Hírek

Toyota: járműmegosztó szolgáltatást kombinál tömegközlekedéssel

Egy hosszútávú együttműködés keretében indított a tömegközlekedés megreformálását célzó tesztprojekt részeként a Toyota Mobilitási Alapítvány két- és négykerekű bérelhető járművei enyhítik az utak zsúfoltságát, és egyszerűbbé teszik a metróállomások megközelítését az indiai Bengaluruban.
A Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) és a Világ Erőforrásai Intézet (WRI) az indiai Bengaluru város hat metróállomása közelében indít közös projektet két- és négykerekű járművek bérbe adására, illetve fuvarmegosztási célú felhasználására, hogy enyhítsék az utak zsúfoltságát, és hogy megkönnyítsék a metróhoz vezető út első/utolsó mérföldjének megtételét. A hat metróállomás környezetét a területhasználat és a fejlettség előre meghatározott szempontjai szerint mérik fel. A hozzáférhetővé tett termékek között lesznek kulcs nélkül használható elektromos robogók, elektromos kerékpárok, elektromos autók és mikrobuszok. Mindez azt szolgálja majd, hogy jobb képet lehessen alkotni a városi lakosság igényeiről. Az egyéves tesztidőszakot követően a TMF és a WRI a hat metróállomásnál szerzett tapasztalatokat megosztja majd a kormányzattal és más érdekeltekkel is.
Ez a projekt a TMF és WRI által 2016 decemberétől 2017 végéig működtetett Station Access and Mobility Program (STAMP) kiterjesztése, ami azt a célt szolgálja, hogy jól átgondolt megoldásokat kínáljon a tömegközlekedési csomópontok megközelítésére – méghozzá a mobilitás terén innovatív technológiákat és üzleti modelleket kijelölő platform segítségével. A TMF a WRI-vel közösen egy több indiai várost érintő, hároméves kezdeményezéssé bővítette a STAMP projektet, így Hyderabad lesz a következő város, ahol innovatív, utolsó mérföldes megközelítési megoldásokat alkalmaznak és tesztelnek majd. A szervezők arra számítanak, hogy e megoldások révén, illetve az indiai kormányzat tömegközlekedési programjaira támaszkodva, integrált és zökkenőmentes mobilitási élményt biztosíthatnak ügyfeleik számára.
A Wicked Ride által tesztelt megosztási koncepció
Kétkerekű járművek
  • Bárhol letehető, a metróállomásokról elvihető robogók alkalmazása
  • A robogót bármelyik ügyfél elviheti kulcs nélküli indítással
  • Re-allokáció a nap végén
  • Elektromos robogók rendszerbe állítása folyamatban
  • Elektromos kerékpárok tesztelése is folyamatban
Elektromos autók és mikrobuszok
  • Igény szerinti utasfelvétel akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos autókba, vagy belsőégésű motorral szerelt mikrobuszokba
  • Különféle üzleti modellek (köztük háztól-házig működő, vagy előfizetéses megoldások) tesztelése folyamatban
A Toyota Mobilitási Alapítvány
A Toyota Mobilitási Alapítványt a Toyota 2014 augusztusában alapította azzal a céllal, hogy egy valóban mobil társadalmat hozzon létre. Az Alapítvány célja az újszerű, működőképes mobilitási rendszerek támogatása, és ezzel az egyenlőtlenségek felszámolása a mobilitás terén. Az Alapítvány a Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmére támaszkodik, és világszerte együttműködik egyetemekkel, kormányzati és nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és más szervezetekkel a mobilitással kapcsolatos problémák megoldásán. E programok célja a városi közlekedés problémáinak megoldása, a személyes mobilitás lehetőségeinek kiterjesztése és megoldások kidolgozása az új generációs mobilitás megvalósításához.
A Világ Erőforrásai Intézet
A világ több mint ötven országában működő Világ Erőforrásai Intézet (WRI) globális kutatási szervezet központja Washington DC-ben (USA) található. A több mint 450 szakértővel és munkatárssal dolgozó WRI globális kutatásai, valamint a Brazíliában, Kínában, Indiában, Mexikóban, Törökországban és az Egyesült Államokban szerzett tereptapasztalatai együttesen milliók életminőségét javító változásokat indíthatnak be. A WRI India a kormányzattal, a vállalkozásokkal, a civil társadalommal és egyéb civil szervezetekkel szorosan együttműködve igyekszik orvosolni India négy legsürgetőbb problémáját: a nagymértékű városiasodást, az energiaigényt, a klímaváltozást, valamint a természeti erőforrások gyors ütemű kimerülését.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely