Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo új vezérigazgatója szeretné, ha a Giulia mellett egy nagyobb szedán is bekerülne a márka kínálatába. A hírek szerint erre 2025-ben lenne esély, egyelőre csak annyit tudni, hogy a vezérigazgató berendelte a modell designterveit.
Az E katagóriában, azaz a felső-közép kategóriában régóta nincs modellje az Alfa Romeónak, a 166-ost 2007-ig gyártották. Azóta az autók is nagyobbra nőttek, gyakorlatilag a jelenlegi Giulia csaknem hasonló méretekkel rendelkezik, mint anno a 166-os.
A 166-os utódja (amely az elmúlt években megváltozott névadási gyakorlat szerint biztosan valami fantázanet kap majd) a Giulia és a Stelvio által is használt Giorgo platformra épülhetne, hátsókerék-, illetve összkerékhajtással. Várhatóan készülne belőle plugin hibrid változat is, de a Stellantis-csoport elektrifikációs terveit tekintve a teljesen elektromos modell is elképzelhető már 2025-ben. Addigra egyébként jelentősen bővülhet majd a márka palettája, a Giulia és a Stelvio mellé 2022-ben érkezik a Tonale, és szó van egy nagyobb SUV-ról is.
2010-ben egyébként már elkezdte tervezni az Alfa Romeo a 166-os utódját, akkor az amerikai piacra való visazatérést is az utódmodellel képzelték el, a Chrysler-csoport bekebelezése után. Az autóba hátsókerékhajtást és V8-as motort képzeltek el.
2010-ben egyébként már elkezdte tervezni az Alfa Romeo a 166-os utódját, akkor az amerikai piacra való visazatérést is az utódmodellel képzelték el, a Chrysler-csoport bekebelezése után. Az autóba hátsókerékhajtást és V8-as motort képzeltek el.
Ilyen volt a 166-os
Az Alfa 166-ost 1998-ban váltotta le a 164-est, a márka addigi zászlóshajóját. A 166-os elegáns, de egyben agresszívan sportos vonalvezetése az aresei székhelyű Centro Stile munkája volt, és sok részletben visszaköszöntek rajta az akkor már rendkívül sikeres 156-os Alfa vonalai. Egy nagy limuzinnak számított akkoriban, ráadásul a motorkínálata is szuper volt: a 2 literes benzinmotor mellett ott volt az akkori slágerdízel, az öthengeres 2,4-es, de az alfások szent grálja, a 3,0 literes V6-os is bekerült a 166-osba. Mindegyik motor az első kerekeket hajtotta, sajnos ebből a típusból nem készült már összkerekes változat, mint korábban, a 164-esből.
A facelift 2003-ban érkezett, ez igen megosztóra sikeredett, a rajongók az első változatra esküsznek, de az újabb forma is sokakat meggyőzött. Nagyobb pajzsot, nagyobb fényszórókat kapott, de javult az anyagok minősége és a felszereltsége is sokkal több luxust kínálat már.
Az Alfának nem lesz könnyű visszatérnie a felső-közép kategóriába, ahol igen komoly versenytársakkal kell majd megküzdenie. A két fő ellenfél az 5-ös BMW és a Mercedes E... Ez a két modell viszont nem “szünetelt” az elmúlt húsz évben. Itt kell komoly alternatívát mutatnia az Alfának, de ha olyan lendülettel robban be, mint ahogy 2016-ban a Giuliával tette, sokak figyelmét felkeltheti.