2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.
A PEUGEOT az E-3008 bemutatásával teljesen új szintre emeli a kreatív designt, a vezetési élményt és a modell elektromos teljesítményét, mindezt a márka alapértékeit szem előtt tartva:
• VONZERŐ: stílusos és hatékony fastback SUV újragondolt designnal
• ÉRZELEM: az új generációs PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® jóvoltából új szintre emelt vezetési élmény
• IGÉNYESSÉG: tisztán elektromos teljesítmény és akár 700 km hatótávolság a Stellantis STLA Medium platformjának köszönhetően
• VONZERŐ: stílusos és hatékony fastback SUV újragondolt designnal
• ÉRZELEM: az új generációs PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® jóvoltából új szintre emelt vezetési élmény
• IGÉNYESSÉG: tisztán elektromos teljesítmény és akár 700 km hatótávolság a Stellantis STLA Medium platformjának köszönhetően
A jelenlegi PEUGEOT 3008 igazi bestseller, mely az utóbbi 7 évben 130 országban több mint 1 320 000 ügyfelet hódított meg. A PEUGEOT változatlanul arra törekszik, hogy 2025-re minden modellje elektromos változatban is elérhető legyen, 2030-ra pedig szeretné elérni, hogy európai értékesítései 100%-át az elektromos modellek tegyék ki. Az új E-3008 bevezetésével most új dimenziók nyílnak.
A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amely a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load és OTA frissítések).
A „Next-Level” PEUGEOT E-3008-at kizárólag a franciaországi Sochaux-ban fogják gyártani, és várhatóan 2024. tavaszán kezdik majd forgalmazni. A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből, 3 opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és kétmotoros 320 LE négykerék-meghajtással). Egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül.
LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A Next-Level E-3008 bevezetése fontos állomása annak a folyamatnak, mely a PEUGEOT 100%-ban elektromos márkává való gyökeres átalakulását célozza. A modell design, vezetési élmény és hatékonyság szempontjából új mércét állít fel. A Next-Level E-3008 külső stílusának, a látványos PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® vezetőhelynek, az egyedülálló vezetési élménynek és a páratlan elektromos teljesítménynek köszönhetően új korszakot nyit a márka történetében, melyben a PEUGEOT lesz a leggazdagabb elektromos kínálattal rendelkező, általános termékpalettát kínáló francia márka a piacon.”
A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amely a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load és OTA frissítések).
A „Next-Level” PEUGEOT E-3008-at kizárólag a franciaországi Sochaux-ban fogják gyártani, és várhatóan 2024. tavaszán kezdik majd forgalmazni. A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből, 3 opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és kétmotoros 320 LE négykerék-meghajtással). Egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül.
LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A Next-Level E-3008 bevezetése fontos állomása annak a folyamatnak, mely a PEUGEOT 100%-ban elektromos márkává való gyökeres átalakulását célozza. A modell design, vezetési élmény és hatékonyság szempontjából új mércét állít fel. A Next-Level E-3008 külső stílusának, a látványos PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® vezetőhelynek, az egyedülálló vezetési élménynek és a páratlan elektromos teljesítménynek köszönhetően új korszakot nyit a márka történetében, melyben a PEUGEOT lesz a leggazdagabb elektromos kínálattal rendelkező, általános termékpalettát kínáló francia márka a piacon.”
VONZERŐ: A KREATÍV DESIGN ÚJ SZINTJE
Az új E-3008-cal a PEUGEOT-design új, elektromos korszakba lép, ahol az elegancia és a stílus a hatékonyság szolgálatában áll.
MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA:
„Az új E-3008-ban a Peugeot kreativitása és merészsége egyaránt kifejezésre jut, a modell a márka valamennyi alapértékét megtestesíti. A 3008 megújításakor a korszerűségre összpontosítottunk, a fastback sziluetten keresztül igyekeztünk összeegyeztetni a dinamikus designt az optimális hatékonysággal, és olyan újításokat vezettünk be, mint a PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® újabb generációja.”
• Nagyragadozóra emlékeztető aerodinamikus fastback sziluett
Az új E-3008 fastback SUV designjával azonnal felhívja magára a figyelmet. Egyszerre dinamikus és áramvonalas (Cx = 0,28) sziluettjével az elegancia, a hatékonyság és a kiváló helykínálat megtestesítője. A nagymacskás jelleg részben a jármű kiegyensúlyozott arányaiból is következik. A 4,54 m hosszú, 1,89 m széles és 1,64 m magas autó a tisztán elektromos C kategóriás SUV-k egyik legkompaktabb képviselője, miközben komoly helykínálattal és csomagtartó-kapacitással rendelkezik.
• High-tech orr-rész
Az új E-3008 orr-része kinézetre teljesen újszerű. Megmaradt a márkára jellemző emblematikus 3 fénykarom, a fényszórók és a hűtőrács kialakítása azonban gyökeresen új. Az új E-3008 hűtőrácsa a modell elektromos eredetére utal. Az új lámpatestek és a karosszéria színében játszó hűtőrács nem válnak el élesen az új PEUGEOT-embléma köré szerveződő orr-rész többi elemétől.
A hűtőrács fölött az autó teljes szélességében egy keskeny, elegáns sáv húzódik, benne az ultrakompakt fényszórókkal. Ez a jellegzetes designelem különösen átható tekintetet kölcsönöz az új E-3008-nak, és kiemeli a modell személyiségét és modern karakterét.
Az új E-3008 orr-része kinézetre teljesen újszerű. Megmaradt a márkára jellemző emblematikus 3 fénykarom, a fényszórók és a hűtőrács kialakítása azonban gyökeresen új. Az új E-3008 hűtőrácsa a modell elektromos eredetére utal. Az új lámpatestek és a karosszéria színében játszó hűtőrács nem válnak el élesen az új PEUGEOT-embléma köré szerveződő orr-rész többi elemétől.
A hűtőrács fölött az autó teljes szélességében egy keskeny, elegáns sáv húzódik, benne az ultrakompakt fényszórókkal. Ez a jellegzetes designelem különösen átható tekintetet kölcsönöz az új E-3008-nak, és kiemeli a modell személyiségét és modern karakterét.
A modell valamennyi változata LED-es fényszórókkal van felszerelve. Az E-3008 GT változatán szériafelszerelés a PEUGEOT Pixel LED technológia, amely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszóró fénysugarát, és így a többi közlekedő zavarása nélkül folyamatosan optimális megvilágításról gondoskodik.
• A fastback koncepció újragondolása
A hagyományos fastback sziluettnek modernebb megjelenést biztosít a „lebegő” hátsó spoiler. Ez az újszerű részlet erőteljesebbé teszi a karosszéria ívét, és javítja az aerodinamikai jellemzőket. Az új E-3008 impozáns hátsó részének dinamikus formáit még jobban kiemeli a – GT változatokon 3D technológiájú – emblematikus három fénykarom. A hátsó sorban változatlan helykínálat áll rendelkezésre, és a csomagtartó kapacitása is megegyezik a korábbi változatéval (a választott motortól függetlenül 520 l).
• Letisztult sziluett
Az új E-3008 legapróbb részletét is úgy tervezték meg, hogy minél modernebb és hatékonyabb jármű szülessen. Az oldalablakok szegélyeinek elrejtése is hozzájárult az elegáns, letisztult profilhoz. Kevesebb lett a karosszériát díszítő betét, a krómelemek teljesen eltűntek.
• A fastback koncepció újragondolása
A hagyományos fastback sziluettnek modernebb megjelenést biztosít a „lebegő” hátsó spoiler. Ez az újszerű részlet erőteljesebbé teszi a karosszéria ívét, és javítja az aerodinamikai jellemzőket. Az új E-3008 impozáns hátsó részének dinamikus formáit még jobban kiemeli a – GT változatokon 3D technológiájú – emblematikus három fénykarom. A hátsó sorban változatlan helykínálat áll rendelkezésre, és a csomagtartó kapacitása is megegyezik a korábbi változatéval (a választott motortól függetlenül 520 l).
• Letisztult sziluett
Az új E-3008 legapróbb részletét is úgy tervezték meg, hogy minél modernebb és hatékonyabb jármű szülessen. Az oldalablakok szegélyeinek elrejtése is hozzájárult az elegáns, letisztult profilhoz. Kevesebb lett a karosszériát díszítő betét, a krómelemek teljesen eltűntek.
• Innovatív, áramvonalas kerekek
Az először a 408-nál alkalmazott innovatív megközelítést folytatva a PEUGEOT az új E-3008-at is modern stílusú és kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító felnikkel szerelte fel. A geometrikus és high-tech design jellemezte 19” és 20” keréktárcsák közepén az új PEUGEOT-márkaembléma látható.
• Kifinomult és tartós külső kialakítás
Külső kivitelét tekintve az új E-3008 modernebb és fentarthatóbb megközelítést tükröz. A krómozott elemek teljesen eltűntek, helyüket egyes helyeken lakkbevonat veszi át: meteorszürke színben az első kötényen és a hátsó lökhárítón, Orbital-fekete színben a tükörházakon és az övvonal alsó részén.
Az először a 408-nál alkalmazott innovatív megközelítést folytatva a PEUGEOT az új E-3008-at is modern stílusú és kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító felnikkel szerelte fel. A geometrikus és high-tech design jellemezte 19” és 20” keréktárcsák közepén az új PEUGEOT-márkaembléma látható.
• Kifinomult és tartós külső kialakítás
Külső kivitelét tekintve az új E-3008 modernebb és fentarthatóbb megközelítést tükröz. A krómozott elemek teljesen eltűntek, helyüket egyes helyeken lakkbevonat veszi át: meteorszürke színben az első kötényen és a hátsó lökhárítón, Orbital-fekete színben a tükörházakon és az övvonal alsó részén.
• Az új E-3008 hatféle színárnyalatban rendelhető.
Az innovatív dikroikus pigmenteknek köszönhetően az Obsession-kék fényezés a fényviszonyoktól és az egyes karosszériaelemektől függően hol kék, hol zöld színben játszik, elegánsan jelezve, hogy az E-3008 már egy új korszak szülötte. A finoman csillogó vadonatúj Ingaro-kék pedig tökéletesen kiemeli az új E-3008 modern formavilágát.
A paletta további színei: Okenite-fehér, Gyöngyfekete, Artense-szürke és titánszürke. Az új E-3008 GT változatán szériafelszerelés a kétszínű fényezés, ahol a választott karosszériaszínhez fényes fekete tető járul. Az elektromos GT változatokon az első és hátsó lökhárító alsó része, a kerékjárati ívek és az ajtóküszöbök szintén csillogó fekete színűek.
Az innovatív dikroikus pigmenteknek köszönhetően az Obsession-kék fényezés a fényviszonyoktól és az egyes karosszériaelemektől függően hol kék, hol zöld színben játszik, elegánsan jelezve, hogy az E-3008 már egy új korszak szülötte. A finoman csillogó vadonatúj Ingaro-kék pedig tökéletesen kiemeli az új E-3008 modern formavilágát.
A paletta további színei: Okenite-fehér, Gyöngyfekete, Artense-szürke és titánszürke. Az új E-3008 GT változatán szériafelszerelés a kétszínű fényezés, ahol a választott karosszériaszínhez fényes fekete tető járul. Az elektromos GT változatokon az első és hátsó lökhárító alsó része, a kerékjárati ívek és az ajtóküszöbök szintén csillogó fekete színűek.
• Igényes, high-tech belső
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett (lásd lentebb), az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.
A fényt sejtelmesen visszaveri a műszerfal teljes hosszában húzódó és az ajtókon is folytatódó elegáns alumíniumbetét. Az alumínium, a fény és a Chiné szövet révén a prémium anyagok egyedülálló, exkluzív harmóniája valósul meg.
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett (lásd lentebb), az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás is.
A fényt sejtelmesen visszaveri a műszerfal teljes hosszában húzódó és az ajtókon is folytatódó elegáns alumíniumbetét. Az alumínium, a fény és a Chiné szövet révén a prémium anyagok egyedülálló, exkluzív harmóniája valósul meg.
ÉRZELEM: ÚJ PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® A PAZAR VEZETÉSI ÉLMÉNYÉRT
A kívülről innovációt és eleganciát ígérő E-3008 belülről sem okoz csalódást. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® egyenesen új szintre emeli a vezetési élményt.
• A magasra helyezett műszeregységet és az érintőképernyőt is magában foglaló, lebegni látszó 21” hajlított HD panoráma-képernyő
A PEUGEOT tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-Cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe.
A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti. A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a 21” ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja. A kivételes méretű és minőségű digitális kijelző tehát a PEUGEOT i-Cockpit® két fő funkcióját is ellátja:
- A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható (sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.).
- A műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.
Az E-3008 Allure változatain az új PEUGEOT i-Cockpit® alapfelszereltség esetén két 10” digitális kijelzőből áll, melyek egy közös tartóelemen egymás mellett helyezkednek el, és ugyanolyan lebegő hatást keltenek, mint a 21”-os kijelző.
A kívülről innovációt és eleganciát ígérő E-3008 belülről sem okoz csalódást. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® egyenesen új szintre emeli a vezetési élményt.
• A magasra helyezett műszeregységet és az érintőképernyőt is magában foglaló, lebegni látszó 21” hajlított HD panoráma-képernyő
A PEUGEOT tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-Cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe.
A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti. A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a 21” ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja. A kivételes méretű és minőségű digitális kijelző tehát a PEUGEOT i-Cockpit® két fő funkcióját is ellátja:
- A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható (sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.).
- A műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.
Az E-3008 Allure változatain az új PEUGEOT i-Cockpit® alapfelszereltség esetén két 10” digitális kijelzőből áll, melyek egy közös tartóelemen egymás mellett helyezkednek el, és ugyanolyan lebegő hatást keltenek, mint a 21”-os kijelző.
• Újfajta kialakítás és ergonómia
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a 21” érintőképernyőn kijelzett információk.
A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.
A középkonzol kialakítása letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére.
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a 21” érintőképernyőn kijelzett információk.
A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.
A középkonzol kialakítása letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére.
Ezt a praktikus felépítést az tette lehetővé, hogy az automata sebességváltó vezérlője a műszerfalra került, mostantól a kormány jobb oldalán, közvetlenül a stop/start gomb mellett helyezkedik el. Az ergonomikus megoldásnak köszönhetően ugyanazzal a mozdulattal kezelhető a sebességváltó kapcsolója és indítható el, illetve állítható le a motor.
• Újfajta kialakítás és ergonómia
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a kijelzett információk.
A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.
A középkonzol kialakítása szellős és letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy az első utasnak is kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére.
Ezt a praktikus felépítést az tette lehetővé, hogy az automata sebességváltó vezérlője a műszerfalra került, mostantól a kormány jobb oldalán, közvetlenül a stop/start gomb mellett helyezkedik el. Az ergonomikus megoldásnak köszönhetően ugyanazzal a mozdulattal kezelhető a sebességváltó kapcsolója és indítható el, illetve állítható le a motor.
• Újfajta kialakítás és ergonómia
Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a kijelzett információk.
A műszerfal közepén helyezkednek el az i-Toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.
A középkonzol kialakítása szellős és letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy az első utasnak is kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére.
Ezt a praktikus felépítést az tette lehetővé, hogy az automata sebességváltó vezérlője a műszerfalra került, mostantól a kormány jobb oldalán, közvetlenül a stop/start gomb mellett helyezkedik el. Az ergonomikus megoldásnak köszönhetően ugyanazzal a mozdulattal kezelhető a sebességváltó kapcsolója és indítható el, illetve állítható le a motor.
• Új kompakt kormány érintésérzékeny kezelőszervekkel
A kompakt kormány kezdettől meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®-nak. A tervezők most ezt is újragondolták, hogy még nagyobb vezetési élményt és kényelmet nyújtson. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt.
Az optimális ergonómia jegyében újak a kompakt kormányon elhelyezett kezelőszervek: automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető lenyomja őket.
Az E-3008 GT változat szériafelszerelésként fűthető kormányt kínál. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®-ban a kompakt kormány mögött két új elegáns és keskeny kapcsolókart, valamint a visszatápláló fékezéshez szükséges kapcsolókat találunk.
A kompakt kormány kezdettől meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®-nak. A tervezők most ezt is újragondolták, hogy még nagyobb vezetési élményt és kényelmet nyújtson. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt.
Az optimális ergonómia jegyében újak a kompakt kormányon elhelyezett kezelőszervek: automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető lenyomja őket.
Az E-3008 GT változat szériafelszerelésként fűthető kormányt kínál. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®-ban a kompakt kormány mögött két új elegáns és keskeny kapcsolókart, valamint a visszatápláló fékezéshez szükséges kapcsolókat találunk.
• Kivételes kényelem
Az új E-3008 tágas és világos utasterében pihentető élményben van részünk. Az – Allure kiviteli szinten szintetikus bőr és szövetkárpitozású, a GT változaton bőr és Alcantara bevonatú – új első ülések kivételesen kényelmesek. Az ergonomikus formájú ülőlapok nagy sűrűségű habszivacsból készültek.
Az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.
A PEUGEOT modellválasztékában először az első ülések adaptív oldaltámaszokkal is rendelkezhetnek, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testalkatához.
Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új PEUGEOT E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.
A kitűnő hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű Focal® Premium hifirendszer, amely a PEUGEOT és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia Focal® cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.
A Focal® Premium hifirendszer 10 exkluzív, szabadalmaztatott technológiájú hangszóróból áll:
- 4 TNF alumínium inverz dóm magassugárzó
- 4 darab 165 mm-es Polyglass membrános mély-/középsugárzó TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel
- 1 magasabb teljesítményű Polyglass membrános középcsatorna
- 1 optimalizált Power Flower™ mélysugárzó
A hangszórókhoz egy 690 W-os 12 csatornás – D osztályú – erősítő társul. A zenei élményt tovább gazdagítja az innovatív Front-Optimized hallgatási mód, amely az E-3008 első üléssorát amolyan élő színpaddá varázsolja.
Az új E-3008 tágas és világos utasterében pihentető élményben van részünk. Az – Allure kiviteli szinten szintetikus bőr és szövetkárpitozású, a GT változaton bőr és Alcantara bevonatú – új első ülések kivételesen kényelmesek. Az ergonomikus formájú ülőlapok nagy sűrűségű habszivacsból készültek.
Az új E-3008 első ülései AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.
A PEUGEOT modellválasztékában először az első ülések adaptív oldaltámaszokkal is rendelkezhetnek, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testalkatához.
Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új PEUGEOT E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.
A kitűnő hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű Focal® Premium hifirendszer, amely a PEUGEOT és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia Focal® cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.
A Focal® Premium hifirendszer 10 exkluzív, szabadalmaztatott technológiájú hangszóróból áll:
- 4 TNF alumínium inverz dóm magassugárzó
- 4 darab 165 mm-es Polyglass membrános mély-/középsugárzó TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel
- 1 magasabb teljesítményű Polyglass membrános középcsatorna
- 1 optimalizált Power Flower™ mélysugárzó
A hangszórókhoz egy 690 W-os 12 csatornás – D osztályú – erősítő társul. A zenei élményt tovább gazdagítja az innovatív Front-Optimized hallgatási mód, amely az E-3008 első üléssorát amolyan élő színpaddá varázsolja.
• Számtalan rakodóhely és nagy csomagtartó
Az új E-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter.
Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.
A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé.
Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.
Az új E-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter.
Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.
A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új E-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé.
Az új STLA Medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.
• Fokozott hatékonyságot és vezetési élményt biztosító dinamikus padlólemez
Az E-3008 méltó a PEUGEOT menettulajdonságok és vezetési élmény terén szerzett hírnevére.
Az új STLA Medium platform vadonatúj első és hátsó tengelyeket foglal magában, melyek kialakítása kedvez a dinamikus menettulajdonságoknak. Felépítésével maga a platform is hozzájárul a jármű dinamikus viselkedéséhez: a tervezők a maximálisra növelték a könnyű és merev anyagok arányát, és azzal, hogy az egyrétegű akkumulátort a lehető legalacsonyabban helyezték el a kerekek között, a jármű súlypontját is lejjebb vitték.
Négyféle vezetési üzemmód az optimális teljesítmény érdekében
A vezető a középkonzolon elhelyezett kezelőszervvel négy üzemmód közül választhat. Ezek lehetővé teszik, hogy az E-3008 teljesítménye minél inkább a vezető kívánságaihoz és/vagy a forgalmi viszonyokhoz igazodjon:
- Normál üzemmód: Ebben az alapértelmezett üzemmódban a gázpedál 0–70% mértékű lenyomásakor a teljesítmény és a nyomaték kissé alacsonyabb, de 70% felett a teljes teljesítmény és nyomaték rendelkezésre áll.
- Eco üzemmód: A gázpedál speciális beállítása révén a teljesítmény és a nyomaték korlátozásával, valamint a fűtés és a légkondicionáló teljesítményének csökkentésével és alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé.
- Sport üzemmód: A szervokormány, a gázpedál és a sebességváltó speciális beállításainak köszönhetően dinamikusabb vezetési élményt garantál.
- 4WD üzemmód (adott esetben): A 135 km/h sebességig elérhető üzemmód csúszós úton (hó, sár stb.) a rendelkezésre álló teljesítményt elosztja a négy kerék között.
• Városon belül fürge mozgású SUV
A szegmens tisztán elektromos SUV-i közül a legjobb fordulókörrel (10,6) rendelkező új E-3008 kompakt méretével különösen otthonosan mozog a városi forgalomban. A könnyebb manőverezés érdekében szériában hátsó kamerával van felszerelve, mely kétféle látószöget kínál: a gépjármű hátsó környezetét és madártávlati képét egyaránt meg tudja jeleníteni. A kamera tisztítófúvókával van ellátva, hogy minden körülmények között tökéletes képet adjon.
Az új E-3008-on opciós felszerelés a PEUGEOT VisioPark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.
Az E-3008 méltó a PEUGEOT menettulajdonságok és vezetési élmény terén szerzett hírnevére.
Az új STLA Medium platform vadonatúj első és hátsó tengelyeket foglal magában, melyek kialakítása kedvez a dinamikus menettulajdonságoknak. Felépítésével maga a platform is hozzájárul a jármű dinamikus viselkedéséhez: a tervezők a maximálisra növelték a könnyű és merev anyagok arányát, és azzal, hogy az egyrétegű akkumulátort a lehető legalacsonyabban helyezték el a kerekek között, a jármű súlypontját is lejjebb vitték.
Négyféle vezetési üzemmód az optimális teljesítmény érdekében
A vezető a középkonzolon elhelyezett kezelőszervvel négy üzemmód közül választhat. Ezek lehetővé teszik, hogy az E-3008 teljesítménye minél inkább a vezető kívánságaihoz és/vagy a forgalmi viszonyokhoz igazodjon:
- Normál üzemmód: Ebben az alapértelmezett üzemmódban a gázpedál 0–70% mértékű lenyomásakor a teljesítmény és a nyomaték kissé alacsonyabb, de 70% felett a teljes teljesítmény és nyomaték rendelkezésre áll.
- Eco üzemmód: A gázpedál speciális beállítása révén a teljesítmény és a nyomaték korlátozásával, valamint a fűtés és a légkondicionáló teljesítményének csökkentésével és alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé.
- Sport üzemmód: A szervokormány, a gázpedál és a sebességváltó speciális beállításainak köszönhetően dinamikusabb vezetési élményt garantál.
- 4WD üzemmód (adott esetben): A 135 km/h sebességig elérhető üzemmód csúszós úton (hó, sár stb.) a rendelkezésre álló teljesítményt elosztja a négy kerék között.
• Városon belül fürge mozgású SUV
A szegmens tisztán elektromos SUV-i közül a legjobb fordulókörrel (10,6) rendelkező új E-3008 kompakt méretével különösen otthonosan mozog a városi forgalomban. A könnyebb manőverezés érdekében szériában hátsó kamerával van felszerelve, mely kétféle látószöget kínál: a gépjármű hátsó környezetét és madártávlati képét egyaránt meg tudja jeleníteni. A kamera tisztítófúvókával van ellátva, hogy minden körülmények között tökéletes képet adjon.
Az új E-3008-on opciós felszerelés a PEUGEOT VisioPark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.
• Továbbfejlesztett félautonóm vezetési funkciók
A PEUGEOT az új E-3008 kínálatában szereplő Drive Assist Plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.
Az alábbi vezetéstámogató rendszerek a többsávos utakon – például autópályákon vagy gyorsforgalmi utakon – hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:
A PEUGEOT az új E-3008 kínálatában szereplő Drive Assist Plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.
Az alábbi vezetéstámogató rendszerek a többsávos utakon – például autópályákon vagy gyorsforgalmi utakon – hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:
- Állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével a járművet az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja.
- Félautomata sávváltás: a járművezető kívánságára sávot vált helyette. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.
- Előzetes sebességbeállítás: A jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra.
A fenti félautonóm vezetési funkciók vezetői jóváhagyást igényelnek. Érzékelők biztosítják, hogy a vezető mindig a kormányon tartsa a kezét.
• Aktív biztonsági rendszerek teljes köre
Az E-3008 a PEUGEOT legfrissebb aktív biztonsági rendszereivel van felszerelve:
- Automatikus vészfékező rendszer ütközésveszélyre figyelmeztető funkcióval: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gépjárműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
- Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
- Éberségfigyelő rendszer: a jármű mozgásának elemzése révén észleli a vezetői figyelem lankadására utaló jeleket.
- Kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a szokásos sebességkorlátozó táblák mellett stop, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége
- Nagy hatótávolságú holttérfigyelő (akár 75 m)
- Lejtmenetvezérlő: lejtőn haladva, 30 km/h alatt a sebesség automatikus szabályozása révén előre- és hátramenetben egyaránt csökkenti a megcsúszás vagy a jármű feletti uralom elvesztésének kockázatát.
- Továbbfejlesztett Grip Control rendszer: csúszós felületeken optimalizálja a tapadást. 3 pozícióba állítható: hó, sár és homok.
- Félautomata sávváltás: a járművezető kívánságára sávot vált helyette. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.
- Előzetes sebességbeállítás: A jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra.
A fenti félautonóm vezetési funkciók vezetői jóváhagyást igényelnek. Érzékelők biztosítják, hogy a vezető mindig a kormányon tartsa a kezét.
• Aktív biztonsági rendszerek teljes köre
Az E-3008 a PEUGEOT legfrissebb aktív biztonsági rendszereivel van felszerelve:
- Automatikus vészfékező rendszer ütközésveszélyre figyelmeztető funkcióval: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gépjárműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
- Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
- Éberségfigyelő rendszer: a jármű mozgásának elemzése révén észleli a vezetői figyelem lankadására utaló jeleket.
- Kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a szokásos sebességkorlátozó táblák mellett stop, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége
- Nagy hatótávolságú holttérfigyelő (akár 75 m)
- Lejtmenetvezérlő: lejtőn haladva, 30 km/h alatt a sebesség automatikus szabályozása révén előre- és hátramenetben egyaránt csökkenti a megcsúszás vagy a jármű feletti uralom elvesztésének kockázatát.
- Továbbfejlesztett Grip Control rendszer: csúszós felületeken optimalizálja a tapadást. 3 pozícióba állítható: hó, sár és homok.
IGÉNYESSÉG: PÉLDÁTLAN ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY ÉS SOKOLDALÚ INFOTAINMENT EGYSÉG
Az E-3008-on bevezetett új elektromos STLA Medium platformnak köszönhetően a PEUGEOT teljesítmény, hatékonyság, hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében is maximálisan meg tud felelni a tisztán elektromos járművet vásárló ügyfelek elvárásainak.
JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Tekintettel az előző 3008 sikerére és az ügyfelek bizalmára, bátornak kellett lennünk. Az új E-3008-cal a design és a villamosítás tekintetében is új korszak kezdődik a PEUGEOT számára. Az E-3008-at szigorú elvárásokkal és gyorsan változó igényekkel rendelkező ügyfelek számára terveztük.”
• Új hivatkozási alapnak tekintett elektromos platform
A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amelyik a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. A márkacsoport majdani elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.
Az STLA Medium BEV-by-design platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kWh-t is elérheti, miközben a tengelytáv továbbra is rövid maradt (az E-3008 esetében 2,73 m). A hatékony kialakításnak köszönhetően az E-3008 kompakt mérete (4,54 m hosszú) ellenére kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 700 km).
• Nagy teljesítményű villanymotorok széles választéka
A kezdettől elektromos modellként tervezett új E-3008 motorkínálatában 3 zéró kibocsátású erőforrás is szerepel, melyek az ügyfelek minden igényét kielégítik (WLTP ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek):
- 525 km hatótáv, kétkerék-meghajtás, 210 LE/157 kW
- kétmotoros változat 525 km hatótávval, négykerék-meghajtással, 320 LE/240 kW
- nagy hatótáv (700 km), kétkerék-meghajtás, 230 LE/170 kW
Az E-3008-on bevezetett új elektromos STLA Medium platformnak köszönhetően a PEUGEOT teljesítmény, hatékonyság, hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében is maximálisan meg tud felelni a tisztán elektromos járművet vásárló ügyfelek elvárásainak.
JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Tekintettel az előző 3008 sikerére és az ügyfelek bizalmára, bátornak kellett lennünk. Az új E-3008-cal a design és a villamosítás tekintetében is új korszak kezdődik a PEUGEOT számára. Az E-3008-at szigorú elvárásokkal és gyorsan változó igényekkel rendelkező ügyfelek számára terveztük.”
• Új hivatkozási alapnak tekintett elektromos platform
A PEUGEOT E-3008 az első olyan modell, amelyik a Stellantis vadonatúj STLA Medium platformjára épült. A márkacsoport majdani elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.
Az STLA Medium BEV-by-design platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kWh-t is elérheti, miközben a tengelytáv továbbra is rövid maradt (az E-3008 esetében 2,73 m). A hatékony kialakításnak köszönhetően az E-3008 kompakt mérete (4,54 m hosszú) ellenére kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 700 km).
• Nagy teljesítményű villanymotorok széles választéka
A kezdettől elektromos modellként tervezett új E-3008 motorkínálatában 3 zéró kibocsátású erőforrás is szerepel, melyek az ügyfelek minden igényét kielégítik (WLTP ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek):
- 525 km hatótáv, kétkerék-meghajtás, 210 LE/157 kW
- kétmotoros változat 525 km hatótávval, négykerék-meghajtással, 320 LE/240 kW
- nagy hatótáv (700 km), kétkerék-meghajtás, 230 LE/170 kW
• Elektromos motor és sebességváltó
Az új generációs állandó mágneses szinkronmotor nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínál. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 240 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 83 kW). Az első motor 343 Nm, a hátsó 166 Nm nyomatékkal szolgál.
Az elektromos motort a STELLANTIS-NIDEC közös vállalat gyártja a franciaországi Trémeryben. A fordulatszám csökkentőt a Stellantis gyártja, szintén a valenciennes-i üzemben. A kétkerék-meghajtású változat esetén az áttételi arány 9,77.
Az új generációs állandó mágneses szinkronmotor nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínál. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 240 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 83 kW). Az első motor 343 Nm, a hátsó 166 Nm nyomatékkal szolgál.
Az elektromos motort a STELLANTIS-NIDEC közös vállalat gyártja a franciaországi Trémeryben. A fordulatszám csökkentőt a Stellantis gyártja, szintén a valenciennes-i üzemben. A kétkerék-meghajtású változat esetén az áttételi arány 9,77.
• Akkumulátor
Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.
A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 V-os akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.
A nagyfeszültségű akkumulátor háromféle változatban áll rendelkezésre (hatótáv WLTP ciklus szerinti, jóváhagyásra váró értékek):
• 525 km hatótáv (kétkerék-meghajtás): 73 kWh
• kétmotoros változat 525 km hatótávval: 73 kWh
• nagy hatótávú 700 km változat (kétkerék-meghajtás): 98 kWh
Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést, optimális hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít. Az utasok hőkomfortjához természetesen az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.
Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló garancia vonatkozik.
• Gyors töltés
A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás Mode 2/3 (váltakozó áramú) és Mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.
A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kW-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kW-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.
A szupertöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új E-3008 Mode 4 aljzata akár 160 kW teljesítmény fogadására is képes. Ezzel a sztenderd hatótávú E-3008 akkumulátora 20%-ról 80%-ra 30 perc alatt, a nagy hatótávú kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel.
• Kibővült elektromos funkciók
- V1G vagy Smart Charging funkció
Ez az energiaszolgáltatók szolgáltatásaival kompatibilis funkció a töltési költségek optimalizálása érdekében az új PEUGEOT E-3008 akkumulátorának töltési idejét és teljesítményét a különböző idősávokhoz igazítja.
- V2L (Vehicle to Load) funkció
Ez a rendkívül praktikus funkció lehetővé teszi, hogy egy elektromos készülék áramellátásáról az új PEUGEOT E-3008 nagyfeszültségű akkumulátora gondoskodjon (pl. egy elektromos kerékpár töltésekor). A rendszer 3 kW és 16 A leadására képes.
Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.
A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 V-os akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.
A nagyfeszültségű akkumulátor háromféle változatban áll rendelkezésre (hatótáv WLTP ciklus szerinti, jóváhagyásra váró értékek):
• 525 km hatótáv (kétkerék-meghajtás): 73 kWh
• kétmotoros változat 525 km hatótávval: 73 kWh
• nagy hatótávú 700 km változat (kétkerék-meghajtás): 98 kWh
Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést, optimális hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít. Az utasok hőkomfortjához természetesen az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.
Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló garancia vonatkozik.
• Gyors töltés
A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás Mode 2/3 (váltakozó áramú) és Mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.
A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kW-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kW-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.
A szupertöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új E-3008 Mode 4 aljzata akár 160 kW teljesítmény fogadására is képes. Ezzel a sztenderd hatótávú E-3008 akkumulátora 20%-ról 80%-ra 30 perc alatt, a nagy hatótávú kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel.
• Kibővült elektromos funkciók
- V1G vagy Smart Charging funkció
Ez az energiaszolgáltatók szolgáltatásaival kompatibilis funkció a töltési költségek optimalizálása érdekében az új PEUGEOT E-3008 akkumulátorának töltési idejét és teljesítményét a különböző idősávokhoz igazítja.
- V2L (Vehicle to Load) funkció
Ez a rendkívül praktikus funkció lehetővé teszi, hogy egy elektromos készülék áramellátásáról az új PEUGEOT E-3008 nagyfeszültségű akkumulátora gondoskodjon (pl. egy elektromos kerékpár töltésekor). A rendszer 3 kW és 16 A leadására képes.
• Háromszintű visszatápláló fékezés
A kompakt kormány mögött elhelyezett kapcsolókkal 3 különböző szintre állítható be a visszatápláló fékezés. A bal oldali kapcsoló növeli, a jobb oldali csökkenti az energia-visszatáplálás mértékét:
• Alacsony (-0,6 m/s²): a belső égésű motorral felszerelt járművekben tapasztalthoz hasonló érzés,
• Közepes (-1,2 m/s²): a gázpedál felengedésekor fokozott lassulás következik be,
• Magas (-1,8 m/s²): a gázpedál felengedésekor maximális lassulás, és ezáltal maximális energia-visszanyerés történik.
A kompakt kormány mögött elhelyezett kapcsolókkal 3 különböző szintre állítható be a visszatápláló fékezés. A bal oldali kapcsoló növeli, a jobb oldali csökkenti az energia-visszatáplálás mértékét:
• Alacsony (-0,6 m/s²): a belső égésű motorral felszerelt járművekben tapasztalthoz hasonló érzés,
• Közepes (-1,2 m/s²): a gázpedál felengedésekor fokozott lassulás következik be,
• Magas (-1,8 m/s²): a gázpedál felengedésekor maximális lassulás, és ezáltal maximális energia-visszanyerés történik.
• Hibrid és plug-in hibrid motorok
A modell motorválasztéka – piactól függően – két villamosított (egy hibrid és egy plug-in hibrid) változattal és egy a nemzetközi piacokra szánt hajtáslánccal bővül. Ennek részleteiről később tájékoztatunk.
• Legújabb generációs PEUGEOT infotainment rendszerek
Allure kiviteli szinten alapfelszerelés a PEUGEOT i-Connect® rendszer, amely a vezeték nélküli tükrözési funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű csatlakoztathatóságot kínál.
A GT változaton szériában kínált PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel még teljesebb az élmény. Ez a rendszer nagy teljesítményű TomTom online navigációval és utazástervező (Trip planner) funkcióval rendelkezik, amely a minél nagyobb hatótávolság és a könnyebb töltés érdekében optimális módon tervezi meg az utazásokat. Az ideális útvonal kiszámításához a rendszer számos információt vesz figyelembe, ilyenek többek között a megteendő távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje az induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, a sebesség, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa, a domborzat... és a környékén rendelkezésre álló töltőpontok.
A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között. Segítségnyújtásképp és a felhasználókban felmerülő kérdések megválaszolása érdekében a rendszer egy digitális kezelési útmutatót és QR-kóddal elérhető oktatóanyagokat is tartalmaz. A rendszerfrissítések „over the air” módon történnek.
A modell motorválasztéka – piactól függően – két villamosított (egy hibrid és egy plug-in hibrid) változattal és egy a nemzetközi piacokra szánt hajtáslánccal bővül. Ennek részleteiről később tájékoztatunk.
• Legújabb generációs PEUGEOT infotainment rendszerek
Allure kiviteli szinten alapfelszerelés a PEUGEOT i-Connect® rendszer, amely a vezeték nélküli tükrözési funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű csatlakoztathatóságot kínál.
A GT változaton szériában kínált PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel még teljesebb az élmény. Ez a rendszer nagy teljesítményű TomTom online navigációval és utazástervező (Trip planner) funkcióval rendelkezik, amely a minél nagyobb hatótávolság és a könnyebb töltés érdekében optimális módon tervezi meg az utazásokat. Az ideális útvonal kiszámításához a rendszer számos információt vesz figyelembe, ilyenek többek között a megteendő távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje az induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, a sebesség, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa, a domborzat... és a környékén rendelkezésre álló töltőpontok.
A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között. Segítségnyújtásképp és a felhasználókban felmerülő kérdések megválaszolása érdekében a rendszer egy digitális kezelési útmutatót és QR-kóddal elérhető oktatóanyagokat is tartalmaz. A rendszerfrissítések „over the air” módon történnek.
• Teljes körű csatlakoztathatóság
Valamennyi E-3008-ban két USB-C csatlakozó található a középkonzol elején, az egyik töltésre és adatátvitelre, a másik kizárólag töltésre szolgál.
A PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel felszerelt modelleken a középkonzol hátsó részén a hátsó utasok számára két további (töltésre szolgáló) USB-C aljzat került elhelyezésre.
Az E-3008 összes változatában három 12 voltos csatlakozó található, ezek a középkonzol első és hátsó részén, illetve a csomagtérben helyezkednek el.
A középkonzolon, az i-Toggle kapcsolók alatt egy vezeték nélküli (15 W) telefontöltő kapott helyet.
Valamennyi E-3008-ban két USB-C csatlakozó található a középkonzol elején, az egyik töltésre és adatátvitelre, a másik kizárólag töltésre szolgál.
A PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel felszerelt modelleken a középkonzol hátsó részén a hátsó utasok számára két további (töltésre szolgáló) USB-C aljzat került elhelyezésre.
Az E-3008 összes változatában három 12 voltos csatlakozó található, ezek a középkonzol első és hátsó részén, illetve a csomagtérben helyezkednek el.
A középkonzolon, az i-Toggle kapcsolók alatt egy vezeték nélküli (15 W) telefontöltő kapott helyet.
• Új kapcsolódási szolgáltatások*
Az okostelefonokra kifejlesztett My PEUGEOT alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:
- A gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása, az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek
- Az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához
- Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort.
- A jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk.
- A Free2move Charge E-Routes szolgáltatása egy okostelefonokon elérhető útvonaltervező.
- App Store: közvetlenül az új E-3008 infotainment rendszeréből elérhető, több területet (zene, utazás, hírek, szórakozás, időjárás stb.) lefedő alkalmazásmenü
*egyes szolgáltatások csak előfizetéssel vehetők igénybe, elérhetőségük piaconként változó lehet
• Környezetbarát megközelítés
- Fenntartható anyagok
Az új PEUGEOT 3008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:
- A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki.
- Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.
- Újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.
A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új 3008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.
- Integrált gyártási rendszer
Fenntartható politikájának megfelelően a PEUGEOT az új E-3008-at Franciaországban tervezi és gyártja. Az akkumulátorokat a mulhouse-i Stellantis-gyárban tervezték, az akkumulátorcsomagokat pedig az E-3008 modelleket gyártó sochaux-i üzemben szerelik össze.
• Egyszerűen felépített, átlátható kínálat
Az E-3008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT.
Az E-3008 Allure változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr/szövetkárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó HD kamera, hátsó parkolószenzorok, LED-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt PEUGEOT i-Cockpit®, PEUGEOT i-Connect® infotainment rendszer stb.
Az E-3008 GT változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és Alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az Allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, Pixel LED-es Pixel fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható hangulatvilágítás, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-Toggle kapcsolók, PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer stb.
• ÚJ PEUGEOT E-5008
A teljes kínálat villamosítására irányuló stratégia kiegészítéseképp – egy szélesebb ügyfélkört megcélozva – a márka egy nagyobb méretű prémium elektromos SUV piacra dobását is tervezi. További részletek 2024 elején várhatók.
Az okostelefonokra kifejlesztett My PEUGEOT alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:
- A gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása, az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek
- Az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához
- Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort.
- A jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk.
- A Free2move Charge E-Routes szolgáltatása egy okostelefonokon elérhető útvonaltervező.
- App Store: közvetlenül az új E-3008 infotainment rendszeréből elérhető, több területet (zene, utazás, hírek, szórakozás, időjárás stb.) lefedő alkalmazásmenü
*egyes szolgáltatások csak előfizetéssel vehetők igénybe, elérhetőségük piaconként változó lehet
• Környezetbarát megközelítés
- Fenntartható anyagok
Az új PEUGEOT 3008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:
- A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki.
- Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.
- Újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.
A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új 3008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.
- Integrált gyártási rendszer
Fenntartható politikájának megfelelően a PEUGEOT az új E-3008-at Franciaországban tervezi és gyártja. Az akkumulátorokat a mulhouse-i Stellantis-gyárban tervezték, az akkumulátorcsomagokat pedig az E-3008 modelleket gyártó sochaux-i üzemben szerelik össze.
• Egyszerűen felépített, átlátható kínálat
Az E-3008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT.
Az E-3008 Allure változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr/szövetkárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó HD kamera, hátsó parkolószenzorok, LED-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt PEUGEOT i-Cockpit®, PEUGEOT i-Connect® infotainment rendszer stb.
Az E-3008 GT változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és Alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az Allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, Pixel LED-es Pixel fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható hangulatvilágítás, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-Toggle kapcsolók, PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer stb.
• ÚJ PEUGEOT E-5008
A teljes kínálat villamosítására irányuló stratégia kiegészítéseképp – egy szélesebb ügyfélkört megcélozva – a márka egy nagyobb méretű prémium elektromos SUV piacra dobását is tervezi. További részletek 2024 elején várhatók.