Hírek
Nem volt még ilyen Mazda Európában
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A Mazda alapítása óta a saját útját járja. Így születtek meg csodálatos Wankel-motoros típusai, így valósult meg az autóipar történetének legnépszerűbb roadstere, az MX-5, és így értelmezte újra az elektromos közlekedés lehetőségeit az MX-30. Ugyanez a szemlélet vezérelte a mérnökök és a tervezők kezét akkor, amikor a Mazda első hálózatról töltheti hibrid járművét alkották meg.
A CX-60 a Mazda bő évtizedes dizájnfilozófiájának, a Kodo formanyelvnek a legújabb evolúciója. A már ismerős stíluselemek erőteljesebb, határozottabb formában jelennek meg az autón, mégsem ez teszi egyedülállóvá: a hosszú orr-rész, a messze előretolt első kerekek, a hátsó tengely fölött összpontosuló optikai tömegközéppont a klasszikus sportautók összetéveszthetetlen arányaival vértezik fel a CX-5-nél közel 20 centiméterrel hosszabb, majd’ 5 centivel szélesebb szabadidőjárművet. Ennek a hajtáslánc speciális kialakítása az oka. A Mazda visszatért az autóipar aranykorában széles körben, ma inkább csak sportautóknál, illetve a prémiumszegmensben alkalmazott konfigurációhoz: a CX-60 egy olyan, vadonatúj fejlesztésű padlólemezre épül, amelyben a motort nem keresztben, hanem hosszában építették be az orrba, a nyomatékot pedig nem az első, hanem a hátsó kerekek viszik át a talajra – ugyanúgy, mint a Mazda MX-5 esetében.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon: https://carnet.hu/mazda/hirek/nem-volt-meg-ilyen-mazda-europaban