A SsangYong egén két évvel ezelőtt, 2022 nyarán szakadoztak fel a viharfelhők. A koreai KG Grouppal közösen létrehozott KG Mobility konzorcium hosszú időkre biztosította a nagy múltú off-road-márka fennmaradását és virágzását.
A gyár legújabb típusai, a Torres és a Torres EVX egyes piacokon már az új vállalat, a KG Mobility (KGM) nevén kerülnek forgalomba, ám azokon a piacokon, ahol különösen erős az ügyfelek kötődése a márkához – így Magyarországon is –, továbbra is SsangYong néven kaphatók a gyár termékei.
Mindez azért fontos, mert a SsangYong vezetői a legnagyobb bizonytalanság közepette is kristálytisztán megőrizték jövőképüket: 2021 decemberében megállapodást kötöttek a BYD Autóval, hogy közösen fejlesztik ki az akkor csak U100 néven ismert, tervezett új modell, a későbbi Torres EVX akkumulátorát.
A gyár legújabb típusai, a Torres és a Torres EVX egyes piacokon már az új vállalat, a KG Mobility (KGM) nevén kerülnek forgalomba, ám azokon a piacokon, ahol különösen erős az ügyfelek kötődése a márkához – így Magyarországon is –, továbbra is SsangYong néven kaphatók a gyár termékei.
Mindez azért fontos, mert a SsangYong vezetői a legnagyobb bizonytalanság közepette is kristálytisztán megőrizték jövőképüket: 2021 decemberében megállapodást kötöttek a BYD Autóval, hogy közösen fejlesztik ki az akkor csak U100 néven ismert, tervezett új modell, a későbbi Torres EVX akkumulátorát.