Hírek
Gyengédség a vad arc mögött
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Teszt: Citroën C3 Aircross
Nem okozott meglepetést azzal a Citroën, amikor 2017-ben bemutatta a C3 Aircross első változatát: a többi márkánál uralkodó trendet követték a franciák azzal, hogy a kisautókat felfújva egy crossovert hoztak létre. Remek példák erre a Ford Fiesta és Puma párosa, vagy a Renault Clióból kinövő Captur, ám a C3 Aircross helyzete azért annyiban speciális, hogy a modell megjelenésekor egy egyterűt, a C3 Picassót is igyekezett helyettesíteni. Ezért aztán a tervezők vegyítették az egyterűk utascelláját egy szabadidő-autó fontrészével, mondhatni igen ügyesen. Feladatát jól abszolválta a modell, több mint 314 ezer darabot adtak el belőle 3,5 év alatt, a Citroënnél pedig időszerűnek látták, hogy frissítsenek a modellen egy kicsit. Így érkeztünk el a 2021-es ráncfelvarráshoz.
Dobta a szolid babaarcot a C3 Aircross, a Citroën tervezői egy, a korábbiaknál sokkal vadabb frontrészt álmodtak a 4154 mm hosszú szabadidőjárműhöz. Jól áll neki ez az új külső, amely gyakorlatilag két hűtőmaszk együttese. Mintázatuk a függőleges vonalakkal számomra egy bálna sziláit juttatta eszembe, melyekkel a bolygó legnagyobb emlőse planktonokat szűr ki a vízből, majd elfogyasztja azokat.
A hatalmas szájformát krómcsík, illetve a fehér fényezésű elem töri meg. Előbbi végein a vékony lámpatestek találhatóak, amelyeknél aligha lehetett volna jobbat tervezni ehhez az orrkialakításhoz. Viszonylag kis méretük ellenére is bevilágítják az éjszakát a LED-fényszórók.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/citroen oldalon: https://www.carnet.hu/citroen/hirek-2/citroen-c3-aircross-teszt