Hírek

Villanyautó, amelybe elég benzint tankolni

Hatótávolság miatti szorongás. Ez az újkori elektromos autózás hajnalán – azaz valamikor tíz-tizenöt éve – született fogalom tökéletesen leírta, mi volt az emberek baja a korai villanyautókkal. Hogy két nagyon hosszú töltési folyamat között viszonylag rövid távolságot voltak képesek megtenni. A problémát tetézte a korabeli töltőinfrastruktúra alkalmatlansága: kevés töltő volt, és azok is kis teljesítménnyel, azaz lassan töltöttek – persze, hiszen az akkumulátorok sem voltak képesek gyorsan felvenni az energiát.
Erre a helyzetre nyújtottak élhető alternatívát a plug-in hibrid járművek, amelyek rövid távon (kezdetben jellemzően 20-25 kilométeren át) képesek voltak tisztán elektromos üzemben haladni, majd ezt követően szokásos hibrid járműként haladtak tovább, azaz a villanymotor be-besegített a belső égésűnek, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.
A Nissan egyike volt azon maroknyi autógyártóknak, akik egészen más megközelítéssel igyekeztek orvosolni a problémát. A vállalat mintegy tízévnyi intenzív fejlesztés után, 2016-ban hazai piacán mutatta be innovatív e-Power hajtásláncát. Az e-Power tulajdonképpen hibrid, amennyiben belső égésű és villanymotort egyaránt alkalmaz, a hajtást azonban teljes egészében az utóbbira bízza. A benzinmotornak nincs más feladata, mint generátorként áramot termelni, és azzal az akkumulátorcsomagot tölteni, ezzel meghosszabbítva a két feltöltés között megtehető távolságot. Ezt a rendszert általában hatótávolság-növelővel (azaz fedélzeti áramfejlesztővel) felszerelt akkumulátoros elektromos hajtásnak nevezik – precíz, de nem különösebben frappáns név, maradjunk az e-Powernél.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/nissan oldalon: https://carnet.hu/nissan/hirek/villanyauto-amelybe-eleg-benzint-tankolni
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely