Luxust kínál Nissan legnagyobb autója

Luxust kínál Nissan legnagyobb autója

hirdetés
A legendás Patrol legújabb generációja túlzás nélkül gigantikus, de nem csak méretei miatt lenyűgöző.
Kevesen tudják, hogy a Patrol volt az első Nissan, amelyet Európában – azon belül is Spanyolországban – szereltek össze; ezzel az 1983-as gyárindítással vette kezdetét a japán gyártó hosszú és sikeres európai jelenléte.

Részben emiatt, részben azért, mert a Patrol egyike azoknak a matuzsálemeknek, amely ott volt a terepjárók műfajának a születésénél (a Nissan 4W-60 széria 1951-ben mutatkozott be), és azóta is következetesen halad tovább a számára akkor kijelölt úton, annak ellenére is megérdemli a típus, hogy hűségesen beszámoljunk evolúciójától, hogy jelenleg nem kapni mifelénk az ikonikus 4x4-est.
A legújabb, hetedik generáció sokkal nagyobb, mint bármi, amit a Nissan eddig épített, eltekintve persze a haszonjárművektől. Az 5,35 méteres karosszériahosszhoz közel 308 centiméteres tengelytáv társul, az autó 203 cm széles, és majdnem ilyen magas (195 cm). A vadonatúj vázszerkezet merevebb, mint a közvetlen elődé, ami jobb vezethetőséget, valamint kedvezőbb rezgés- és zajkomfortot eredményez.
Az autó kétféle motorral érhető el; mindkettő V6-os benzines. Az új fejlesztésű, ikerturbós 3,5 literes 425 lóerő csúcsteljesítményt és 700 Nm maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére – az új hathengeres erősebb, nyomatékosabb és takarékosabb, mint a korábbi V8-as. A másik opció a 3.8 V6-os szívómotor 316 lóerővel és 386 Nm-rel. A sebességváltó mindkét esetben kilencfokozatú automata.
Egy terepjáróban persze a motornál legfontosabb az összkerékhajtási rendszer, illetve a futómű. Utóbbiból adaptív légrugósat kapott az új Patrol, annak minden előnyével együtt: nagy sebességnél, valamint ki- és beszállásnál csökkenthető a szabad hasmagasság, míg terepen a magasba emelhető az autó. Üzemmódból hatféle választható, ebből három (normál, öko, sport) aszfalton, három (homok, szikla, nyomvályú/sár) pedig terepen segíti a hatékony haladást.
Azt azért látni kell, hogy bár a papírforma szerint kemény terepen sem jön zavarba, a Patrol már ugyanúgy luxuscikk, mint minden hasonló nagy méretű off-roader. Erről tanúskodik a műszerfalat uraló kettő, egyenként 14,3 colos kijelző; a hátsó üléssoron kiépített, 12,8 colos multimédiás monitorok; a 12 hangszórós, minőségi Kipsch audiorendszer vagy a biometrikus méréseket végző, személyre szabott, teljesen automatikus vezérlésű klímaberendezés. A célszerűségről pedig olyan megoldások gondoskodnak, mint a második sori ülések, amelyek beszerelt gyermeküléssel is lehetővé teszik a beszállást leghátra, a harmadik sorba, vagy a csomagtér, amely 30 százalékkal tágasabb, mint a közvetlen elődmodellé.
Nem kérdés, hogy a Patrolt nem Európára méretezték: elsődleges piacai a Közel-Kelet, valamint Észak-Amerika, ahol Armada néven kapható. Ezzel együtt örülnénk neki, ha valami csoda folytán mégis megjelenne az Óvilágban, hiszen egyszerre testesíti meg a Nissan aktuális tudásának a legjavát és a márka legszebb hagyományait.