Hírek
Peugeot 2008 komoly erő,kis test
- Közzétette: CarNet Invest
- Hírek
130 lóerős, turbós benzinmotorral próbáltuk a Peugeot legkisebb szabadidő-autóját, a 2008-ast.
És igen, újra egy picike, szabadidő-autónak látszó tárgyat próbáltunk, ezúttal oroszlánnal az orrán. Az, hogy a kicsike Peugeot 2008-as megjelenése ellenére semmiféle extra terepképességgel nem rendelkezik – leszámítva a 165 milliméteres hasmagasságot és az elektronikus terepprogramokat – nem meglepő. Ebben a kategóriában nincs is erre túl nagy igény, így a Peugeot jelenleg nem is gyárt összkerékhajtású szabadidő-autót. Egyet sem.
De akkor milyen pluszt adhat a 2008-as a közeli rokon 208-ashoz képest?
És igen, újra egy picike, szabadidő-autónak látszó tárgyat próbáltunk, ezúttal oroszlánnal az orrán. Az, hogy a kicsike Peugeot 2008-as megjelenése ellenére semmiféle extra terepképességgel nem rendelkezik – leszámítva a 165 milliméteres hasmagasságot és az elektronikus terepprogramokat – nem meglepő. Ebben a kategóriában nincs is erre túl nagy igény, így a Peugeot jelenleg nem is gyárt összkerékhajtású szabadidő-autót. Egyet sem.
De akkor milyen pluszt adhat a 2008-as a közeli rokon 208-ashoz képest?
Leginkább divatos, szabadidő-autós megjelenésével lehet vonzóbb a Peugeot 2008-as, mint az alapot adó 208-as. A leheletnyivel magasabb építés és a rafinált módon, sötét műanyag elemekkel terepjárósra igazított hangulat csak ráadás. Nálam extra pontot ér még a hátsó ülések fölötti tetőmagasítás, ami a Land Rover Discovery megoldását idézi és a fekete tetőkorlát is. Kasztnija 4159 mm hosszú, 1829 mm széles és 1556 mm magas, tengelytávja 2538 mm. Formája a feljebb említett vidám részleteken kívül nagy trükköket nem tud, mégis kellemes formájú, masszív kis autó a 2008-as.
Már sorban a sokadik i-Cockpit-os Peugeot kerül hozzám, és a kicsike, alacsonyra épített kormánykerék, a magasan lévő műszerekkel egyre jobban tetszik. Ugyan elsőre idétlen érzés a hasmagasságban lévő kormányt tekergetni, de alig pár nap alatt rá lehet kapni a dolog ízére. Olyannyira, hogy utána már szinte hiányzik is az a fajta tágasságérzés, ami ennek a megoldásnak köszönhető.
Fekete belsejét határozott piros csíkok, illetve a kormányon, ülések szélein, váltószoknyán végigfutó díszöltések teszik változatossá, az alul lapított kormánytól és a fém pedálsortól, és a jó oldaltartású, szintén csinos ülésektől pedig még sportosság íze is van az utastérnek. Egy marhaság van csak benne, a fém váltógomb. Jó, annak lehet örülni, hogy fém, meg masszív, de a -5 fokos utastérben az első fél órában nagyon kellemetlen a nehezen átmelegedő fémtömböt fogdosni.
Fekete belsejét határozott piros csíkok, illetve a kormányon, ülések szélein, váltószoknyán végigfutó díszöltések teszik változatossá, az alul lapított kormánytól és a fém pedálsortól, és a jó oldaltartású, szintén csinos ülésektől pedig még sportosság íze is van az utastérnek. Egy marhaság van csak benne, a fém váltógomb. Jó, annak lehet örülni, hogy fém, meg masszív, de a -5 fokos utastérben az első fél órában nagyon kellemetlen a nehezen átmelegedő fémtömböt fogdosni.
Csomagtartója kis autóhoz mérten egész jól használható, vannak benne kis gumiszalagos rögzítőpántok, hálós zseb és világítás is, de szatyorkampó, vagy más extra nincs. A 350 literes alapfelállás könnyen tovább bővíthető a háttámlák lehajtásával, amikor sík padlóra lehet halmozni a csomagokat. A háttámlák visszahajtása után viszont a biztonsági övre oda kell figyelni, mert hanyagul visszahajtva az övet azonnal becsípi a mechanizmus.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/09/peugeot-2008-teszt-komoly-ero-kis-testben/
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon : https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/01/09/peugeot-2008-teszt-komoly-ero-kis-testben/