Hírek

A Toyota a legnépszerűbb

A zsugorodó újautó-piacon is növelni tudta forgalmát, ezzel 2019-ben ismét a Toyota adta el a legtöbb autót világszerte. 2019-ben 8 683 049 darab autót adott el, és ezzel a világ messze legnagyobb forgalmú autómárkája volt a Toyota. A hét legnagyobb jelentőségű márka közül csak a japán cég tudta növelni forgalmát, így globális piacrésze immár meghaladja a tíz százalékot.
Image
Miután nyolc pozitív év elteltével 2018-ban ismét visszaestek a világ újautó-eladásai, 2019-ben tovább zuhant a piaci forgalom.

Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését, a szabadidőjárművek növekedési ütemének viszonylagos lassulását teszik felelőssé a visszaesésért. Mindez nem érintette súlyosan a Toyota márkát, amely eladásait kis mértékben ugyan, de növelve 10,24 százalékos piaci részesedésre tett szert, és ezzel minden idők második legnagyobb globális penetrációját érte el.

A második helyen álló márka ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt.
Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó, ha a piaci részesedést nézzük.

2019. helyezés 2018. helyezés Márka 2019
eladások 
Változás éves szinten 2019 piaci részesedés
1. 1. Toyota 8 683 049 1,8% 10,24%
2. 2. Volkswagen 6 436 548 -1,8% 7,59%
3. 3. Ford 4 735 575 -7,8% 5,59%
4. 5. Honda 4 630 868 -0,6% 5,46%
5. 4. Nissan 4 366 453 -7,7% 5,15%
6. 6. Hyundai 4 279 155 -2,1% 5,05%
7. 7. Chevrolet 3 831 566 -6,8% 4,52%
8. 8. Kia 2 843 637 0,3% 3,35%
9. 9. Mercedes 2 490 999 3,6% 2,94%
10. 11. BMW 2 219 773 3,9% 2,62%

A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium márkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák, így mindenekelőtt a Toyota töltheti be.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely