Hírek

A világ 5 legdrágább Alfa Romeo modellje

Ki ne álmodozott volna már arról, hogy olyan autója legyen, amit bárhol a világon megcsodálnának és megirigyelnének. Ezek az autótípusok általában méregdrágák, halandó embernek szinte felfoghatatlan összegekért kerülnek eladásra. A tulajdonosok általában nevüket elhallgatva, rengeteg pénzt és energiát áldozva élnek hobbijuknak. Vannak olyan különlegességek, melyeknek ára is nyilvánosságra kerül, és akár hiszi, akár nem, léteznek több millió dolláros Alfa Romeók is, ezekből gyűjtöttünk össze 5 fantasztikus példányt.
1967 Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
Az autó formáját Franco Scaglione tervezte és 1967-ben a Torinói Autószalonon leplezték le. Az áramvonalas lámpaburák alatt eredetileg oldalanként két fényszóró került egymás alá, de az alsók olyan alacsonyra kerültek, hogy a közútra nem kaptak volna engedélyt. Ugyancsak praktikus okokból cserélték a középen fent felfüggesztett egyetlen ablaktörlőt két alul lévő hagyományos darabra.
Ár
Végsebesség 

0-100 kmh 
Teljesítmény 
Lóerő/súly 
Motor 
Súly 
 10.000.000$
 259kmh
 5.9mp
 233LE/171kW
 333LE/tonna
 2l/1995cc
 700kg/1543lbs
1953 Alfa Romeo 6C 3000 CM Colli Spider
A háború elől az Alfa Romeo elrejtette versenyautóit és terveit, mielőtt a gyártás felfüggesztésre kerülhetett volna. Amikor a második világháború véget ér, az Alfa Romeo-nak nem volt más dolga, mint hogy leporolni az autókat, hogy azonnal folytathassák a termelést. A Competizione széria az 1949-es és 1950-es Mille Miglia-n két harmadik helyezést ért el, az 1950-es Targa Florio-n pedig győzelmet aratott. Bár a 6C 3000 csak egy megjelenés erejéig született meg, az Alfa 1953-as versenyszériáinak alapját képezte. Az új 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata) hasonló hathengeres motort használt, de ebbe 3,5 literes motor került. Az 1948-as 6C 2500-hoz képest a hengerűrtartalom megduplázódott, így a CM izmos versenyző volt a mezőnyben, és ringbe szállt a győzelemért az összes Mille Miglia-n.
Ár
Végsebesség 

0-100 kmh 
Teljesítmény 
Lóerő/súly 
Motor 
Súly 
 3.000.000$
 250kmh
 7mp
 275LE/202kW
 287LE/tonna
 3.5l/3495cc
 960kg
1969 Alfa Romeo Iguana ItalDesign Giugiaro
Az Iguana ItalDesign Giugiaro által tervezett kísérleti tanulmányautó 1969-ben látott napvilágot. Az Alfa Romeo 33 alapjaira épülő, 4070 mm hosszú, 1770 mm széles és 1050 mm magas karosszéria formája a '70-es években megjelenő sportkocsik stílusát követi. Rengeteg légbeömlő elől-hátul, bukólámpák, sarkos élek hosszú ívekkel ötvözve. Hosszú első és hátsó túlnyúlások (850/870 mm), és mai szemmel tekintve rövidnek mondható, 2350 mm-es tengelytáv. Az orr oldalról szemlélve áramvonalas, de mivel alulról szinte ugyanúgy ívelődik, mint felülről, rengeteg levegőt enged az autó alá, mely hatalmas felhajtóerőt generál. A farrész hátranyúló emelkedését sok korabeli sportkocsin viszontláthatjuk. Az Iguana középmotoros. Az Alfa Romeo 33/2 motorját a hátsó tengely elé építették be hosszirányban, mely egy 6 sebességes egyenes fogazású nyomatékváltón keresztül, természetesen a hátsó kerekeket hajtja. A 33/2-es motor, 1995 cm3-es lökettérfogata egy V8-as erőforrás. Az üzemanyag ellátásról benzinbefecskendező rendszer gondoskodik. Két különálló gyújtáselosztóval szerelték fel a hengersorokat, melyekből négy-négy gyújtókábel vezetett a hengerenként két gyújtógyertyához, vagyis ez már 1969-ben TWIN SPARK motor. Az Iguana-ba szerelt 33/2 erőmű 8800-as percenkénti fordulaton, 230 LE-t teljesít. Az általános autóépítési szokásokkal szemben, az Iguana nyomtávja nem elöl a szélesebb (1350 mm), hanem hátul (1445 mm). A futóművek kialakításuk szerint független felfüggesztésűek. A biztos megállásról négy belső hűtásű tárcsafék gondoskodik.
Ár 
Végsebesség 

0-100 kmh 
Teljesítmény 
Lóerő/súly 
Motor 
Súly 
 3.000.000$
 255kmh
 4.3mp
 245LE/180kW
 327LE/tonna
 2l/1995cc
 750kg
2010 Alfa Romeo TZ3 Corsa Zagato
A Zagato 2010-ben bemutatott típusa, az Alfa Romeo jelvénnyel büszkélkedő Stradale TZ3 műalkotásból mindössze 9 példány látott napvilágot. A legkiválóbb anyagokból, kézimunkával készült lemezek a Dodge Viper ACR műszaki repertoárját rejtik magukban, aminek szíve egy 8,4 literes V10-es motor. A 600 lóerős teljesítmény és a 760 Nm-es nyomaték 3,5 szekundumos sprintidővel rántja magával a hátsó tengely abroncsait. A puszta számadatoknál fontosabb a külcsín, ami a ’60-as évek versenyautóinak stíluselemeit ötvözi napjaink minimalista irányzatával.
Ár 
Végsebesség 

0-100 kmh 
Teljesítmény 
Lóerő/súly 
Motor 
Súly 
 3.000.000$
 300kmh
 3.2mp
 420LE/309kW
 494LE/tonna
 4.2l/4244cc
 850kg
1952 Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante Touring Spider
A Gioacchino Colombo tervei szerint készült az 1900-as évek elején a C52 Disco Volante, ami a jövőt hivatott szimbolizálni. Bár csak egy kisebb sorozat részeként készült, Max Hoffman, az Egyesült Államok Alfa Romeo importőre ösztönözte a folyamatos fejlesztést. Az 1900-as Sprint sorozat modelljéből nem sok maradt: a felfüggesztések hasonlóak, de csavaros Trellis alvázra építették az autót; az 1997-es dupla tengelyt teljesen újratervezték, a hengerblokk könnyű ötvözetből készült, kettős tengelyelosztó és egy tápegység fejjel is rendelkezett. A Touring által gyártott "Disco Volante" karosszéria különálló fejezet. Az aerodinamikai kutatásokat a leginkább amerikai trendekkel ötvözték. A New York-i Autókiállításon bemutatott Spider-t követő év egy új, "keskeny hippi" karosszéria fejlesztését hozta.
Ár 
Végsebesség 

0-100 kmh 
Teljesítmény 
Lóerő/súly 
Motor 
Súly 
 2.000.000$
 220kmh
 7.2mp
 140LE/103kW
 191LE/tonna
 2l/1997cc
 735kg
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely