90 évvel ezelőtt, 1932-ben mutatták be a Peugeot első olyan modelljét, amelynek típusszáma hármassal kezdődött. Ez volt a 301-es, amelynek karosszériája már nem fából, hanem acélból készült, motorjához pedig már nem kellett kurbli, hanem elektromos indítómotorral rendelkezett. Az eltelt 90 év alatt számozásban eljutottak 301-től egészen a 308-ig, de ez sokkal több modellt jelentett, hiszen egy-egy szám több generációt is megélt.
Az 1930-as évek elején nem volt a Peugeot kínálatában megfizethető családi modell, csak kisautót és nagyobb luxusmodelleket kínált. Erre született válaszul a 301-es, amely több karosszériaváltozatban is elkészült, volt belőle szedán, kupé, kabrió, sőt, kisáruszállító is. Négy év alatt 70 ezer példányt gyártottak belőle.
A 302-es izgalmas formával jelentkezett, fényszóróit középre, a hűtőrács mögé rejtették, de a közelgő háború miatt nem tudott igazán befutni. Pedig ebből is készült nyitott tetős változat, de sajnos csak 25 ezer darabot gyártottak a 302-esből, mert 1938-ban bezártak a Peugeot gyárai. A háborút követően gyér kínálattal indították újra a gyártást, és az 1960-as évek végéig nem készült ebben a kategóriában autó a Peugeotnál.
A 302-es izgalmas formával jelentkezett, fényszóróit középre, a hűtőrács mögé rejtették, de a közelgő háború miatt nem tudott igazán befutni. Pedig ebből is készült nyitott tetős változat, de sajnos csak 25 ezer darabot gyártottak a 302-esből, mert 1938-ban bezártak a Peugeot gyárai. A háborút követően gyér kínálattal indították újra a gyártást, és az 1960-as évek végéig nem készült ebben a kategóriában autó a Peugeotnál.
1969-ben mutatták be a Peugeot 304-est (a 303-as típusszámot kihagyták, mert a többi autójuk számozása már szintén a négyesnél járt ekkorra). A 304-es izgalmas műszaki megoldásokat kínált, például elöl tárcsafékekkel szerelték, belül pedig hatalmas hely fogadta az utasokat. Megfizethető autó volt, több mint 10 éven keresztül gyártották, karosszériájából 5 különböző változat készült: összesen 1,2 millió darab.
Annyira népszerű volt, hogy 1978-ban bemutatták utódját, a 305-öst, de a 304-est még két éven át a piacon tartották. Az utód már sokkal komolyabb autó volt, és ez nemcsak a formatervére volt igaz, hanem műszaki megoldásaiban is megnyilvánult. Ezt a modellt már úgy tervezték, hogy legyenek gyűrődőzónái, amelyek nagyon biztonságossá tették. Egészen 1989-ig gyártották szedán és kombi változatban, összesen 1,6 millió 305-ös készült.
Ekkor a 306-os következett volna, de 309-es néven a korábban megvásárolt Talbot családi modelljét kezdték forgalmazni. Ferdehátú karosszériája miatt először sokan kritizálták, végül nagyon megkedvelték, a GTI néven futó sportváltozata miatt pedig komoly rajongói bázisa lett. 1989 és 1995 között annyit gyártottak belőle, mint a 305-ösből.
Ekkor a 306-os következett volna, de 309-es néven a korábban megvásárolt Talbot családi modelljét kezdték forgalmazni. Ferdehátú karosszériája miatt először sokan kritizálták, végül nagyon megkedvelték, a GTI néven futó sportváltozata miatt pedig komoly rajongói bázisa lett. 1989 és 1995 között annyit gyártottak belőle, mint a 305-ösből.
A 306-os végül 1992-ben került piacra, és ebbe a modellbe is izgalmas technikai újdonságok kerültek, ilyen volt például a passzív hátsókerék-kormányzás. Volt belőle vászontetős változat, amelyet még mai szemmel is nagyon szép arányú autó.
2001-ig gyártották, amikor megjelent utódja, a 307-es. Készült belőle egy izgalmas, keménytetős kupé-kabrió (307 CC) is, amely máig sokak kedvence. A 307-es CC változatára épülő versenyautóval 2004-ben és 2005-ben is indultak a rally világbajnokságon.
2001-ig gyártották, amikor megjelent utódja, a 307-es. Készült belőle egy izgalmas, keménytetős kupé-kabrió (307 CC) is, amely máig sokak kedvence. A 307-es CC változatára épülő versenyautóval 2004-ben és 2005-ben is indultak a rally világbajnokságon.
A 308-as 2007-ben mutatkozott be, folytatta elődje hagyományait, lett belőle szedán és kombi, és persze keménytetős kupé-kabrió is.
2013-ban a Peugeot változtatott a típusszámozáson, így nagyjából egyszerre volt a piacon a 301-es szedán, és a 308-as modell is, amely már megújult műszaki alapokon készült. A 308-as második generációja még inkább a prémium modellek felé tolta a márkát, igyekeztek minden technikai újdonságot és nagyon jó minőségű anyagokat az autóba zsúfolni.
A Peugeot tavaly mutatta be a 308-as harmadik generációját, amely már a márka új formanyelvén “beszél”: megújult a logó, és teljesen átalakult a hűtőmaszk is.
Az új formanyelvet egyből el is ismerték a világ egyik legrangosabb desing díjával, a 308-as idén megkapta a Red Dot Design Award formatervezési díját.
A Peugeot tavaly mutatta be a 308-as harmadik generációját, amely már a márka új formanyelvén “beszél”: megújult a logó, és teljesen átalakult a hűtőmaszk is.
Az új formanyelvet egyből el is ismerték a világ egyik legrangosabb desing díjával, a 308-as idén megkapta a Red Dot Design Award formatervezési díját.