Hírek
A legkisebb Suzuki Ignis is sokra képes
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Az új autók piacán egyértelműen a szabadidő-terepjáró a sláger, és a Suzukinak több ilyen típusa is van a kínálatában. Az Ignis nemcsak a márka választékában, hanem a piacon is a legkisebb SUV, de többre képes, mint gondolnád.
1970-ben azzal a szándékkal fejlesztette ki összkerékhajtású rendszerét a Suzuki, hogy olyan autót alkosson, amely elmegy a rossz utakon, és amely olyan helyekre is eljut, ahol korábban még nem jártak autók. A hajtást azóta tökéletesítették, és különböző változatai ma a Suzuki kínálatának számos modelljében megtalálhatóak. Köztük az Ignis a legkisebb, és messze ügyesebb, mint sejtenéd.
3,7 méteres hosszával és fiatalos formájával divatos városi kisautónak tűnik a vadonatúj Ignis, és 4,7 méter sugarú fordulókörével valóban otthonosan mozog a szűk utcákban és a kicsiny parkolóhelyeken. De az Ignis nemcsak szabadidő-autónak néz ki, hanem az épített utat elhagyva valóban képes is olyan dolgokra, mint a nála jóval nagyobb modellek.
Már az előző generációs Ignis is megelőzte a korát azzal, hogy magas építésű, crossover típusú autó volt, amivel bátran letérhettél az aszfaltról. Az új Ignis pedig éppen olyan hatékonyan forgolódik a természetben, mint a nagyvárosban. A hasmagassága már a fronthajtású változatnak is 18 centiméter, amivel nem fogsz fennakadni a bakhátakon.
Az összkerékhajtású változat AllGrip Auto rendszere pedig gondoskodik róla, hogy mindig tökéletes legyen a tapadás. Az első kerekek kipörgése esetén a viszkokuplungos rendszer automatikusan azonnal a hátsó kerekekre is juttat a motor nyomatékából, így megakadás nélkül juthatsz előre még csúszós, sáros úton is. Az összkerékhajtás havas vagy vizes úton is nagy segítségedre lesz.
Az Ignis pedig olyan rendszerekkel is segítségedre van, mint az emelkedőn való elindulást segítő és a lejtmenet-vezérlő asszisztens, az utóbbi meredek lejtőn 10 km/órára csökkenti az ereszkedés sebességét anélkül, hogy fékezned kellene. Az Ignis a kompakt méretét a terepen is előnyére váltja azzal, hogy rövid tengelytávjával minden buckán gyerekjáték átkelni vele.
SUV lenne tehát az Ignis? Csak tegyél vele egy próbát, és ez nem lesz kérdés.