Hírek
A Toyota a legnépszerűbb
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
A zsugorodó újautó-piacon is növelni tudta forgalmát, ezzel 2019-ben ismét a Toyota adta el a legtöbb autót világszerte. 2019-ben 8 683 049 darab autót adott el, és ezzel a világ messze legnagyobb forgalmú autómárkája volt a Toyota. A hét legnagyobb jelentőségű márka közül csak a japán cég tudta növelni forgalmát, így globális piacrésze immár meghaladja a tíz százalékot.
Miután nyolc pozitív év elteltével 2018-ban ismét visszaestek a világ újautó-eladásai, 2019-ben tovább zuhant a piaci forgalom.
Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését, a szabadidőjárművek növekedési ütemének viszonylagos lassulását teszik felelőssé a visszaesésért. Mindez nem érintette súlyosan a Toyota márkát, amely eladásait kis mértékben ugyan, de növelve 10,24 százalékos piaci részesedésre tett szert, és ezzel minden idők második legnagyobb globális penetrációját érte el.
A második helyen álló márka ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt.
Az elemzők a kínai vásárlóerő csökkenését, a szabadidőjárművek növekedési ütemének viszonylagos lassulását teszik felelőssé a visszaesésért. Mindez nem érintette súlyosan a Toyota márkát, amely eladásait kis mértékben ugyan, de növelve 10,24 százalékos piaci részesedésre tett szert, és ezzel minden idők második legnagyobb globális penetrációját érte el.
A második helyen álló márka ugyanannyival (1,8%) gyengült, mint amennyivel a Toyota növelni tudta forgalmát. Ezzel tovább nőtt a Toyota előnye legfőbb vetélytársa előtt.
Sokkal szorosabb a verseny a 3-6. helyen, ahol egyetlen százaléknyi tartományban mozog négy autógyártó, ha a piaci részesedést nézzük.
A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium márkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák, így mindenekelőtt a Toyota töltheti be.
2019. helyezés | 2018. helyezés | Márka | 2019 eladások |
Változás éves szinten | 2019 piaci részesedés |
1. | 1. | Toyota | 8 683 049 | 1,8% | 10,24% |
2. | 2. | Volkswagen | 6 436 548 | -1,8% | 7,59% |
3. | 3. | Ford | 4 735 575 | -7,8% | 5,59% |
4. | 5. | Honda | 4 630 868 | -0,6% | 5,46% |
5. | 4. | Nissan | 4 366 453 | -7,7% | 5,15% |
6. | 6. | Hyundai | 4 279 155 | -2,1% | 5,05% |
7. | 7. | Chevrolet | 3 831 566 | -6,8% | 4,52% |
8. | 8. | Kia | 2 843 637 | 0,3% | 3,35% |
9. | 9. | Mercedes | 2 490 999 | 3,6% | 2,94% |
10. | 11. | BMW | 2 219 773 | 3,9% | 2,62% |
A globális adatokat összesítő Focus2Move.com weboldal szerkesztői rávilágítottak, hogy a Toyota sikerének a kulcsa a termékek koncentrációja: a világ legerőteljesebb modellkínálata egyetlen márka alatt összpontosul, így a Toyota minden piaci szegmensben jelen van, méghozzá erőteljesen. Napjainkban az is felülmúlhatatlan előnyt jelent, hogy a Toyota és prémium márkája, a Lexus együtt a világ legsokszínűbb, mintegy negyven modellből álló öntöltő hibrid portfolióval bír. Ez a piacvezető pozíció évről évre nagyobb jelentőséggel fog bírni, amint világszerte folyamatosan szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák: azok a márkák, amelyek nem készültek fel idejekorán a zöld átállásra, súlyos piacvesztéssel számolhatnak, a helyükön támadt űrt pedig az évtizedes öko-tradíciókkal bíró márkák, így mindenekelőtt a Toyota töltheti be.