Hírek
Az 1000 lóerős drift-Supra
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Most erre is választ kaptunk.
Az észak-amerikai Papadakis Racing versenyistálló alapítója és vezetője, Stephan Papadakis nem sokat dilemmázott, inkább vásárolt egyet a 340 lóerős sportautóból, elemeire szedte a motorját, és nekilátott kitalálni, hogyan tudná négy számjegyűvé emelni a teljesítményét. 2019 augusztusától az év végéig tartott az alaposan dokumentált építés, amelynek során vadonatúj injektorokat, 3D nyomtatóval kialakított, alumínium szívócsövet, víz- helyett léghűtéses intercoolert, nagyobb Borg Warner turbófeltöltőt kapott az erőforrás.
Miután a motorfékpadon nem 1000, hanem 1048,6 lóerőt mértek, a küldetés első felét teljesítettnek nyilvánították, ideje volt hozzálátni a versenyautó tervezésének és megvalósításának. Stephan korábban már megemlítette, hogy a motor segédrendszereit kifejezetten úgy alakították ki, hogy azt a legkülönfélébb versenyszériákban fel lehessen használni. Így annak ellenére nem lehettünk teljesen biztosak a végeredményben, hogy a Papadakis Racing három Formula Drift bajnoki cím tulajdonosaként Észak-Amerika legsikeresebb drift-istállójának számít. Végül persze győzött a papírforma: az autót saját használatra építették, pilótája pedig Fredric Aasbø lesz.
A norvég drift-fenomén ezzel negyedik Toyotájával vághat neki az új szezonnak: a hátsókerék-hajtásra átalakított Auris és Corolla modellek után legutóbb egy szintén 1000 lóerős GT86-ossal versenyzett. A Suprát szó szerint teljesen lecsupaszították: még a fényezést is eltávolították, hogy a nulláról kiindulva építhessék meg a versenyautót. Számos alkatrészt gyártottak 3D nyomtatóval, egyedi bukókeretet építettek a Suprához, módosították a hűtőrendszert, valamint saját elképzeléseik szerint tervezett és gyártott futóművet és fékeket szereltek be.
Ahogy a motor építését, ezt a folyamatot is részletesen dokumentálták, a színfalak mögött készült felvételek nyilvánosan elérhetők az interneten. Az építés csúcspontja – ahogy az autógyártásban általában – értelemszerűen a motor és a karosszéria házassága volt, Fredric Aasbø is ekkor találkozott először az autóval.
A nagyközönség április első napjaiban láthatta meg a nyolc hónapnyi megfeszített munka (és persze az azt lehetővé tevő, évtizedes tapasztalat) végeredményét: habár a 2020-as Formula Drift szezon első versenye elmaradt, az autót leleplezték, még ha csak online is. A számok tehát stimmelnek, a legfontosabb kérdésre azonban még nem kaphattunk választ: mire lesz képes Fredrik Aasbø és vadonatúj, 1000 lóerős Toyota GR Suprája a versenypályán? Reméljük hamarosan kiderül.
Papadakis Racing 2020 Rockstar Energy Drink Toyota GR Supra technikai adatok:
KAROSSZÉRIA | Toyota GR Supra (2020) |
Motorház- és csomagtérfedél | szénszálas kompozit panelek (Seibon) |
BELSŐ TÉR | |
Ülések, biztonsági övek, kormánykerék | OMP |
Pedálszett | Tilton 600 |
Bukókeret | Papadakis Racing |
Műszeregység | AEM CD-7 digitális versenyműszer |
FUTÓMŰ | |
Kerekek (elöl/hátul) | 18x9 / 18x10 (Motegi Racing MR146) |
Abroncsok (elöl/hátul) | 285/35 R18 / 315/40 R18 (Nitto NT05) |
Kanyarstabilizátorok, lengőkarok | Papadakis Racing |
Lengéscsillapítók, rugók | RS-R Racing |
MOTOR | Toyota B58, soros hathengeres turbómotor |
Üzemanyag | E85 |
Teljesítmény | 1047,8 LE |
Forgatónyomaték | 1231 Nm |
Szelepek | Supertech Performance |
Hengerfej | Portflow Design |
Üzemanyag-befecskendezés | AEM Electronics Infinity 8 EMS |
Turbófeltöltő | Borg Warner EFR 9280 |
Motorolaj | Lucas 5W-50 szintetikus |
Megkerülő szelepek | 2 x 44 mm Tial MV-S |
Üzemanyag-befecskendezők: | 6 db, 2000 cm3/perc |
HAJTÁSLÁNC | |
Erőátvitel | Gforce GSR 4 fokozatú, szinkronizálatlan, egyenes fogazású sebességváltó |
Tengelykapcsoló | Tilton négytárcsás, 7,25 colos |
Kardántengely | Driveshaft Shop szénszálas |