szines-nissanok

A Nissan kiszínezi a világot

hirdetés
A globális autópiacon nincs népszerűbb szín a fehérnél, ez azonban nem kell, hogy korlátozza a lehetőségeinket. A Nissan vezető színtervezője bevezet bennünket az autószínek káprázatos világába.
Amikor a Nissan 2017-ben bevezette az új generációs Micrát, külön tanulmányt szenteltek a rendelkezésre álló színeknek. Mert bár a vevők túlnyomó többsége a fekete, a szürke és a fehér fényezést választotta, minden negyedik ügyfél merészebb döntést hozott: a Passion Red szenvedélyes pirosa, az Energy Orange élettel teli narancssárgája és a Power Blue felvillanyozó kékje valósággal kiemelkedik az utcaképből.
Most, közel fél évtizeddel később a Nissan töretlenül folytatja kultúrmisszióját a világ elszíntelenedése ellen. Myung-Eun Lee, a márka globális színtervezője elárulja, hogy tízből négy autót fehérben adnak el – nem a Nissannál, hanem általában. Legújabb megbízása, a Nissan Kicks szabadidőjármű (a Micrával közös műszaki alapokra épülő városi crossovert azokon a piacokon forgalmazzák, ahol nem kapható a Juke) tervezésekor ezért arra törekedett, hogy élénk, elegáns, sportos alternatívákat kínáljon a fehér helyett. Így született meg a melengetően nyáridéző napfény-sárga, a csillagos ég ragyogását visszaadó éjkék és a többi kifejező tónus, amelyek életre keltik a jópofa, fiatalos kisautót.
Mielőtt persze elítélnénk a többi autógyártót, hogy sablonos színekkel tompítják érzékeinket, nem árt, ha tudjuk, hogy a merész, karakteres, emlékezetes árnyalatok kidolgozása rendkívül összetett feladat. Az autó ugyanis elsősorban használati tárgy, amelyet éveken át, a legkülönbözőbb időjárási és társadalmi helyzetekben fogunk használni, amelynek anélkül kell tudnia lépést tartani a divattal, hogy alkalmazkodhatna hozzá, és amelynek tartania kell az értékét. A fehér, a fekete és a szürke ebből a szempontból tökéletesen biztonságos választás, és várhatóan az is marad, amíg világ a világ.
Myung-Eun Lee és munkatársai tehát azon fáradoznak, hogy megtalálják azokat az árnyalatokat, amelyek hasonlóképpen praktikus, általános és örök érvényű ajánlattá válhatnak a piacon, ám rendelkeznek bizonyos hozzáadott értékkel. Erőfeszítéseiket különösen a fiatalabb ügyfelek értékelik nagyra – őket nem befolyásolják a konvenciók és fenntartások nélkül vállalják magukat. Mivel pedig a Kicks – ahogy a Juke is – pontosan ezt a korosztályt szólítja meg, Myung-Eun Lee szabadon engedhette fantáziáját. Ez persze nem jelenti azt, hogy vaktában rábökhettek volna a színpaletta bizonyos pontjaira: az ügyfélkör elemzése, modellezése, majd a koncepcióképek színeknek és anyagoknak való megfeleltetése több hónapon át tartó tesztelési, kísérletezési folyamat.
A maga részéről Myung-Eun Lee a narancs-fekete színkombinációra esküszik – a kontrasztos fekete tető teljesen átrajzolja a modell arányait! És ha ez a párosítás nem is érhető el a Juke palettáján, több mint egy tucat másik variáció igen, így bátran válogathatunk: a színkutatók alapos munkájának köszönhetően biztosak lehetünk benne, hogy évek múltán is ugyanúgy tetszeni fog nekünk az árnyalat, mint amikor beleszerettünk. Ami pedig a jövőt illeti, Lee kisasszony szerint hamarosan eljön a rézszínű autók divatja. Neki igazán elhihetjük, hiszen ő tervezte meg a Nissan Ariya elektromos szabadidőjármű színpalettáját.