Hírek
Még tökéletesebb lett a világ első számú sportautója
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Három sikeres generáció és 1,1 millió eladott példány után, a negyedik széria pályafutásának delelőjén a Mazda MX-5 módot talált arra, hogy tovább finomítsa a világ legnépszerűbb sportautóját. Ráadásul nem is apróságról van szó, hanem egy vadonatúj futómű-szabályozó rendszerről, a kinematikus dőlésszabályozásról (KPC), amely innovatív módon a fékek egyenkénti működtetésével tartja mindenkor egyenesben az autót.
A Mazda MX-5 többlengőkaros hátsó felfüggesztését eleve úgy tervezték meg, hogy fékezéskor elejét vegye a hátsó tengely megemelkedésének. Ez az átlagos autóknál általános jelenség a hátsó kerekekre jutó terhelés csökkenését, ezáltal tapadásvesztést eredményez. A Mazda MX-5 eddig sem nehezítette vezetője dolgát ezzel a kellemetlen és – különösen kanyarban – veszélyes jelenséggel, a KPC funkció bevezetésével pedig a mérnökök még tovább csökkentették a modell erre való hajlamát. Az ívmenetben a hátsó belső kereket finoman megfékező rendszer hossz- és keresztirányban egyaránt stabilizálja a járművet, azaz nem csak a térdeplési hajlamot csökkenti, hanem a karosszéria oldaldőlését is. Az eredmény: magabiztosabb, élvezetesebb vezethetőség – minél gyorsabban vezetünk, a hatás annál erőteljesebben érvényesül.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon: https://carnet.hu/mazda/hirek/meg-tokeletesebb-lett-a-vilag-elso-szamu-sportautoja