Hírek
Fiat 8V Supersonic Ghia
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
Az 50-es években tombolt a jet korszak. A repülés világa az autók formatervére is hatással volt, a Ghiánál ez a Supersonicon látszik leginkább. 1899-ben alapították a torinói Fiatot, akik a XX. század elején még nagyszerű versenyautókat építettek.
A második világháború után viszont egészen megváltoztak a körülmények, melynek eredménye a Topolino kisautó lett.
Ez volt az az apróság, ami először egy komplett nemzetnek, aztán Olaszországon kívül is egyre több embernek adta vissza a mobilitást. Egészen meglepő volt a 8V megjelenése.
1952-ben, a Genfi Autószalonon mutatták be a 8V-t, aminek azért lett ez a neve, mert a V8 elnevezést a Ford birtokolta. Akkoriban baromi meglepő volt, hogy a Fiat előállt egy olyan autóval, aminek az orrában egy felülvezérelt, könnyűfém ötvözetű V8-as van. Az alvázát a Siata készítette és elöl-hátul független futómű van a fűzött Borrani kerekek mögött.
Ez volt az az apróság, ami először egy komplett nemzetnek, aztán Olaszországon kívül is egyre több embernek adta vissza a mobilitást. Egészen meglepő volt a 8V megjelenése.
1952-ben, a Genfi Autószalonon mutatták be a 8V-t, aminek azért lett ez a neve, mert a V8 elnevezést a Ford birtokolta. Akkoriban baromi meglepő volt, hogy a Fiat előállt egy olyan autóval, aminek az orrában egy felülvezérelt, könnyűfém ötvözetű V8-as van. Az alvázát a Siata készítette és elöl-hátul független futómű van a fűzött Borrani kerekek mögött.
114 készült a 8V alvázból, amiből jócskán jutott a Carrozzeria Ghia műhelynek is. Giovanni Savonuzzi a jet korszakhoz tökéletesen illeszkedő karosszériát rajzolt a kor egyik legjobb alapjára. Innen is látszik, hogy a repülés fejlődése, a sugárhajtómű megjelenése mekkora hatással volt az autóiparra, a háztartási eszközökre, de még a művészetre is.
Eredetileg Alfa Romeo versenyautóra szánták ezt a formát, de talán nem is baj, hogy a 8V kapta. A rettentően hosszú orr és a hátratolt kabin után egy rövidke far következik. Az autó orrától fut végig a domborodó hajtómű forma, ami aztán utánégető jellegű lámpákban ér véget. Henry de Segur Lauve, a General Motors tervezője is beleszeretett a 8V Supersonicba és rendelt magának egy fehér színű, kék belsős példányt, ami Genovából az SS Constitution fedélzetén hajózott Amerikába.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/04/04/fiat-8v-supersonic-ghia-1953-oldtimer/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/04/04/fiat-8v-supersonic-ghia-1953-oldtimer/