Markáns külsővel, hétszemélyes belsővel és akár 660 kilométeres hatótávolsággal érkezik 2024 őszén az új Peugeot E-5008.
A Peugeot elkötelezett amellett, hogy 100%-ban elektromos márkává váljon, és az ügyféligények maradéktalan kielégítése érdekében folyamatosan bővíti a kínálatát. Az új E-5008 a maga kategóriájában az egyetlen olyan modell, amelyik hét személy számára képes 100%-ban elektromos mobilitást biztosítani, mindezt egy kivételesen tágas és barátságos utastérben.
Az új Peugeot E-5008 jól illusztrálja a Stellantis-féle STLA Medium platform rugalmasságát, és ez az első modell, amelyik hosszított kialakítással rendelkezik. A 2,9 méteres tengelytáv jóvoltából egy 4,79 m hosszúságú, rendkívül tágas autó született. Az új Peugeot E-5008-at kizárólag a márka sochaux-i üzemében fogják gyártani. A hozzá kínált ACC-akkumulátorok a franciaországi Douvrinban található hatalmas gyártóüzemben készülnek.
Az új Peugeot E-5008 jól illusztrálja a Stellantis-féle STLA Medium platform rugalmasságát, és ez az első modell, amelyik hosszított kialakítással rendelkezik. A 2,9 méteres tengelytáv jóvoltából egy 4,79 m hosszúságú, rendkívül tágas autó született. Az új Peugeot E-5008-at kizárólag a márka sochaux-i üzemében fogják gyártani. A hozzá kínált ACC-akkumulátorok a franciaországi Douvrinban található hatalmas gyártóüzemben készülnek.
A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (Allure és GT), három opciós csomagból és három villanymotorral lesz rendelhető: egy 210 lóerős, egy nagy hatótávú 230 lóerős és egy duplamotoros 320 lóerős, összkerékmeghajtású kivitel közül választhatunk. Ezeken kívül “hagyományosabb” hajtáslánccal is megvásárolhatjuk, lesz belőle 48 V-os hibrid (136 lóerővel) és plug-in hibrid is (195 lóerővel).
A hibrid hajtás egy újgenerációs 136 LE benzinmotorból és egy villanymotorral ellátott, hatfokozatú dupla kuplungos sebességváltóból áll. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
A hibrid hajtás egy újgenerációs 136 LE benzinmotorból és egy villanymotorral ellátott, hatfokozatú dupla kuplungos sebességváltóból áll. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
A plug-in hibrid változatban egy 92 kW-os elektromos motorhoz egy 150 LE belső égésű motor társul. A nagy kapacitású akkumulátornak köszönhetően tisztán elektromos üzemmódban több mint 80 kilométeres hatótáv áll rendelkezésre.
Az autó méretei (4,79 m hosszú, 1,89 m széles, 1,69 m magas) tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöznek az autónak, formaterve pedig nagyon mozgalmas. A hátsó ablak ívét jól kiemelik a kifinomult oldalsó designelemek, az orr-részt pedig a jellegzetes világítótestek és a karosszériába belesimuló innovatív hűtőrács teszik különlegessé. A hűtőrácsot kihangsúlyozza az E-5008 teljes orr-részét körülölelő vékony, elegáns fekete sáv, mely változattól függetlenül ultrakompakt LED-es fényszórókat foglal magában.
Az autó méretei (4,79 m hosszú, 1,89 m széles, 1,69 m magas) tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöznek az autónak, formaterve pedig nagyon mozgalmas. A hátsó ablak ívét jól kiemelik a kifinomult oldalsó designelemek, az orr-részt pedig a jellegzetes világítótestek és a karosszériába belesimuló innovatív hűtőrács teszik különlegessé. A hűtőrácsot kihangsúlyozza az E-5008 teljes orr-részét körülölelő vékony, elegáns fekete sáv, mely változattól függetlenül ultrakompakt LED-es fényszórókat foglal magában.
Az E-5008 GT változatán alapfelszerelés az új Peugeot Pixel LED technológia, mely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszórók fénysugarát, és így a többi közlekedő zavarása nélkül folyamatosan optimális megvilágításról gondoskodik.
A tekintélyes tengelytávnak köszönhetően az új E-5008 figyelemre méltó lábteret kínál a második sorban utazóknak, a harmadik üléssor pedig egyenesen új mércét állít fel a C-SUV szegmensben a helykínálat tekintetében. A második üléssorban a 60:40 arányban osztott, csúsztatható kényelmes üléspadhoz 40/20/40 arányban osztott háttámlák tartoznak, ami a variálhatóság és a kényelem szempontjából tökéletes kombináció.
A tekintélyes tengelytávnak köszönhetően az új E-5008 figyelemre méltó lábteret kínál a második sorban utazóknak, a harmadik üléssor pedig egyenesen új mércét állít fel a C-SUV szegmensben a helykínálat tekintetében. A második üléssorban a 60:40 arányban osztott, csúsztatható kényelmes üléspadhoz 40/20/40 arányban osztott háttámlák tartoznak, ami a variálhatóság és a kényelem szempontjából tökéletes kombináció.
A harmadik sorban található üléspadhoz két egymástól függetlenül dönthető háttámla és állítható fejtámlák tartoznak. Az ülések a vastag és puha üléspárnák, a magasabb háttámlák és a felnőttek számára is elegendő, optimalizált fejtér jóvoltából messzemenő kényelmet biztosítanak.
Az Easy Access rendszernek hála a harmadik sor megközelítése sem okoz problémát. A második sor üléseit a háttámla felső részén elhelyezett kar segítségével egy mozdulattal előre lehet billenteni, illetve -csúsztatni. Az új mechanizmusnak és a szélesre tárható hátsó ajtóknak köszönhetően így sokkal könnyebb beszállni a harmadik üléssorba, ahol méretétől függetlenül valamennyi utas kényelmesen el tud helyezkedni.
Az Easy Access rendszernek hála a harmadik sor megközelítése sem okoz problémát. A második sor üléseit a háttámla felső részén elhelyezett kar segítségével egy mozdulattal előre lehet billenteni, illetve -csúsztatni. Az új mechanizmusnak és a szélesre tárható hátsó ajtóknak köszönhetően így sokkal könnyebb beszállni a harmadik üléssorba, ahol méretétől függetlenül valamennyi utas kényelmesen el tud helyezkedni.
A modell megkülönböztető jegye a speciális üléskialakításnak köszönhető kivételes variálhatóság, ami a második (60:40 üléspad, 40:20:40 háttámla) és a harmadik sorra (50:50 háttámla) vonatkozóan számtalan konfigurációt tesz lehetővé. Az összes hátsó ülés lehajtása esetén hatalmas sík padlófelület alakítható ki, akár 2 méteres rakodóhosszal.
A gépjármű belsejében a látványos Peugeot Panoramic i-Cockpit® 21” lebegő képernyője egyszerre high-tech és felhasználóbarát.
A gépjármű belsejében a látványos Peugeot Panoramic i-Cockpit® 21” lebegő képernyője egyszerre high-tech és felhasználóbarát.
A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe. A panoráma-képernyő olyan, mintha lebegne a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti.
A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében az ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja.
A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható: sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.
A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében az ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja.
A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható: sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.
A műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.
Teljesen megújult az autó kormánya is. A tervezők a még nagyobb vezetési élmény és kényelem érdekében teljesen újragondolták. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a műszerfali panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt. Újak a kormányon elhelyezett kezelőszervek is: az optimális ergonómia jegyében automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető ténylegesen lenyomja őket.
Teljesen megújult az autó kormánya is. A tervezők a még nagyobb vezetési élmény és kényelem érdekében teljesen újragondolták. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a műszerfali panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt. Újak a kormányon elhelyezett kezelőszervek is: az optimális ergonómia jegyében automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető ténylegesen lenyomja őket.
A műszerfal közepén helyezkednek el a testre szabható érintésérzékeny i-Toggle kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz (kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.).
A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK, PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között. Az utasok és a jármű közötti interakciót az E-5008-on a mesterséges intelligencia (ChatGPT) is elősegíti majd.
A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK, PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között. Az utasok és a jármű közötti interakciót az E-5008-on a mesterséges intelligencia (ChatGPT) is elősegíti majd.
Az új E-5008-on opciós felszerelés a Peugeot VisioPark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.
Az autó vezetéstámogató rendszerei egyebek között a többsávos utakon (pl. autópályákon) hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:
- Állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével az új E-5008-at az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja.
- Félautomata sávváltás: a biztonságos sávváltásban segíti a járművezetőt. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.
- Állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével az új E-5008-at az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja.
- Félautomata sávváltás: a biztonságos sávváltásban segíti a járművezetőt. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.
- Előzetes sebességbeállítás: a jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra.
A Peugeot nem győzi hangsúlyozni a környezettudatosságot. A teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyagot (fémek + polimerek) használtak fel. A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki. Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával, továbbá újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.
Az új E-5008 várhatóan 2024 őszén kerül forgalomba.
Az új E-5008 várhatóan 2024 őszén kerül forgalomba.