Hírek

Fogadásból született a Renault villanyautója

Az 1937-es párizsi világkiállítás legnagyobb szenzációja Pablo Picasso monumentális háborúellenes festménye, a Guernica volt. A szürrealista mozgalom fizikai és művészi szempontból egyaránt legnagyobb alkotása mellett minden jelentőségét vesztette, pedig a 31 millió látogatót vonzó expón egy másik, szebb jövőkép is kirajzolódott. A „művész” a Renault volt, az alkotás pedig a Celtaquatre Electrique, a márka első elektromos járműve. A kiállítás szervezői a Renault-hoz fordultak, hogy biztosítsanak számukra néhány tucatnyi kisautót, amelyekkel a látogatókat szállíthatják az egyes pavilonok között. Louis Renault a másfél literes, négyhengeres motorral szerelt Celtaquatre modellt javasolta, ám Louis Verney, a közismert karosszériaépítő úgy vélte, a kor haladó szellemét jobban jelképezné az elektromos hajtás. Louis Renault fogadást ajánlott Verney-nek: ha képes építeni egy olyan hajtásláncot, amellyel az autó eléri a 40 km/óra végsebességet, és képes tízszer oda-vissza végighajtani a párizsi Rue de Magdebourg utcán (ez nagyjából összesen 2,7 kilométernek felel meg) egyetlen feltöltéssel, elkészíti az autókat.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon: https://www.carnet.hu/renault/hirek/fogadasbol-szuletett-a-renault-villanyautoja
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely