Hírek

A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója

A mértékadó JATO legújabb közleményének tanúsága szerint az idei év első negyedévében a Toyota hazánkban is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő crossovere, a C-HR bizonyult a világ legnépszerűbb környezetbarát hibrid elektromos autójának. A közleményből az is kiderül, hogy nem véletlenül tartják a Toyotát a világ legzöldebb autógyártójának: a világ tíz legnépszerűbb hibrid autójából tízet a a technológiát két évtizeddel ezelőtt világhódító útjára indító japán márka jegyez.

Hazánkban épp úgy, mint Európa- és világszerte elképesztő sikertörténetnek bizonyul a Toyota alig másfél évvel ezelőtt bemutatott, kategóriateremtő kupé-crossovere, a futurisztikus, trendi formavilágával és a környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátás mentes közlekedést lehetővő hibrid elektromos technológiával hódító C-HR. Az értékesítési adatok azt mutatják, hogy az autó nemtől és korosztálytól függetlenül abszolút kedvenc, és rengeteg új ügyfelet hozott a Toyotának, miközben elévülhetetlen érdemeket szerzett a környezetbarát hibrid hajtás népszerűsítésében (a modellt 75%-ban hibrid hajtással rendelik meg az ügyfelek). Külön érdekes, hogy jóllehet a vállalati flották általában a konzervatívabb formák teszik le a voksukat, a C-HR e tekintetben is felülírja a papírformát: január és március között Magyarországon 51%-ban vállalati flották, 49%-ban pedig magánügyfelek vásárolták. Mindennek ismeretében talán nem is meglepő, hogy nem egy iparági elemző a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota történetének egyik legsikeresebb modelljét látja a trendi városi SUV-ban, amely január és március között 52.301 darabos eladásával a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autójának bizonyult.
A világ 10 legnépszerűbb hibridjéből 7 Toyota
A prémium márkájával, a Lexusszal közösen a piac legszélesebb hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában és így Magyarországon 16 modell) kínáló Toyota ugyanakkor nem csupán a C-HR-rel villantott nagyot a zöld autók mezőnyében: a világ tíz legnépszerűbb hibrid elektromos autójából ugyanis hetet a japán autógyártó jegyez. A C-HR-t a második helyen a hibrid elektromos technológia szinonimájaként is emlegetett Prius követi, a negyedik helyen az Európában nem forgalmazott Prius C/Aqua áll, amelyet az ötödik helyen a városi kisautó Yaris (Japánban Vitz néven) követ. A hetedik helyen a crossover RAV4 áll, a kilencedik helyen az Auris végzett, míg tizedikként az Európában nem forgalmazott Camry zárja a sort.

A zöld autó Európában is egyet jelent a Toyotával és a Lexussal
Egyértelműnek tűnik, hogy az európai és hazai újautópiac robbanásszerű zöldülésének legnagyobb nyertese a Toyota és a Lexus. Annak ellenére ugyanis, hogy ma már 21 gyártó kínál 89 részben vagy teljesen elektromos hajtású autót, az európai hibrid elektromos értékesítések négyötödét ez a két márka jegyzi, ha pedig Európa 10 legnépszerűbb hibrid elektromos autóját vesszük sorra, elvétve találni csupán közöttük más márka modelljeit: itt az első negyedéves adatok alapján az első helyen a Toyota Yaris áll, amelyet másodikként a Toyota C-HR, majd harmadikként a Toyota Auris, negyedikként pedig a Toyota RAV4 követ. A hatodik helyen a Lexus NX, a kilencediken a Toyota Prius, míg a tizediken a Lexus CT áll. A mérleg tehát itt is tízből hét a Toyota és a Lexus javára.

Magyarország: a TOP10 hibridből 6 Toyota és Lexus
A jelek szerint a magyar autóvásárlók szemében is áll az egyenlet: ha környezetbarát, akkor Toyota vagy Lexus, amiben kétségkívül szerepe van persze annak is, hogy a hibrid elektromos technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító japán autógyártó a versenytársakkal szemben évtizedes előnnyel rendelkezik annak fejlesztése terén, modelljei így érthető módon etalonnak számítanak a piacon. Az öt legnépszerűbb hazai hibrid modell közé be sem tudott férni más autógyártó: az első helyen a Toyota Auris áll, amit a Toyota C-HR, a Toyota RAV4, a Toyota Yaris és a Lexus NX követ. A TOP10-be a japán autógyártó még egy modellje, a Lexus RX is befért a kilencedik helyen.

„Egyetlen autógyártó sem kötelezte el magát olyan korán és olyan mértékben a környezetbarát autózás mellett, mint a Toyota és a Lexus. A fenntartható mobilitásba és a környezetbarát hibrid elektromos hajtásba vetett hitünket az első évtizedben erősen próbára tette a piac, különösen Európában: még javában taroltak a ma már zsákutcának tekintett dízel személyautók, amikor mi már egyre több szegmensben a hibrid hajtást állítottuk annak környezetbarát és praktikus alternatívájául, eleinte inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az idő azonban bennünket igazolt: míg az első 1 millió hibrid autó eladásához tíz év kellett, mára éves szinten 1,5 millió hibrid elektromos autót értékesítünk, és ez évről évre nő. Az elmúlt 20 évben világszerte mintegy 12 millió hibrid autót adtunk el (ebből közel 2 milliót Európában), ami többszöröse az összes versenytársunk együttes részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) értékesítésének.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A Toyota és a Lexus nem titkolt célja, hogy a jövőben is a világ vezető zöld autógyártója maradjunk, versenytársainkat is a környezetbarát autózás iránti elköteleződésre ösztönözve. 2025-re már egyetlen modellünk sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) hajtással, 2030-ra pedig éves szinten minimum 5 millió részben vagy teljesen elektromos (ebből minimum 1 millió zéró emissziójú) autó eladásával számolunk.” – teszi hozzá a szakember.

„Mindez hazai értékesítéseinkre épp úgy igaz, mint világszintű eladásainkra: az elmúlt két évtizedben, 2018 márciusáig a Toyota és a Lexus 9803 új hibrid elektromos autót értékesített Magyarországon, ami az összes hazai hibrid eladás négyötödét teszi ki. Csak idén mintegy 5150 új hibrid elektromos autó értékesítésével számolunk, egyetlen év alatt 50%-al növelve a Magyarországon újonnan eladott, és 20%-al növelve az összes a hazai utakon futó hibrid autóállományt.” – árulja el Varga Zsombor.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely