Besárgult, nagy képű lett a piac legkarakteresebb SUV-ja

Besárgult, nagy képű lett a piac legkarakteresebb SUV-ja

hirdetés
A 2024-es modellévre jelentős változásokon ment át a Nissan Juke. Új felszereltségi szint, egy visszatérő, ikonikus karosszériaszín és alapjaiban átdolgozott vezetői környezet tartja naprakészen a városi crossovert.
Annak idején formabontónak készült, ám végül divatot teremtett, és etalonná vált a Nissan Juke, az egyik első olyan autó, amelynek lámpaelrendezése nem a szokásos formulát követte.

Tervezői azonban szerencsére nem engedték, hogy beleszürküljön a normába – szó szerint, hiszen a 2024-es modellfrissítéstől kezdve élénksárga színben is rendelhető a városi szabadidőjármű.

Ehhez hasonló árnyalat már az első generációs modellhez is elérhető volt bizonyos piacokon, és most közkívánatra tér vissza a figyelemfelhívó tónus. A hangsúlyok persze azóta megváltoztak: míg az eredeti sárga egy harsány kiáltvány volt, a mostani valamivel visszafogottabb, kifinomultabb.
Képeinken ez a sárga szín látható, de nem önmagában, hanem a Juke széria másik fontos újdonságához kapcsolódóan.
Ez az N-Sport kivitel, amely számos egyéb erénye mellett a sárgával hatásos kontrasztot mutató fekete részletekkel (tetőlemezzel, keréktárcsákkal és kerékívtoldatokkal, hűtőmaszkkal, külső tükrökkel, valamint tetőoszlopokkal) teremt lenyűgöző megjelenést. Ennek a felszereltségi szintnek további értékeivel alább még foglalkozunk majd, ám előbb lássuk a vezetői környezet változásait!
A legfeltűnőbb és leghasznosabb újdonság a 12,3 colos, fekvő formátumú központi érintőképernyő. Ezt 8 fokban a vezető irányába fordították, hogy könnyebb legyen elérni az egész felületet, illetve hogy megteremtsék a sokak által kedvelt, pilótacentrikus cockpit-érzést.
Szintén 12,3 colos a finom tapintású, bőrhatású anyagba burkolt kormánykerék mögött húzódó, digitális műszeregység.

Ezen személyre szabható formátumban jeleníthetők meg az elsődleges és másodlagos információk: a sebességmérő és a fordulatszámmérő mindkét alapbeállításban a szélre került, közöttük (eltérő méretben) a legkülönfélébb információk megjelenítésére szolgáló felület található.

A navigációs útmutatások, a zenei információk, a takarékos vezetést támogató funkciók mind leolvashatók itt, kényelmesebben és biztonságosabban, mintha csak a központi kijelzőn jelennének meg.
Ez utóbbi elsődleges szerepe az infotainment-rendszer kiszolgálása. A nyitóképernyő ez esetben is testre szabható, méghozzá a mobiltelefonokról jól ismert widgetek formájában. A szolgáltatások a természetes beszédtempót is felismerő hangvezérléssel is kezelhetők; az utasok okostelefonjai vezeték nélkül csatlakoztathatók a multimédiás rendszerhez. Újdonságként a navigációs rendszer képes traffipax- és üzemanyagár-információkat megjeleníteni, illetve az érintőképernyőn akár filmet is nézhetünk – szigorúan csak álló helyzetben.
A belső tér egyéb újdonságai a fent említett N-Sport felszereltségi szinthez köthetők: itt sárga sáv szegélyezi a műszerfalat, sárga betétek bolondítják az ülések megjelenését, és az utastér több pontján sárga díszöltéseket találunk. A további felszereltségi szinteken is újak, kényelmesebbek az ülések.

Ami a további praktikus módosításokat illeti, a kesztyűtartó 7,8 literesre nőtt, az első központi kartámasz aszimmetrikus kialakítása révén anélkül kínál jobb megtámasztást, hogy akadályozná a pohártartók használatát.

Szintén helyet szabadít fel a szériatartozékként kínált elektromos kézifék, a telefonok töltésére vezeték nélküli felület, illetve nagy teljesítményű USB-aljzatok szolgálnak – utóbbiakból hátra is jutott.
Noha a sárga kétségkívül látványossá teszi a Juke-ot, azoknak sem kell kétségbeesniük, akik valamivel visszafogottabb megjelenést képzelnének el maguknak. A korábbi gyöngyházfehéret felváltja egy még tisztább, még ragyogóbb fehér. A feketét is átdolgozták, szénszemcsék teszik még sötétebbé megjelenését. A keréktárcsák választéka megújult, a hibrid modellhez 17 colos, kis gördülési ellenállású abroncs rendelhető.
A vezetőtámogató funkciók terén mostantól minden kivitelen alapfelszerelés lesz a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, míg az aktív sávban tartó felszereltség szinttől függően opciós vagy szériatartozék. A tolatókamera nem csak alapáras, hanem nagyobb felbontású lesz, valamint megjelenik a mögöttes forgalmat a vészfékezésre figyelmeztető jelzés.
Ami nem változik, az a motorkínálat: hibrid és tisztán benzines hajtásláncokkal választható a Juke. Az 1,6-os benzinmotorra alapuló Hybrid 143 lóerős rendszerteljesítményt és akár 4,7 literes átlagfogyasztást kínál, miközben 10,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 160 km/óra. Ehhez képest az 1,0 literes turbómotor 117 lóerőt ad le, hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú DCT váltóval társítható. Ezzel a Juke 10,7, illetve 11,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, és egységesen 180 km/órás végsebességet kínál.