Újabb piacvezető szakértővel kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Suzuki. Az autógyártó olyan technológiával indulna tovább a villamosítás útján, amely egy csapásra vezető szereplővé teheti őt a piacon.
Kevés olyan terület van az autóiparban, ahol olyan gyors és látványos volna a fejlődés, mint az elektromobilitás területén. A ma modernnek számító megoldások holnapra meghaladottá válnak, így aki most igyekszik felugrani a villamosítás vonatára, annak messze előre kell pillantania, és olyan technológiákat kell felkarolnia, amelyek ma még csak tervezőasztalon, vagy akár ott sem léteznek.
Pontosan ezt teszi a Suzuki, amely az elmúlt években gyors ütemben látott hozzá benzinmotor-kínálatának villamosításához, és szeretné minél hamarabb az elektromobilitás asztalára is letenni a névjegyét. Ebben a törekvésében ideális partnernek bizonyulhat az a japán PowerX vállalat, amelynek innovatív megoldásai még ezt az eleve újszerűnek és forradalminak számító területet is képesek a feje tetejére állítani.
Mega Power energiatároló rendszerük nagyságrendileg egy kisebb teherjárműnek megfelelő alapterületen (2,4 × 2,6 x 6,1 méter) biztosít lakossági, közületi és ipari felhasználásra egyaránt alkalmas energiatároló rendszert. A modulárisan bővíthető, méretezhető elemekből álló struktúra a beépített lítium-vasfoszfát akkumulátorok típusától függően akár 3000 kWh kapacitást is lehetővé tesz. A rendszer így nemcsak vészhelyzetben biztosíthat energiaszolgáltatást, de a csúcsidőszak tehermentesítésére, a megújuló energiaforrások részarányának növelésére is alkalmas. Nem mellékesen ez az egyetlen olyan, hazai fejlesztésű energiatároló egység Japánban, amely teljesíti az energiaparitási feltételeket, azaz telepítése valós anyagi megtakarítást eredményez.
Autós szemmel ennél jóval izgalmasabb – és valójában technológiaként is innovatívabb – a PowerX Hypercharger, amely magasfeszültségű energiaellátás nélkül biztosít egyenáramú villámtöltést elektromos járművek számára. A berendezés titka a beépített, nagy kapacitású akkumulátorcsomag, amelynek cellái összetételükben megegyeznek a Mega Poweréval. A Hypercharger így akár 220 V-os hálózatra is telepíthető – azaz például arra is alkalmas, hogy közvetlenül megújuló energiával táplálják –, a beépített egyenáramú akkumulátorról pedig akár 240 kW-tal tud elektromos járműveket tölteni. Ez a rendszer olcsóbban előállítható és olcsóbban működtethető, ráadásul olyan régiókban (pl. a Suzuki számára kulcsfontosságú indiai piacon) is nagy számban telepíthető, ahol nem áll rendelkezésre kellőképpen sűrű magasfeszültségű hálózat. Ehhez kapcsolódó hír, hogy a Maruti Suzuki 2025-ben éppen Indiában kívánja piacra dobni első akkumulátoros elektromos járművét. Az egyelőre YY8 kódnéven ismert gépkocsi várhatóan egy városi crossover lesz, amely akár 300 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel.
A Suzuki és a PowerX között tervezett együttműködés pontos részletei ma még nem ismertek, ám az utóbbi elektromos kompetenciája a Suzuki piacismeretével és súlyával együtt rövid időn belül olyan megoldásokat hozhat el a fogyasztóknak, amelyek nemcsak a harmadik világbeli piacokon adhatnak új lendületet a szénsemleges átállásnak, de a fejlett mobilitású országokban is fenntartható, megfizethető, racionális alternatívái lehetnek a jelenleg használatos rendszereknek.