sajnos már befejezte az Alfa Romeo. Az 1,8 literes, 240 lóerős motor 4,5 másodperc alatt gyorsítja százra a mindössze 900 kilós roadstert. A tanulóknak biztosan furcsa lesz, hogy ebben a vérbeli sportautóban nincsen szervórásegítés a kormányon, de legalább lefulladni nem fognak tudni vele, hiszen csak automata váltóval volt megvásárolható.
Érdekesség, hogy az olasz szabályozások szerint hiába szerzi meg valaki a jogosítványát, nem vásárolhat magának egyből egy 4C-t, még akkor sem, ha a szóban forgó autósiskolában már mehetett vele egy kört. Ugyanis Olaszországban friss jogosítvánnyal nem vezethető 70 kW-nál (93 lóerőnél) nagyobb teljesítményű autó. Ez sok esetben azt eredményezi, hogyha a család emiatt nem tud vagy nem akar vásárolni egy kisebb teljesítményű autót, akkor a friss jogosítványosok egy évig nem szereznek rendes gyakorlatot a közutakon...